. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. luxx schreef:LGarabians schreef:Buiten dat ook in een binnenbak kan het zeer zeker fout gaan, wij hebben een paard gehad dat zo in paniek raakte dat hij door de spiegel sprong. Of een paard wat gewoon de hele deur ontwrichte en toen buiten stond, en dan kan je ook achter je paard gaan rennen.
wat een plezierige manier van zadelmak maken is dat
.
, is door het dak gezakt en viel boven op het stro wat wij daar hadden opgeslagen. Vervolgens is hij de strokamer uitgerend, door het schrikdraadtouw heen, de wei in en linksop de wei ingerend en weer over de draad gesprongen. Hij moet zeker nog 1 keer over een draad zijn gesprongen en toen was de koe vrij om te gaan waar ze wilde.
). Ze is zo de weg op gerend en bij het vijver/tuincentrum op het einde van de straat naar binnen gerend. Gelukkig hebben ze daar hun poort dichtgemaakt en gewacht op ons.
, hebben we het zelf maar opgeruimd. Mijn stro werd nat, omdat het plastic zeil op het dak niet bleef liggen met harde wind. We hadden een offerte laten maken door een bedrijf om de schade te herstellen en we hebben nog niet eens de helft van dat bedrag van de verzekering gekregen. We hebben precies 1 jaar!! op het geld moeten wachten. Gevolg: we hebben ons zelf het materiaal moeten kopen en het dak zelf moeten maken.
en mijn strokamer is een jaar zowat buiten gebruik geweest, want we konden die paard duizend € niet zelf zo maar ophoesten om de schade alvast te repareren. Zou je toch zeggen dat je de volledige schade vergoed krijgt (materiaal en werk), maar niks is minder waar.
. De boer heeft gezocht tot het donker was (belde niet eens de politie
, voor hetzelfde geld rende dat dier zich tegen een auto in het donker) en kon haar niet vinden. Toen mijn man 's morgens vroeg zijn champignonnetjes aan het wegrijden was, zag hij in een open wei de koe liggen. Hij heeft de boer gebeld, die is met een VA ernaar toe gereden. Ze hebben de koe een kamlmeringsspuitje gegeven en ingeladen. Maar 's avonds lag ze dus dood in haar stal.
Isabonny schreef:Maar ja, je kunt geen peil trekken op sommige verzekeringsmaatschappijen.
Wij hebben eens schade gehad door een koe die uitgebroken was. Dat beest was helemaal in paniek door de draad (samen met nog 5 koeien) van zijn wei gerend toen de boer hun wilde opladen. Een koe is bij onze buren over de heg gesprongen en naar boven de wei in gerend. Onze schuur loopt schuin weg in die weg (omdat de wei aan de achterkant hoger ligt) en de koe is toen aan de achterzijde boven op het dak
van de schuur gesprongen, is door het dak gezakt en viel boven op het stro wat wij daar hadden opgeslagen. Vervolgens is hij de strokamer uitgerend, door het schrikdraadtouw heen, de wei in en linksop de wei ingerend en weer over de draad gesprongen. Hij moet zeker nog 1 keer over een draad zijn gesprongen en toen was de koe vrij om te gaan waar ze wilde.
Mijn paard stond echter in haar stal die voor de strokamer lag en is zich zo geschrokken (van het lawaai toen de koe door het dak zakte of van die koe die opeens langs haar stal flitste) dat ze samen met de koe de stal uit gerend kwam (hebben de buren gezien) en toen de koe dus linksop rende, is Isabel rechtsop de wei in gerend in in paniek ook over de draad gesprongen (ik wist niet dat ze zoo hoog kon springen). Ze is zo de weg op gerend en bij het vijver/tuincentrum op het einde van de straat naar binnen gerend. Gelukkig hebben ze daar hun poort dichtgemaakt en gewacht op ons.
Maar goed: wij hadden dus schade door de koe en het tuincentrum had dus ƒ100,00 schade door ons paard.
Onze verzekering was heel snel met uitkeren van de schade die ons paard had veroorzaakt. die schade hebben ze later proberen te verhalen op de verzekering van de boer (of dat gelukt is uiteindelijk weet ik niet). Maar wij hadden een veel grotere schade. Het dak van onze schuur was kapot en er moest een heel deel vervangen worden. Ik had de asbest stukjes overal in het stro liggen. Maar aangezien wij maar niks kregen van INTERPOLIS, hebben we het zelf maar opgeruimd. Mijn stro werd nat, omdat het plastic zeil op het dak niet bleef liggen met harde wind. We hadden een offerte laten maken door een bedrijf om de schade te herstellen en we hebben nog niet eens de helft van dat bedrag van de verzekering gekregen. We hebben precies 1 jaar!! op het geld moeten wachten. Gevolg: we hebben ons zelf het materiaal moeten kopen en het dak zelf moeten maken.
en mijn strokamer is een jaar zowat buiten gebruik geweest, want we konden die paard duizend € niet zelf zo maar ophoesten om de schade alvast te repareren. Zou je toch zeggen dat je de volledige schade vergoed krijgt (materiaal en werk), maar niks is minder waar.
.
. Bah, ik walg van zulke mensen.
. Konden we het alsnog zelf doen
.
en dat wilde Interpolis zich liever besparen. Dat konden we best zelf doen, zo ernstig was dat helemaal niet als iedereen laat voorkomen met die asbest.
.
.
. Citaat:Wat ik al zei; als ik ga buitenrijden wordt ik ook geregeld achterna gerend door koeien/pinken, als die in de sloot eindigen of uitglijden is dat toch niet mijn schuld? Ik blijf keurig op de weg, jaag ze niet op of wat ook, ze hoeven niet te rennen, daar kiezen ze zelf voor.
O,ja?Vreemde mentaliteit.....Als dat geregeld gebeurt,zou ik me toch afvragen hoe dat komt.jodi schreef:.
Heeft de boer eigenlijk wel vergoeding gevraagd?Heb ik niet zo snel bevestigd kunnen vinden in dit topic.
Citaat:ik wel.... een kudde( nou ja stuk of wat) paarden die als een dolle langs jeen weiland heen rent, doordat je jij je paard niet onder controle had.....
Het is toch heel duidelijk dat de koe ging vluchten vanwege het "dreigende" onheil die van de paarden uitging?
. En dan komt er nog een fout antwoord ook.
LGarabians schreef:De twee paarden zijn niet echt heel dicht bij het weiland geweest.
LGarabians schreef:jodi schreef:.
Heeft de boer eigenlijk wel vergoeding gevraagd?Heb ik niet zo snel bevestigd kunnen vinden in dit topic.
De boer heeft een vergoeding gevraagd voor de gemaakte kosten (VA die de koe heeft onderzocht en afgemaakt) en voor de waarde van de koe.
Volgens mijn verzekering ben ik aansprakelijk, maar wel volledig gedekt. Maar moet wel eerlijk zeggen dat het vrouwtje wat ik aan de telefoon had vol verbazing aan het luisteren was en eerst een collega er bij moest halen voordat ze dit zeker kon zeggen.
Over het plastic hebben ze niets gezegt.Citaat:ik wel.... een kudde( nou ja stuk of wat) paarden die als een dolle langs jeen weiland heen rent, doordat je jij je paard niet onder controle had.....
Het is toch heel duidelijk dat de koe ging vluchten vanwege het "dreigende" onheil die van de paarden uitging?
De twee paarden zijn niet echt heel dicht bij het weiland geweest.