Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mac schreef:Met de zoekfunctie en Google kwam ik er niet helemaal uit maar ik heb een vraag over jullie ervaringen met de Landrover Freelander 2 (uit 2011). Deze moet voor een Ifor Williams 505 komen. Ik lees over veel problemen met de visco. Is dat bij de Freelander 2 ook zo of was/is dat specifiek een probleem van de Freelander 1?
Zijn er nog andere dingen waar we goed naar moeten kijken bij de aanschaf?
Ik zeg er vast bij dat ik de ballen verstand heb van auto'smaar mijn wederhelft wel dus de informatie is uiteindelijk via hem zeer goed besteed
.
cissy schreef:Saaams, is de kogeldruk van die Auris ook voldoende voor een trailer? Persoonlijk vindt ik 1300kg te weinig voor een trailertrekauto.
Saaams schreef:cissy schreef:Saaams, is de kogeldruk van die Auris ook voldoende voor een trailer? Persoonlijk vindt ik 1300kg te weinig voor een trailertrekauto.
Dat durf ik je niet te vertellen, wat dat betreft heb ik 0.0 verstand van autos en ook mijn E rijbewijs nog niet.
De dealer (officiele toyota garage) zei dat de auris mocht trekken 700 trailer en 600 paard, nu weegt pony nog geen 450kg.
Ik zoek vooral een auto liefst nieuw of onder de <50.000km met voorkeur automaat. Gemiddeld 1,16 in normaal gebruik en onder de <20.000
Ik heb nu een nieuwe toyota aygo maar die mag nog geen aanhangertje trekken
EFDT schreef:Interessant maar erg lang topic, de vraag is dus vast al vaker voorbijgekomen maar ik ben een week bezig om alles door te nemen denk ik
Ik ben me aan het oriënteren op een zwaardere auto, het ziet er naar uit dat ik binnenkort de mogelijkheid heb om deze op grijs kenteken te rijden waarmee we waarschijnlijk sowieso goedkoper uit zijn dan met de auto die er nu voor staat.
Ik rijd nu op LPG en zou dat graag blijven doen, ik ondervind er geen problemen van en kostentechnisch is het toch wel erg leuk. Ik las hier al wel dat dat toch haalbaar moet zijn ook bij regelmatig gebruik als trekauto dus dat heeft sterk de voorkeur.
Onderhoud gebeurt hier thuis en is dan ook geen probleem, wel is het heel prettig als onderdelen nog goed te verkrijgen zijn.
Het budget is niet enorm, rond de 3500 euro. Ik hoef geen luxe auto, rijd weinig echt lange afstanden maar wil wel redelijk comfortabel met de trailer kunnen rijden (en mee kunnen rijden met het verkeer). Ik heb overigens een 2 paards trailer met een TMM van 2000kg, ga ook geregeld met 2 paarden op pad. Het is niet uitgesloten dat er in de toekomst nog een iets zwaardere trailer komt dus als de auto het ruimschoots mag trekken is dat zeker een plus, maar nu geen must. Heb gewoon een BE rijbewijs.
Type auto dat me aanspreekt is bijvoorbeeld de Jeep Cherokee (wat oudere type) dus liefst een beetje een robuuste auto. Tips en ideeen zijn zeker welkom!