Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:56

Mijn bijrijdster betaalt 45 euro per maand. Daarvoor mag zij:
Plingoen wat ze wil, rijden, wandelen etc. op de dinsdag en woensdag en om de week op zaterdag. Als ze meer dagen wil is dat geen probleem, zonder extra kosten(bijv een keer een dagrit)
*Van alle spullen gebruik maken.
*Ze hoeft niet te voeren s ochtends of s avonds, want mijn paard staat dag en nacht buiten
*Ze hoeft geen stal te mesten, alleen het land(wat 20 min kost per keer)

Voor de rest hoeft ze niks te kopen, want alles is aanwezig!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:01

Shalbo schreef:
Ik ben er dus over aan het denken om een paard te gaan bijrijden. Ik WIL er dan graag voor betalen. Op die manier kun je afspraken maken, waarin je bepaalde voorwaarden kunt stellen (bijvoorbeeld, ik rij op die-en-die dag, het is niet de bedoeling dat er nóg een verzorger komt, e.d.). Op die manier voel ik me niet schuldig dat ik iemands paard loop te verprutsen (zo'n goede ruiter ben ik namelijk ook niet) en kan ik doen wat ik wil.

Zaak is wel natuurlijk om eerst iemand te vinden die zijn paard op zo'n manier wil delen natuurlijk Lachen

Ik ben het grotendeels met je eens, alleen niet met het dikgedrukte.
Correct me of i'm wrong, maar imo zeg je nu zoiets van, och dat paard is niet meer zo soepel(doordat jij niet met buiging rijdt), kan me niet zoveel schelen, want ik betaal ervoor.

Sorry, maar met zo'n instelling...

Verder ga ik binnenkort naar een bijrijdpaard kijken waar -als alles goed gaat- ik 50 euro per maand voro moet betalen. Vidn ik logisch, je maakt gebruik van andermans spullen en paard. Als eigenaar zou ik ook een bijdrage vragen, ik betaal niet voor een paard waar ik een paar dagen niks mee doe.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:09

Ik vind dat niet zo gek Myrtje_, tenzij ze het exopress gaan doen natuurlijk Knipoog

Als je samen een paard rijdt, dan merkt de beste ruiter altijd de fouten van de mindere ruiter.
Wanneer je ervoor betaald krijgt om die fouten weer f te corigeren zou ik me daar ook niet meer druk om kunnen maken.
Echter een verzorgster die van mijn paard leerd en dar niks voor hoeft te betalen en ik daar last van heb met rijden.... dan zet ik mijn paard liever ff gewoon los als ik geen tijd heb om te rijden.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:16

Dat 1 van de 2 ruiters beter rijdt, daar kan ik mee leven. Leren kan je immers altijd toch?!
Maar als iemand een instelling heeft van, ik betaal voor een paard, maakt niet uit hoe ik rij (m.a.w. je eigen rijstijl). En als er dan iets niet goed gaat of als een paard iets niet meer goed wilt doen door mijn uren op dat paard, leg ik de schuld niet bij mij/vind ik het niet erg, want ik betaal ervoor. Dat vind ik dus not done.

jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:25

voor twee keer in de week? geen vergoeding vragen joh, dat is afzetterij (vind ik) zij helpt jou en jij helpt hun aan een paardje.. uit mesten en alles hoort er nou eenmaal bij. Ik zou haar inderdaad wel r lessen en wedstrijden zelf laten betalen, tenzij jij wilt dat ze lessen neemt. ik hoop dat je hiermee geholpen bent!!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 13:35

Ik heb hierbij ook een vraagje wat jullie hiervan vinden.
Een vrouw wil namelijk haar paarden voor een paar dagen in de week aan mij verhuren.
Het gaat hier om een paard en een pony.
Nu is er een buiten en binnenbak en mooie natuur om buiten te rijden.
Ik zou beide pony's een paar dagen in de week kunnen doen (3/4dagen).
Ze staan 20 minuten van mij vandaan.
Nu is de vp. van de eigenaresse 100euro per maand.
Vinden jullie dit redelijk? Mij leek het namelijk wel.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 14:21

Ik vind het ook wel redelijk!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:25

3/4 keer per week komen en al die faciliteiten klinken goed.
100 euro vind ik dan ook een redelijke prijs.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:32

Fake schreef:
Ik heb hierbij ook een vraagje wat jullie hiervan vinden.
Een vrouw wil namelijk haar paarden voor een paar dagen in de week aan mij verhuren.
Het gaat hier om een paard en een pony.
Nu is er een buiten en binnenbak en mooie natuur om buiten te rijden.
Ik zou beide pony's een paar dagen in de week kunnen doen (3/4dagen).
Ze staan 20 minuten van mij vandaan.
Nu is de vp. van de eigenaresse 100euro per maand.
Vinden jullie dit redelijk? Mij leek het namelijk wel.

Ik vind het onwijs goedkoop!

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:36

Ik vraag aan mijn bijrijders een vergoeding van 75 euro in de maand.
Ze rijden dan 1 dag in de week maar die dag is het paard dan ook helemaal van hun.
Ze gebruiken mijn hanarchement, ik sta op een dure (volpension)manege met veel faciliteiten waar ze ook gebruik van kunnen maken, ze mogen wedstrijden op zondag rijden en er zijn uitstekende uitrijmogelijkheden.
In vakanties mogen ze extra dagen rijden.
Iedereen is tevreden (al jaren) met deze constructie.
De hoogte van het bedrag dat je vraagt voor bijrijden moet afhangen van wat je zelf betaald voor de accomodatie waar je staat en wat je ze te bieden hebt (leuk allround paard bijvoorbeeld)
Ze zijn goedkoper uit dan als ze 1x in de week op en manegepaard rijden, ze hebben een leuker paard en mogen doen wat ze willen op hun dag.
Daarbij kunnen ze voor 5 euro per les in de manegelessen meerijden als ze dat leuk vinden of als het slecht weer is.
Laatst bijgewerkt door BillyJean op 24-03-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:40

BillyJean schreef:

Voor 1 dag in de week vind ik dat vrij veel Bloos

Maar als je beide instemt. Dan is het prima.

Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat de faciliteiten inderdaad zijn. En wat ze met je paard mogen en kunnen doen.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:46

Daantje1981 schreef:
BillyJean schreef:

Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat de faciliteiten inderdaad zijn. En wat ze met je paard mogen en kunnen doen.

En hoe leuk het paard is!
Knipoog

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:47

Citaat:

Citaat:
En hoe leuk het paard is!
Knipoog

Hihihi, dat is zeker waar Haha!

arwen31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:01

Mijn bijrijdster betaald me 50 euro in de maand. Hiervoor mag ze 2 vaste dagen rijden, gebruikt ze al mijn spullen en er is de beschikking over een binnen en een buitenbak, super uitrijmogelijkheden etc. Ze hoeft niet uit te mesten. Ik betaald zelf 200 euro in de maand aan stallingskosten, excl. hoefsmid, ontwormen, tandarts etc. Dus ik vind die 50 euro echt niet te veel. Ga eens naar een manege, daar betaal je zo 10 euro per uur, dan ben je per maand duurder uit als je 2x per week rijdt en heb je iedere keer een ander paard.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:44

ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit ten nimmer zal gaan betalen om een paard van iemand te mogen rijden... overal en nergens zijn wel paardeneigenaren die superblij zijn dat je hun paard traint en daar geen geld tegenover zetten.
ik betaal bij Urissa niets... het enige wat het mij kost zijn mijn brandstofkosten om er te komen. vereniging, privelessen, startkaart, wedstrijden e.d. wordt allemaal betaald

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:19

in principe vind ik niet dat je hier wat voor kunt vragen, de verzorgers bewijzen jou een dienst door je paard te verzorgen e.d. in ruil daarvoor mogen hun rijden en hebben hun er plezier van. waarom toch altijd geld vragen e.d. terwijl jij eigenlijk de gene bent die iemand nodig heeft voor de verzorging e.d.

daarbij vind ik jullie bedragen erg hoog liggen. 50 euro voor 2x per week rijden, en ze doet ook nog de stal, dat meisje is in mijn ogen gek.

hier huur je een paard voor 50 euro in de maand, mag je elke dag rijden wanneer je wil, hoe lang je wil en noem maar op. buitenritten, e.d.
het is gewoon een eigen paard voor heel weinig geld.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:27

Ik denk eerlijk gezegd dat het ook aan de regio ligt waar het paard staat gestald.
Ik verwacht dinsdag een telefoontje met de mededeling of ik wel/niet kan bijrijden bij een paard. Zo ja, betaal ik 50 euro per maand voro 2 dagen in de week. Ik hoef er verder niets voro te doen, alleen maar het het paard bezig zijn. Als je uitrekend wat je kwijt bent voor een 10-rittenkaart op een manege, kom je bij mij veel goedkoper uit bij het bijrijdpaard.