Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonechi_

Re: Trailer Trekken met welke auto? Advies Gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:21

Waratje schreef:
Bonechi_ schreef:
oke.. naaldwijk heb ik net gemaild... waar nog meer in de omgeving delft/den haag/rotterdam?

Neem de telefoongids en zoek in de bedrijvengids op autoverhuur. Er komt genoeg in de regio bovendrijven, bijvoorbeeld een garage Helm die ook bedrijfsauto's van Ford verhuurt. Dat is ook de categorie waar je moet kijken, bedrijven die ook bedrijfsauto's verhuren.

Ja die poging had ik ook al gedaan, ik had alleen gehoopt dat er hier mensen bij voorbaat al wisten waar ze wel/geen sterke auto's met trekhaak hebben Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:33

Waratje schreef:
shirehorse schreef:
6000 kg is wel errug veel. Is dit echt wat de Land Rover wettelijk (volgens kenteken) mag trekken? Of is dit een tikkeltje overdreven? Ik zie niet meer dan 4000 kg, de meeste types zelfs 3500 kg. Zou die bak wel willen weten die zoveel mag hebben dan sta ik vooraan in de rij!

Er zijn versies Defender die het mogen, maar dat is niet het standaard model. Haha!

Ehm, correctie: ELKE Defender mag van Land Rover Ltd 6000kg aan de haak hebben. Dat in NL de regels zo achterlijk zijn dat het in de praktijk niet gedaan wordt, is een ander verhaal.
Ik heb een Zwitserse Defender, met de originele zwitserse papieren erbij, inkl vermelding van de vangmuil en 6000kg toegestaan trekgewicht. Het is in NL echter bijna ondoenlijk om dat legaal op de weg te krijgen, maar onmogelijk is het niet.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:19

Zuipt-ie of zuipt-ie niet?
De Ssangyong Musso? Ik hoor berichten dat-ie best zuipt, maar volgens de verkoper die hem heeft staan rijd-ie 9,9/100, dus 1:10. En dan heb ik het over normaal rijgedrag zonder aanhangwagen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:47

Toen wij onze auto nieuw kochten dit jaar kreeg ik van de garage te horen dat ik blij mocht zijn met 1 op 7.
Nu rijd ik met de trailer er vaak achter 1 op 10 en zonder de trailer er achter 1 op 12. Het ligt ook veel aan je rijstijl denk ik.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:05

1 op 10 valt bij mij anders onder zuipen.
Door je rijstijl aan te passen, kun je er inderdaad wel meer kilometers uit halen. Maar een zuinige auto wordt het niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:09

Je moet natuurlijk wel kijken naar de auto op zich, bij mijn auto valt het ontzettend mee. Onze luxe auto haalt met gemak 1 op 15 en dat is toch een zware diesel. Op vakantie haalt deze zelfs 1 op 21.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:15

Ik snap wel dat je naar de auto op zich moet kijken. Maar het maakt me niet uit watvoor auto het is, zuipen is zuipen.

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:21

Ik heb een Ssangyong Korando voor mijn trailer staan. Heerlijke auto en ik kom altijd van de blubbervelden af. Het is een diesel en vind het verbruik best meevallen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:27

Aimee schreef:
Door je rijstijl aan te passen, kun je er inderdaad wel meer kilometers uit halen. Maar een zuinige auto wordt het niet.

Clown En vele terreinwagens halen de 1 op 10 niet eens..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:54

ik rijd Vito 110 en die rijdt ook 1 op 10, niet leuk in de portemoniks.... maar prima voor de trailer en beter betaalbaar dan een 4x4.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:16

Tulandro schreef:
Aimee schreef:

Dan heb ik dus een zuinige terreinwagen...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:53

Zuinig rijden gaat meestal niet samen met flink wat power. Maar met goed afstellen van de motor en een niet te zware rechtervoet is er wel winst te halen, het hoeft echt niet helemaal uit de hand te lopen. Ik rij gemiddeld ong. 1 op 11 a 12 (benzine), maar 1 op 5 kan ook Clown

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:10

Denk dat het ook wel scheelt dat de nieuwe motoren tegenwoordig zuiniger zijn dan de oudere.
Heb trouwens niet te klagen over power, onze luxe wagen 163 pk en de terreinwagen 143 pk..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:21

Mijn auto is uit 1985 en heeft >200 pk. Ik klaag niet over benzine 1 op 11 a 12, vind dat heel netjes. Zat moderne auto's die dat slechter doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:42

Wij rijden teveel km-ters voor een benzine dus hebben alleen diesels... Tegenwoordig hebben ze ook diesels met veel meer pk's dan wat wij nu hebben. Maar ik ben tevreden. Heb 2 auto's die goed kunnen trekken en daar ben ik heel blij mee. Mocht de terreinwagen uit vallen of bezet zijn kan ik altijd de luxe auto nog pakken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:54

Mag ik dan ook even vragen wat voor auto's jullie rijden? We zijn namelijk nog aan het rondkijken, dus... als de musso het niet wordt weet ik gelijk wat andere autootjes zuipen Vork En ik vind brandstofverbruik een belangrijk argument voor de koop van een auto... Haha!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:06

Wij hebben een Volvo S60 D5 een diesel met 163 pk 5 cillinder en een Ford Ranger Wildtrak, dat is dus ook een diesel met 143 pk maar een 4 cillinder. De laatste is wel een grijs kenteken auto.
Onze Volvo mag 1600 kg trekken dus dat gaat goed met een trailer erachter. Meestal moet de Ranger er aan geloven die mag 3000 kg trekken, met deze combi moet je dan wel in het bezit zijn van B-E vanwege de gewichten. De Ranger is wel meer een terrein auto vanwege 2 of 4 wiel aandrijving enzovoorts.
Het gewicht van de Volvo is best zwaar en door de dieseltoeslag is de wegenbelasting wel hoog!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:13

Wij rijden nu de nieuwe landrover Freelander 2, en deze rijdt best zuinig, 1 op 12 ofzo? Wij hebben al verschillende Landcruisers/cherokees/crv's gehad, maar de landrover rijdt tot nu toe het zuinigst, en ook zeker het fijnst van al die auto;s.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:50

Tulandro schreef:

Nee, daarom zijn die auto's ook niet geschikt als je veel kilometers maakt.

Ik ben trouwens verbaasd over het verbruik van de S60. Een collega van mijn vriend rijdt een S80 die 1 op 20 rijdt. Kijk, daar word ik nou vrolijk van.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:52

Is dat dan ook een Diesel of is dat een benzine?
Bij een Diesel wordt je echter niet vrolijk van de wegenbelasting die je mag betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:56

De toyota loopt gemiddeld 1/15 tot 1/20 en ook de vorige auto skoda octavia liep 1/15 met een trailer en paard erachter.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:57

Een diesel... Ik ga er niet vanuit dat een benzine auto zuiniger rijdt Haha!
Nee, als je vrolijk wil worden van je wegenbelasting moet je naar Duitsland verhuizen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:03

Daar word je ook nog vrolijk van de BPM.
Kan trouwens ook interessant zijn als je een wat oudere auto importeert, op BPM wordt namelijk afgeschreven, dus je betaalt een lager bedrag bij invoer dan oorspronkelijk bij aanschaf van een nieuwe. Ouder dan 19,5 jaar (dacht ik, 't is recent veranderd) is BPM bedrag zelfs 0 euro.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:06

Ja, heerlijk! M'n moeder gaat zo mega veel beter rijden terwijl ze minder gaat betalen Bloos!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:29

Aimee schreef:
Een diesel... Ik ga er niet vanuit dat een benzine auto zuiniger rijdt Haha!
Nee, als je vrolijk wil worden van je wegenbelasting moet je naar Duitsland verhuizen.

Dat ga ik dus ook doen Haha!

Maar der moet nog steeds een goede auto komen die niet te veel zuipt