Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lieverdje86 schreef:Hoi allemaal,
Ik zit me momenteel te oriënteren op de aanschaf van een andere auto. Nu zit ik te kijken naar een comfortabele auto die qua zuinigheid rond energielabel A, B of C uitkomt en rond de 1300-1500 kg mag trekken voor een 1paards trailer. De ritjes met de trailer zijn hooguit 20 minuten richting strand en duinen, geen urenlange routes.
Voorheen reed ik een BMW 520 uit 2010 die met gemak de trailer trok, maar deze heb ik niet meer. Deze auto komt qua aanschaf echt veel te hoog uit, dus een nieuwe 5 serie wordt hem niet.
Nu ben ik uitgekomen op een BMW 320 sedan uit 2006 en een Renault Megane 1.6 Coupe uit 2010.
Heeft iemand ervaring met deze auto's qua trekvermogen?
Lieverdje86 schreef:De BMW zit op 150 PK en mag 1400 kg trekken en de Renault zit op 115 PK en mag 1300 kg trekken.
Ik wil wel benzine blijven rijden en qua budget onder of op de 8000 euro zitten.
Besje15 schreef:Hallo,
Ik had een vraagje ik heb een mitsubishi pajero pinin deze heeft de trekhaak behoorlijk hoog zitten 52 cm vanaf de grond gemeten.
Mijn trailt helt nu wat naar achteren kan ik dit aanpassen? Ben al bij de garage geweest en de trekhaak kan niet verlaagd worden.
Ik vraag het hier maar even dan hoef ik niet apart een topic aan te maken alvast bedankt!
ikke schreef:Besje15 schreef:Hallo,
Ik had een vraagje ik heb een mitsubishi pajero pinin deze heeft de trekhaak behoorlijk hoog zitten 52 cm vanaf de grond gemeten.
Mijn trailt helt nu wat naar achteren kan ik dit aanpassen? Ben al bij de garage geweest en de trekhaak kan niet verlaagd worden.
Ik vraag het hier maar even dan hoef ik niet apart een topic aan te maken alvast bedankt!
Staat ie op z'n originele banden?
Staat ie op z'n originele veren?
Hangt de correcte trekhaak eronder?
Besje15 schreef:ikke schreef:Staat ie op z'n originele banden?
Staat ie op z'n originele veren?
Hangt de correcte trekhaak eronder?
Poeh daar vraag je me wat, misschien dom maar hoe kom ik daar precies achter?
Besje15 schreef:Dankjewel ik zal eens kijken!
Oke, ja ik dacht er zelf aan om een tussen stuk tussen de dissel te laten zetten zodat die wat hoger is.
Maar weet niet of dit legaal is? Bedankt voor je info in ieder geval ikke.
pol013 schreef:Ik ben inmiddels zo ver dat ik weet welk type ik wil: een Rav 4.
Een aantal andere modelllen zijn na wat navraag toch weer afgevallen.
Maar krijg ik de achterdeur mét WIEL er op wel open voor de trailer? Ik lees een aantal keer dat dat wel gaat maar dan staat er niet bij of dat met of zonder wiel achterop is.
Dat hij niet helemaal open gaat kan ik mee leven maar ik moet er wil nog tussen passen met mijn zadel.
Ervaringen met de automaat voor een trailer trouwens? Ik lees dat hij wat ''lui'' is maar heb geen idee wat ik mij daar bij moet voorstellen.