[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:34

Rijklaar gewicht 1416 kg, ledig gewicht 1316 kg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:54

Dat zou ik wel aandurven met die combi.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:19

Gloa schreef:
Dat zou ik wel aandurven met die combi.

Zeker als je zo'n versie op de kop tikt waar die 2521cc 5-pitter in ligt, bij voorkeur met turbo....... }>

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:25

Op lpg trekken heb ik slechte ervaring mee, maar dat is wel al even geleden.
Dat was een auto met lpg en benzine en om te trekken schakelde we altijd op benzine over.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 18:33

Sizzle schreef:
Dat was een auto met lpg en benzine en om te trekken schakelde we altijd op benzine over.

Als je in de basis al geen power hebt, wordt dat met LPG, zeker een G1, niet beter op, nee.
Maar de Discovery heeft er nooit problemen mee gehad.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:53

Sizzle schreef:

Mijn vorige Volvo liep op LPG G3 , en benzine, en trok goed op lpg. Was een 2.0 16v en volgens mij een Lpi lpg- systeem ( kan iets met klok en klepel zijn..) . Verwacht daar dus geen problemen en kan bij hellingen ofzo altijd even overschakelen naar benzine.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:23

Heeft iemand van jullie ervaring met een Zafira 1.8 benzine? Hoeft nog niet eens zo zeer i.c.m. trailer. Onze huidige auto zuipt teveel olie (vinden wij, maar schijnt normaal te zijn).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:32

Yep, zowel de A als de B. Fijne auto's :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:17

Hoe zit het met olieverbruik? Best lastig hoor.. je leest zowel positieve als negatieve ervaringen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 19:35

Onze Zafira's gebruikten geen olie. Althans zo weinig dat ik me niet kan herinneren dat we tussen de jaarlijkse beurten door bij moesten vullen. Hoeveel jast die van jullie er doorheen dan?

Ken je het Opel forum? Daar zitten een paar mensen die ze écht goed kennen.
https://opel-forum.nl/forums/forum/mode ... ntra-mpvs/

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:15

Zal eens kijken op t forum. Die van ons gebruikt 1 liter op 1500/2000 km.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:50

Dat is niet weinig, maar ook niet extreem veel. Blok moet ik wel eens aan het werk (Autobahn), of alleen -excuse le mot- ouwel*lletempo?

En dan nog. Als je kijkt wat een liter olie kost bij de Action, niet de moeite waard je echt druk om te maken. ;)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:14

Om eerlijk te zijn vind ik dat een heel hoog olieverbruik....een diesel zou niet eens meer door de roettest komen.
Als je een beetje kilometers maakt moet je twee liter in de week bij vullen....niet alleen slecht voor de knip maar ook voor het milieu.
Zou ik toch eens naar laten kijken want je motor wordt daar vast ook niet beter van.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:16

Rex_Rolfo schreef:
Dat is niet weinig, maar ook niet extreem veel. Blok moet ik wel eens aan het werk (Autobahn), of alleen -excuse le mot- ouwel*lletempo?

En dan nog. Als je kijkt wat een liter olie kost bij de Action, niet de moeite waard je echt druk om te maken. ;)

Nou, als ie een interval van 20.000km heeft bij een verbruik van 1:2000 heb je er wel 10 liter doorheen gejaagd tussen je beurten.
Dan heb je grofweg 2 a 3 keer je olie ververst........

De Volvo gebruikt ook wel wat olie maar die redt het een slordige 10.000km op een liter olie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:16

Ik vind dat ook wel erg veel hoor.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:45

Wij vinden het ook erg veel, maar het schijnt volledig normaal te zijn bij deze auto's. Wij vinden het iig niet normaal en vandaar dat hij ook de deur uit gaat. We rijden voornamelijk kleinere afstanden en vaak korte stukjes ivm dat we een klein kind (baby) hebben die nog niet op de fiets kan.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:04

Zou dit wat zijn? Een 2.2 vectra met 1600 trekkracht. Kan de kogeldruk niet vinden helaas.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:15

Ben heftig op zoek naar een auto voor max. 1,5 paards trailer trekken. Ik zoek me suf op internet, via gaspedaal.nl. Maar daar kan ik niet trekkend geremd gewicht invullen. Kan ik met:
- aantal cilinders, en/of
- cilinderinhoud
een selectie maken richting een geremd trekgewicht van zeg 1400 kg?
Laatst bijgewerkt door stefje op 08-06-17 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:42

Varekaj schreef:
Da's waar. Al mag ik niet klagen over mijn mitsu. Doe de laatste tijd regelmatig ritten van een uur (op zich is dat nog kort natuurlijk) maar er zijn zat auto's waarin ik dat niet kan uitzitten. Laat staan met een trailer achter. De enige auto's waarin ik makkelijk lange tijd kan zitten zonder rugpijn zijn de skoda superb, skoda octavia break, mijn huidige mitsu en mijn vorige renault megane grand scenic. Ohja en mijn oude nissan almera. Alle andere auto's die hier al de revue zijn gepasseerd (en dat zijn er aardig wat) krijg ik na 30 tot 40min. kramp in de rug en kan ik niks anders dan constant een andere houding zoeken. In bepaalde gevallen begint 1 van mijn benen in slaap te vallen, al is dat gelukkig heel erg zelden. Of ik krijg immens kramp in mijn enkel rechts, omdat mijn kleine voetjes, korte beentjes en de positie van de gaspedaal niet optimaal is.

Even snel je wat oudere berichtje eruit gepikt :D

Een uur rijden is niet zo heel veel nee, maar als ik er Inclusief files ongeveer 12 uur over gedaan heb om van Nederland weer thuis in Frankrijk te komen (wel wat plas/ eet pauzes maar verder aan 1 stuk door) zelfs dan kan ik nog gewoon lopen als ik uit de pajero stap. Heerlijk ouderwets hoge stoel (m'n vrouw moet er in klimmen :D ) en geen hard schuimrubber dat gemaakt is om alleen op te zitten om naar de supermarkt te rijden met je auto.
Enige nadeel is dan het geluid en verbruik van de motor die het niet zo comfortabel maken om 130 te rijden op de snelweg. Daarbij gaat er gewoon een goede volle tank diesel doorheen.

Ppg, mijn oude freebee gebruikte per tank benzine ook een kan olie :D maar daar was de koppakking van lek dus niet heel vreemd dat hij wat olie verbruikte.

V50 geen ervaring mee, onze v70 trekt prima maar voor het zwaardere trekwerk dus een grote 4x4 staan.

Dat slingeren, misschien is dat wel een fout in de software geweest, die zou dat normaal gesproken moeten corrigeren (tenzij de software er niet op zit uiteraard)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:09

Hier nog steeds druk met de auto zoektocht, zoveel moois maar ook zoveel rommel te koop haha.
Onze Kia Sorento is op en wordt komende woensdag opgehaald, daarna kunnen we verder. Mede omdat we maar 1 paard hebben willen we toch wel graag naar een goedkopere auto dan de Kia.

We hebben een 2 paards aluminium trailer en incl. 1 paard kom ik uit op een totaal van 1550/1600 kg (ruim genomen).
Ik zoek dus naar auto's welke tussen de 1600 - 1800 kg kunnen trekken. Mijn oog is gevallen op:

- Volvo S80 (2,4 l, kan 1800 kg trekken)
- Volvo S60 (2,5 l, kan 1600 kg trekken)

En anders:
- Mercedes C-klasse 240 (kan 1800 kg trekken)

Onze voorkeur gaat uit naar de S80, maar hebben ook een hele fijne S60 gezien.

Wie heeft er ervaring met beide modellen? Evt. in combinatie met een 2-paards trailer?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:25

S80 geweldige auto, neem wel de 2.4 inderdaad en niet de 2.0.
Je merkt maar amper dat er een trailer achter hangt, zelfs tweepaards met twee paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:09

@ palousa_boy: ik mag onze porsche boxter spyder 2004 bij dat clubje rekenen :D we zijn met die auto een rondrit door Frankrijk aan het maken. Van Gent naar Mirepoix (carcasonne) naar Avignon, clermond-ferrand, Reims en naar huis. De langste ritten zijn 500 en 600km. De andere ongeveer 300. Het karretje zuipt ook aardig maar niks zo zalig als dak eraf en genieten 8-)
We hebben net Mirepoix erop zitten, daar paar dagen bij familie gezeten. Nu naar Avignon tot zondag.

Intussen toch al aardig wat slingerende combinaties gezien, wrakken op een trekhaak en heel soms een trekkende auto die 3x in de aanhanger kan...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 19:57

stefje schreef:
Ben heftig op zoek naar een auto voor max. 1,5 paards trailer trekken. Ik zoek me suf op internet, via gaspedaal.nl. Maar daar kan ik niet trekkend geremd gewicht invullen. Kan ik met:
- cilinderinhoud

Gebruik autotrack. In de app kun je trekgewicht invullen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:09

stefje schreef:
- cilinderinhoud

Nou we hebben nog een Peugeot 308 in de aanbieding, mag 1650 kg trekken. Prima auto alleen lust ie wel wat olie :Y).

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:24

assie schreef:
stefje schreef:
- cilinderinhoud

Gebruik autotrack. In de app kun je trekgewicht invullen.

Bedankt Assie, ik kijk ook met Autotrack. Maar voordeel van Gaspedaal is dat deze over meerdere autosites kijkt.