Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ja.Hele rare kronkel mss... Maar is een diesel met LPG
Of ben ik nu helemaal larie en apekool aan het uitkramen?
pol013 schreef:ik hou meer van ... meer vierkant zeg maar.
Rex_Rolfo schreef:Varekaj schreef:Ja.Hele rare kronkel mss... Maar is een diesel met LPG
Of ben ik nu helemaal larie en apekool aan het uitkramen?
LPG kan je alleen op een benzinemotor inbouwen. En je betaald sowieso altijd LPG toeslag dus geen voordeel van op benzine rijden (wat wel kan)
fransje23 schreef:Verschil in wegenbelasting heb je er met 1 tankbeurt uit. Omslagpunt van Lpg tov benzine ligt ongeveer bij 7.000 km.
Voordelig bij woon werkverkeer en als je iets meer power nodig hebt schakel je gewoon over op benzine.
Heb jaren een Volvo v40 2.0 16v op G3 gehad en die trok een trailer zonder moeite , op gas, en reedt dan 1 op 8, zonder trailer 1 op 12.
Dus op zich is lpg wel interessant maar niet als je twijfelt tussen diesel of benzine.
ikke schreef:Enne, LPG met Diesel kan technisch wel degelijk, alleen heeft het in NL belastingtechnisch helemaal geen nut.......
connie64 schreef:wij hebben altijd diesel gereden toen 1x overgestapt naar een benzine...brrrrr, vastzitten met die hap, niks gevoelig voetje, gewoon niet uit t gras komen.
Of t nou wel of niet belastingtechnisch voordelig is, nu een heerlijke Toyota rav 4 diesel en ja we komen t gras weer uit.
Best lang zitten sputteren zoeken overleggen etc en toen gezegd, tja die paarden zijn nu eenmaal een rib uit je lijf, ja wij rijden nogal eens met een trailer rond dus moet er gewoon een degelijke goede auto voor.Dan maar een paar centen meer kwijt.
connie64 schreef:bij ons dus echt precies andersom!al jaaaaaaren diesel, nooit problemen...