Ik ben al weer een tijdje een paard aan het zoeken (niet mijn eerste) vnl via Marktplaats, Bokt en Sporthorses.nl, Het valt allemaal niet mee. vaak krijg je telefonisch niet de goede info en ga je voor niets kijken, ook heb ik al 3x een afkeuring gehad! Ik heb wel een aantal tips/tichtlijnen die ik zelf aanhoudt: 1. vraag goed door over de voorgeschiedenis van het paard (waar komt die vandaan, hoelang hebben ze hem al, waarom verkoop etc) 2. als je gaat proberen maak een video, die je door je instrukteur nog even kunt laten bekijken, verder als je aan het uitproberen bent zoek wat andere situaties op (even naar de buitenbak, rijden tussen hindernissen, stukje langs de weg etc) 3. als het kan ga keer op concours kijken hoe paard op ander terrein is 4. Laat altijd minimaal klinisch keuren door je eigen!! dierenarts, heb al paar keer meegemaakt dat keuringsrapport van de verkoper niet helemaal korrekt was en teveel naar de verkoper was ingevuld. 5. de verkoper moet bij mij minimaal de helft van de keuringskosten bij afkeuring willen betalen, anders heeft hij blijkbaar niet veel vertrouwen in de gezondheid van zijn paard. 5. kijk reeel naar de prijs, er worden veel bluf prijzen gevraagd. Ik hoop dat je je voordeel er mee kunt doen