Leren blijven staan in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: Leren blijven staan in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:27

Omdat ik op een grote manege sta en dat dus niet kan.
En ander paard eerst gaan heb ik ook al geprobeerd en hij staat erbij kijkt er naar en het maakt geen verschil.
Wat ik ook al eerder zei de trailer zelf vindt hij niet eng, maar het opgesloten zitten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:45

Oei, dat wordt wel lastig bij een manege...:=
Ik denk dat je gewoon vaak moet oefenen en als ze erin staat heel erg belonen en dan haar zelf er weer uithalen (zodat ze zelf geen kans krijgt om er uit te stormen). Dan leid jij haar (jij bent immers de leider en bepaald waar ze heen gaat). Voor de extra steun zou ik dan een ander paard erbij zetten zodat als jij haar uit de trailer haalt dat dat andere paard er rustig staat zodat ze zelf ook weer rustiger wordt. Dan niet meer proberen maar een dagje rust en dan weer hetzelfde proberen. Over een tijdje blijft ze er wel instaan en kan je de klep 'aanraken'. Niet meteen dichtdoen maar alles stuk voor stuk opbouwen.

Suc-6! ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:25

Zo ben ik het nu ook aan het doen inderdaad, en gaat best goed, 1e keer wilde hij niet eens de trailer in, 2e keer stond hij er al in, maar ging er toch telkens uit, ik probeerde dat steeds voor te zijn en lukte wel steeds langer.
Nu gaat het dus nog om de stang en klep, probeer het rustig aan te doen, want ik ben bang dat als hij er nog niet klaar voor is dat hij dan weer de trailer niet in wil.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 18:02

Als ze in de trailer stond, wat enkel gebeurde en na een uur(zucht), deden we eerst de klep dicht en dan pas de stang erachter. Als de klep dicht was dan wist ze dat ze er niet meer uit kon, met stang kon ze toch zien dat er achter haar een uitweg was.