Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orienta schreef:mo_van_dijk schreef:In mijn post hierboven staat wat de specificaties van een auto voor twee-paardstrailer ongeveer moeten zijn! Verder het topic doorlezen![]()
Je zal zien dat je al gauw uitkomt bij de jeep-achtigen!
en wat voor merk is nou een beetje betaalbaar dan?
ikke schreef:Amber_ schreef:Mijn budget ligt nu rond de 1800 - 2000 euro.
Daar wil ik autootje van kopen, en daarna door sparen zodat ik volgend jaar iets groters kan kopen.
Nu heb ik een Clipper, die het wel mag hebben. En het ook kan hebben.
Maar heb toch liever iets sterkers.
Een clipper kan het niet hebben en mag het zeker niet! Een Clipper heeft maar 50kg kogeldruk!
Voor 2000 euro koop je geen fatsoenlijke trekauto. Kun je beter een naald in een hooiberg zoeken, heb je meer kans.
Als je bereid bent om wat werk te verzetten, dan kan er wel wat. Dit bijvoorbeeld: http://link.marktplaats.nl/260178082
sdi schreef:floortje82 schreef:ja thanx, heb ik gezien, super! Dat is zeker handig. Maar ik zou ook graag de ervaringen van mensen willen horen die dus een subaru of villager rijden met een 2prds erachter...
Rij ervaring van collega met de eerste serie Forester 1998 - 2003
Grote caravan gaat prima. Een 2 paards trailer achter een Forester gaat prima als er maar 1 paard in staat. Let ook op de breedte van je trailer, de forester is vrij smal en je moet dan bij een brede trailer officiel hulpspiegels gaan gebruiken. Die wagen trekt het prima, mede door lage gearing. Let op er mag echter maar 1500kg achter de 2.0benzine en 1700kg achter de 2.0 turbo. Dus een trailer met 2 paarden gaat je nooit lukken. Daarnaast weegt de Forester niet zo veel, 1300kg leeg.
Qua onderhoud hoor ik die collega weinig klagen, wel opletten op de koppeling en roestvorming spatschermen achter.