Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik snap wel dat een renault clio het niet kan trekken maar er zijn verschillen in auto's haha, zoals een seat althea xl hoef ik niet te hebben
Jester_ schreef:Haha dit is ook wel een stoere bakik snap wel dat een renault clio het niet kan trekken maar er zijn verschillen in auto's haha, zoals een seat althea xl hoef ik niet te hebben
Leuke auto gereserveerd!
Ik ga morgen eerst zelf kijken, rijden en uitproberen en bij geen opvallende bijzonderheden laat ik een onafhankelijke aankoopkeuring doen (100,-) die ook gericht zal zijn op de kwaliteiten van het trekken van de trailer.
AdemoJoey schreef:Type: Volkswagen Golf Variant 2.0 Comfortline
Vermogen: 116pk (...?)
Koppel: 170Nm/2400tpm (???)


sterreke98 schreef:*Met voorkeur onder 200k kilometers
*Budget: 2000ish euro?



Saaams schreef:Ik weet niet of ik het hier ook mag vragen maar is er iemand bekend met het vervangen van een bodem van een trailer? Ik was bij een dealer en die zei dat het ongeveer €1000 kost voor een nieuwe vloer.
StalNollie schreef:en handgeschakeld zou voor mijn een groot vereiste zijn als je er wat zwaars achter hangt.
wij hebben een renault scenic wel net iets boven je budget maar voldoet aan je eisen
Ik heb jouw reactie nog voordat ik de auto ging bekijken gelezen en dat gaf wel een extra goed gevoel
Hij reed ook heerlijk! Het enige wat mij opviel was dat hij bij het stationair lopen een extra geluidje had en de ABS deed het niet. Toch de aankoopkeuring laten doen. Helaas bleek toen dat hij verlaagd was. . Met een trailer geen goed idee, maar is te verhelpen. Kost zo'n 400,-. Het extra geluid kwam bij de aircopomp en multiriem vandaan,beide moesten vervangen. Net zoals spanrol. De uitlaat was dicht gekit,en de volgende apk zou hij daar niet mee door komen: de tussendemper moet vervangen. De olie was smerig: kleine beurt.
Perfecte omstandigheden
Maar inderdaad, de ABS deed het ook niet. . Auto is dus helaas afgekeurd... Super balen! Was echt een mooie auto. .
Varekaj schreef:Een ifor moet je dan al niet bekijken. Die wegen leeg in basismodel 506 (dus de kleine) al 900. Keur die terug naar 2000 (tmm is normaal 2600) en je hebt misschien 1100 over aan paardengewicht. Dat is niet veel. In de 506 past een paard van max. 1.72 en dan mag dat geen ellendig lang slagschip zijn. De 507 is het grotere model dus waarschijnlijk ook iets zwaarder. Voorlader is btw ook extra gewicht.
Ifor heeft alu bodem met op de zijkanten een U-profiel waar de wanden in zitten. Er kan dus in principe geen vuil als mest of urine aan de houten wand. Tenzij de binnenbekleding loslaat.
Bij tmm 2000 moet je vooral goed Letten op het laadvermogen. Er zijn er die 2-paards aanbieden met tmm 2000 maar een eigen gewicht hebben dat zo hoog is dat je maar 900kg laadvermogen overhoudt bijvoorbeeld. Daar ben je niks mee voor 2 paarden van normaal formaat. Ik reken per paard altijd 550-600kg. Beter teveel dan te weinig.
Alu heb je nog niet zo ontzettend veel. En de prijzen kunnen fiks verschillen.