Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
manishdra schreef:Ik was niet anders van plan...Maar het advies kan ik nog steeds in NL inwinnen.
Anne_GTI schreef:Als je trekkracht wilt moet je gewoon een trekker nemen.![]()
Kan je gelijk op het concoursterrein nog wat bijbeunen om al die wannabee jeeps uit de modder te trekken.
En er mag legaal rooie diesel in de tank, je kan zelf je weide onderhouden en de bak slepen.
stefanvi schreef:een volvo is wel een fatsoenlijke auto, maar geen echte trekauto, dat bedoelt ikke.
ikke schreef:Los hiervan, een goede paardentrekauto heeft ongeveer deze cijfers:
vermogen: 120pk (90kW)
koppel: 200Nm
toegestaan trekgewicht: 1400kg
Dit is natuurlijk geen wetmatigheid, maar ik zou hier niet te ver onder gaan zitten.
Pipo schreef:Anne_GTI schreef:Als je trekkracht wilt moet je gewoon een trekker nemen.![]()
Kan je gelijk op het concoursterrein nog wat bijbeunen om al die wannabee jeeps uit de modder te trekken.
En er mag legaal rooie diesel in de tank, je kan zelf je weide onderhouden en de bak slepen.
Beste advies van het hele topic
Aimee schreef:Is een Volvo geen fatsoenlijke auto?![]()
ikke schreef:Zeg ik dat dan??
Er werd gevraagd naar Ssang Young, niet naar Volvo.
Lady_Daniels schreef:Ik heb momenteel een Land Rover Freelander voor mijn 2 paards trailer staan en dat bevalt me uitermate goed.
Niet alleen trekt hij het met gemak ook de weg ligging is ideaal.
Doe met je 2 paard trailer een paar seconden 2 handen van het stuur en de combinatie blijft recht op de eigen rijstrook liggen...
Helemaal goed
ikke schreef:Lady_Daniels schreef:Ik heb momenteel een Land Rover Freelander voor mijn 2 paards trailer staan en dat bevalt me uitermate goed.
Niet alleen trekt hij het met gemak ook de weg ligging is ideaal.
Doe met je 2 paard trailer een paar seconden 2 handen van het stuur en de combinatie blijft recht op de eigen rijstrook liggen...
Helemaal goed
Blijf dan vooral trouw aan je Freelander en begin nooit aan een RR Classic, Disco 1 of Defender; je kon nog eens ergens anders eidigen dan op je eigen rijstrook..........
Lady_Daniels schreef:ikke schreef:Blijf dan vooral trouw aan je Freelander en begin nooit aan een RR Classic, Disco 1 of Defender; je kon nog eens ergens anders eidigen dan op je eigen rijstrook..........
Hoezo? Is het zo erg?
Vriend van me heeft een Defender...
Te dure auto maar hij blijft wel gaaf...
Maar wat doen die auto's volgens jou? Raar?
Marchador schreef:Ik ga volgend weekend eens even de tijd nemen om dit topic door te lezen.
Wij lopen ook tegen een probleem aan.
De auto van mijn ouders zou de trailer met een fries paard (schatting +- 1.65 meter - 700 kilo) met moeite of niet kunnen trekken.
ikke schreef:Niet alleen volgens mij, maar volgens elke bezitter van een Defender (RRC, Disco), ze slingeren! Vrijwel elke, oudere RRC, Disco en Defender die ik gereden heb, slingerden. Zolang je daar geen aandacht aan schenkt, gebeurt er niks, auto rijdt "gewoon" rechtuit. Ga je die slinger echter proberen te corrigeren, dan eindig je ergens waar je absoluut niet had willen zijn (sloot of zo...)
Iedereen die in mijn Disco reed, ging proberen het slingeren tegen te gaan, dat heeft me twee keer bijna mijn Disco gekost! Sommigen vonden het ook doodeng om erbij te zitten, omdat ze voelden dat de auto slingerde, maar ze konden er niks mee (en ik deed er niks mee). Het punt is dat die slingering van de auto maar twee à drie cm is, namelijk de speling op alle koppelingen (7 stuks!) bij elkaar. Die speling kun je nooit corrigeren. Voordat de beweging van het stuur bij de wielen is, hebben die al lang weer een andere stand gekozen. Als je goed oplet wanneer je achter een oudere Land Rover rijdt, zul je zien dat die nooit helemaal strak op koers blijven maar een hele langzame beweging van links naar rechts maken.
Citaat:Maar wat doen die auto's volgens jou? Raar?
Niet alleen volgens mij, maar volgens elke bezitter van een Defender (RRC, Disco), ze slingeren! Vrijwel elke, oudere RRC, Disco en Defender die ik gereden heb, slingerden. Zolang je daar geen aandacht aan schenkt, gebeurt er niks, auto rijdt "gewoon" rechtuit. Ga je die slinger echter proberen te corrigeren, dan eindig je ergens waar je absoluut niet had willen zijn (sloot of zo...)
Iedereen die in mijn Disco reed, ging proberen het slingeren tegen te gaan, dat heeft me twee keer bijna mijn Disco gekost! Sommigen vonden het ook doodeng om erbij te zitten, omdat ze voelden dat de auto slingerde, maar ze konden er niks mee (en ik deed er niks mee). Het punt is dat die slingering van de auto maar twee à drie cm is, namelijk de speling op alle koppelingen (7 stuks!) bij elkaar. Die speling kun je nooit corrigeren. Voordat de beweging van het stuur bij de wielen is, hebben die al lang weer een andere stand gekozen. Als je goed oplet wanneer je achter een oudere Land Rover rijdt, zul je zien dat die nooit helemaal strak op koers blijven maar een hele langzame beweging van links naar rechts maken.
Lady_Daniels schreef:Citaat:Maar wat doen die auto's volgens jou? Raar?
Niet alleen volgens mij, maar volgens elke bezitter van een Defender (RRC, Disco), ze slingeren! Vrijwel elke, oudere RRC, Disco en Defender die ik gereden heb, slingerden. Zolang je daar geen aandacht aan schenkt, gebeurt er niks, auto rijdt "gewoon" rechtuit. Ga je die slinger echter proberen te corrigeren, dan eindig je ergens waar je absoluut niet had willen zijn (sloot of zo...)
Iedereen die in mijn Disco reed, ging proberen het slingeren tegen te gaan, dat heeft me twee keer bijna mijn Disco gekost! Sommigen vonden het ook doodeng om erbij te zitten, omdat ze voelden dat de auto slingerde, maar ze konden er niks mee (en ik deed er niks mee). Het punt is dat die slingering van de auto maar twee à drie cm is, namelijk de speling op alle koppelingen (7 stuks!) bij elkaar. Die speling kun je nooit corrigeren. Voordat de beweging van het stuur bij de wielen is, hebben die al lang weer een andere stand gekozen. Als je goed oplet wanneer je achter een oudere Land Rover rijdt, zul je zien dat die nooit helemaal strak op koers blijven maar een hele langzame beweging van links naar rechts maken.
Ik heb daar met mijn Freelander eigenlijk geen last van...
Heel apart dat die auto's dat wel hebben...
Aimee schreef:*gaat vriendlief de Discovery uit het hoofd praten*
Lady_Daniels schreef:Wat weet jij ontzettend veel van auto's zeg...!
Mijn complimenten!
ikke schreef:Waarom? Je kunt er ook gewoon mee leren omgaan, zo moeilijk is het niet. Je moet alleen accepteren dat de auto zo doet. En dan nog, draag je gordel in een Disco en je verteld het na.
Ik heb 120.000km gereden met die Disco en als die achterlijke overheid de grijs kenteken regels niet had veranderd, had ik 'm terug opgebouwd en er vrolijk nog zeker 120.000km mee gereden. Ik mis die auto nog dagelijks.