Pas gekocht paard met ocd en artrose. Wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re: Pas gekocht paard met ocd en artrose. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 08:27

Wie zegt dat het paard geen pijn heeft

Nonnetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 10:33

de DA zegt dat het paard geen pijn heeft en er rustig om kan lopen een ook wel op concour kan
roxxiejj ik ben het helemaal met je eens

rixta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:42

Dat is poedersuiker maar ja had je hem eigenlijk maar eerder moeten laten onderzoeken voor je hem kocht

Nonnetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:12

wat is poeder suiker???? ja dat zijn jouwn woorden je zegt het wel heel erg vriendelijk met andere woorden boontje komt om zijn loontje??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:17

Roxxiejj schreef:
Allereerst: ik heb toestemming van de eigenaar om dit hier te plaatsen. Het gaat hier niet om mijn paard, maar om die van een ander.

3 maanden terug heeft zij een paard gekocht. Hij is toen klinisch goed gekeurd en zij heeft hem meegenomen. Bij haar stond hij overdag in de wei en s'nachts op stal.

Sinds vorige week is de eigenaresse er achter dat haar paard artrose en ocd heeft. Ze kwam hierachter, doordat hij kreupel liep. Ze heeft dit een weekje aangezien en is toen op aanraden van haar instructeur naar de DA gegaan. De DA heeft het paard onderzocht, maar kon in eerste instantie niets vinden. Hij heeft toen enkele dagen op de kliniek gestaan, zijn er testen gedaan en kwam er via rontgenfoto's aan het licht, dat het paard ocd en artrose had.

Nou is haar vraag: wat kan zij doen? Heeft iemand tips?

Het eerste wat mij opviel is dat een kliniek er dagen over doet om er achter te komen om eens foto's te maken bij een kreupel paard??? OCD hoeft geen reden te zijn voor kreupelheid, iets wat wel op de foto te zien is, maar niet voor problemen hoeft te zorgen. Als de DA met zekerheid kan zeggen dat de artose er al langer dan 3 maanden zit en dat die vorm eerder voor kreupelheid moet hebben gezorgd, dan is het een verborgen gebrek wat met zeer grote mogelijkheid al bekend is geweest. Kan ze het paard terugbrengen, ze zou eens de kliniek of DA in de buurt van dat paard of die stal moeten benaderen en horen of het paard eerder kreupel is geweest.

Wat verdomd oneerlijk weer om ten koste van een dier geld te verdienen. Zeer sneu dat het dier in de verkoop is gezet door de vorige eigenaar als ze het al wist.

Ik zou een advokaat nemen om het geld terug te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:24

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:15

Roxxiejj schreef:
Nee nee! De Atrose en de ocd zijn nog in een beginnend stadia, het paard kan er nog prima om lopen. Maar het is wel vastgesteld en een echte zekerheid van 'je kan nog 10 jaar van hem genieten, eer dat ie een keer pijn gaat hebben' is niet aanwezig.
Het paard heeft dus nog geen pijn!

Mits je hem op de correcte wijze rijd. Of te wel, lang laag en recht gericht. Dan zou het theoretisch kunnen. Heb je hier geen verstand van en/of geen kaas van gegeten heb je je paard wel snel te problemen in.
Als ik jullie was zou ik toch proberen het paard terug te brengen en opzoek te gaan naar een paard wat rongelogisch nog niks mankeert aan zijn benen.

Nonnetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:29

Heb je hier geen verstand van en/of geen kaas van gegeten heb je je paard wel snel te problemen in.

maar het vertsand is er wel en we zien snel genoeg aan een paard of dr wat menkeert dus in die zin kunnen ze rustig doen wat de DA zegt