Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
arsiana_x schreef:Ik word gek van al dat opzoeken over al die regeltjes, ik denk dat ik toch maar gewoon een auto koop die 2000kg mag trekken, en lekker mijn eigen trailer houd. Dan ben ik altijd zeker dat alles in orde is.
BMHP schreef:arsiana_x schreef:Ik word gek van al dat opzoeken over al die regeltjes, ik denk dat ik toch maar gewoon een auto koop die 2000kg mag trekken, en lekker mijn eigen trailer houd. Dan ben ik altijd zeker dat alles in orde is.
Je kan toch terug keuren tot de MTM van jouw auto?
Zolang dat voor jouw geen probleem is, ik weet niet wat minies wegen, maar het geld gaat niet zozeer in de administratie zitten maar wel in de maandelijkse lasten en een hoger verbruik van een zwaardere grotere auto.
Als je ooit je trailer verkoopt of toch weer het oorspronkelijke gewicht terug wil is dat geen probleem.
Varekaj schreef:Dikke kans dat niemand het doet net omdat het zo ingewikkeld is. Dan is een trailer/aanhanger met goede tmm kopen gewoon makkelijker.
Optiwolk schreef:De Kodiaq mag 2400 trekken enkel als je de zwaarste motor neemt (2.4l dacht ik) en dan MOET je er een bepaald optiepakket bijnemen. Dan zit je aan zo'n 38.000€ (in België iig).
Voor 2000€ meer heb je de nieuwe Toyota Landcruiser met 2.8l die 3 ton mag trekken.
Maar aangezien het om een bedrijfswagen gaat is de Landcruiser wss geen optie voor je
Dat gezegd zijnde, schoonouders rijden al een aantal jaren met een Skoda Superb, en ik heb nog nooit zo'n ruime auto geweten qua comfort. Niet veel sedans waar je makkelijk met drie volwassen mannen op de achterbank kan
Rest van je lijstje heb ik geen ervaring mee.
JustLizz schreef:hier is nogal veel verstand van auto's dus wil graag het volgende voorleggen.
Volgend jaar mag ik weer een nieuwe auto op het werk en ben dus wat aan het rondkijken voor een fijne auto voor de trailer. Heb nu een citroen C4 en mijn 1,5 paards ligt daar fijn achter, maar kan nu waarschijnlijk een stapje hoger.
Op mijn lijstje staan voor nu (nog niet precies uitgezocht welke versie)
- Skoda Kodiaq
- Volvo V40 cross country
- Seat Ateca
- renault Kadjar
- Hyundai Tucson
- Mazda CX 5
- Evt. Volkswagen Tiguan
Ik heb daarbij gezocht op minimaal trekgewicht van 1.500 kg en in principe is 1,5 paards trailer het enige wat ik er achter wil. 2 paards staat vooralsnog niet op verlanglijstje (Skoda Kodiaq zou bv in sommige versies 2.500 kg mogen trekken en zou het wel kunnen).
Ik heb op dit moment een houten 1,5 paards trailer van Henra een type Amazone. Ik verwacht wel ergens de komende jaren over te stappen naar een aluminium ivm zo goed als onderhoudsvrij).
Jullie plussen of minnen bij de auto's? Zit er een echte favoriet bij voor jullie als trekauto?
Gloa schreef:Helemaal eens met Marc. Heb zelf een forester 2.0 en ben er helemaal blij mee. Beest van een trekauto maar toch heel comfortabel voor dagelijks gebruik.
Nadeeltje van de subaru's is dat ze niet zo zuinig zijn. De mijne loopt ongeveer 1 op 11. Of er een trailer achter hangt maakt dan wel geen enkel verschil.