Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:zolang niemand weet wat de gevolgen van bijv. bute in paardenvlees met een mens doen is het beter om het maar te mijden lijkt me
natuurlijk is het zonde om 50.000 kilo potentieel goed vlees te vernietigen, maar wat is het alternatief; invriezen en tig jaar bewaren tot duidelijk is of het al dan niet schadelijk is, aan de dierentuinen geven ??
aan de andere kant krijgen we via andere diersoorten ook zat troep binnen waarvan de regering om het hardst roept dat het geen kwaad kan voor de volksgezondheid maar ondertussen mogen die dieren het eigenlijk niet meer hebben .... time will tell...
cam schreef:easygoing schreef:Nogmaals zowel het paspoort als het stamboekpapier is geen eigendomsbewijs ook al is het paspoort op jouw naam overgeschreven!!!!
Buiten dat kan een kwaaie als hij echt zou willen je paard ook zonder paspoort verhandelen.
En wat is dan volgens jou wel het eigendomsbewijs ?
superpony schreef:DubbelDun schreef:zolang niemand weet wat de gevolgen van bijv. bute in paardenvlees met een mens doen is het beter om het maar te mijden lijkt me
natuurlijk is het zonde om 50.000 kilo potentieel goed vlees te vernietigen, maar wat is het alternatief; invriezen en tig jaar bewaren tot duidelijk is of het al dan niet schadelijk is, aan de dierentuinen geven ??
aan de andere kant krijgen we via andere diersoorten ook zat troep binnen waarvan de regering om het hardst roept dat het geen kwaad kan voor de volksgezondheid maar ondertussen mogen die dieren het eigenlijk niet meer hebben .... time will tell...
Ik wilde net zeggen.........Ze weten dondersgoed wat wij al jaren binnen krijgen als we vlees, kip, vis, groente en fruit eten. En heel veel mensen eten en leven een stuk ongezonder, dan 1 stukje paardenvlees pw kwaad kan. Ik ben er van overtuigd dat het meeste paardenvlees schoner en gezonder is dan menig anders vlees. Ik lust het alleen echt niet, maar ik ben een moeilijke eter.
Eigendomsbewijs moeten ze ook maar eens iets op verzinnen. In principe is je aankoopbewijs dat of als het erop aankomt, het onderhoud. Maar dat is best lastig. Wij hebben ook wel ergens gestaan dat we contant moesten betalen en geen kwitantie kregen.
Of de hoefsmid komt, alles wordt afgerekend en je betaald de stal voor jouw paarden. Enten en ontwormen gaat vaak ook zo als het klassikaal gebeurt. Je staat er vaak niet bij stil, maar als men kwaad wil.....
Ik snap niet dat men moeite heeft het paspoort aan de stalhouder te geven. Is de band dan zo slecht of is er geen vertrouwen? Zoals al veel gezegd, je paard, waar het uiteindelijk om gaat staat er 24/7.
Je kenteken is ook geen eigendomsbewijs van je auto, staat erop. Toch is dat meer geaccepteerd als eigendomsbewijs in ''situaties''.
Er waren toch mensen een zaak begonnen tegen deze maatregelen?
Ik zou zo graag willen weten wie dit nou echt verzonnen heeft en wat de gedachte erachter was. Ik gok dat het niet iemand is, die echt weet hoe het werkt met paarden in pension, eigenaren etc. Dit kan gewoon veel beter en duidelijker. Maar goed, dit zal wel jaren voorbereiding hebben gehad en uren werk van diverse mensen die heel veel administratief werk hebben zitten doen.
easygoing schreef:Tja zo krom is het nou eenmaal.
Persoonlijk blijf ik erbij dat het vreemd is dat je wel je paard aan iemand toevertrouwd maar een stom stukje papier is uit den boze.
DubbelDun schreef:Zie het antwoord hierboven
OK ,maar dan verwacht ik toch wel dat de (Europese) systemen waarin de paspoorten worden opgeslagen gelinkt zijn, anders is het igv een noodsituatie toch wel link.