Varekaj schreef:![]()
Bedankt voor je uitleg! Ik heb nl ook de optie 2wd (gebruik ik nu dus dagelijks), 4wd low en 4wd high. Dat de low gebruikt dient te worden op modderig, glad terrein en enkel aan lage snelheid wist ik al, maar als ik het goed begrijp kan ik met de 4wd high gewoon de weg op in alle omstandigheden. Morgen de manual er eens op naslaan.
Stel nu, het vriest/sneeuwt en de weg is 1 grote glijbaan. Ik moet sowieso een heel bochtig parcours afleggen eer ik op de grote weg raak naar mijn werk of naar stal (brug op/af terwijl die draait etc). Ik ga er van uit dat dat best kan in 4wd low? Meer dan 20 per uur kan je dan toch niet...
Op gladde ondergrond kun je 4L wel gebruiken met een geblokkeerd tussendiff. Ik durf echter niet te zeggen of jouw Pajero ook daadwerkelijk een tussendiff heeft. Check dat terdege!!
Zonder tussendiff (of visco of soortgelijk object) in je aandrijflijn, moet je NIET met ingeschakelde 4x4 over de harde weg gaan rijden aan hogere snelheden dan je nu zelf voorstelt. Dat sloopt je aandrijving.