SANEX schreef:Beetje vreemde titel, maar kon er niet helemaal in kwijt wat ik bedoelde.
Een kennisje van mij brengt haar paard een paar weken naar een africhtingsstal om te beleren. In die weken is zij niet welkom om te komen kijken hoe het gaat. Ze mag pas komen als het paard beleerd is.
Aan de ene kant begrijp ik dit wel, ik neem aan dat het niet echt prettig beleren is wanneer de eigenaar je continu op de vingers kijkt,ieders trainingsmethode is anders en dat zou wrijving kunnen geven tussen trainer, en eigenaar die emotioneel bij paard betrokken is en daardoor misschien sneller dingen als 'zielugh' ervaart.
Aan de andere kant zou ik er persoonlijk wel veel moeite mee hebben. Je brengt je paard natuurlijk naar iemand die je vertrouwt, maar toch zou ik wel de gang van zaken meerdere malen willen zien. En niet pas na een paar weken als het paard 'klaar' is...
Wat vinden jullie ? Wel of niet begrijpelijk dat iemand geweigerd wordt bij zn/haar eigen paard te kijken tijdens training ?
Wie brengt zn paard zonder problemen heen en wie zou zoeken naar iemand waarbij je wel de training kan volgen ?
Ben wel benieuwd naar de mening van anderen...
Ik kan begrijpen dat ze niet de hele dag door eigenaren op hun bedrijf willen. Het is immer geen pensionstalling. Maar een bv 2 a 3 keer per week moet toch mogelijk zijn. Helemaal niet langs mogen komen zou ik niet accepteren.