Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Varekaj schreef:Ik heb idd ook altijd geleerd dat bergop beter kan in versnelling lager en toertje extra. Is dat dan geen algemene kennis?
Met een zafira raakten wij indertijd nog maar amper de "berg" op in Luik en regio Echternach, ook met terugschakelen. Flutauto was dat zeg! Wordt je op de E40 steil bergop nog ingehaald door vrachtwagens en opleggers.
Varekaj schreef:Ik geloof dat wij in 3e bijna plankgas moesten geven om in Luik de E40 boven te kruipen. Daar hing geen sleurhut achter, geen propvolle auto. Mijn vriend, ikzelf en 2 handbagage trolleys. Meer niet.
Met onze skoda superb daarentegen heel veel lol gehad in Frankrijk en Andorra in de bergen. Automaat of niet, ding deed het super. Alleen jammer dat je niet kan remmen op de motor.


:
Dat is een flinke 1,5 paards, waarschijnlijk een 1 3/4 zelfs
Jester_ schreef:Je kan eigg altijd een 1,5 paard trekken zonder E. Tenzij je natuurlijk met een monstertruck ervoor rijd, maar een gewone auto met 1,5 mag altijd. 2 mag niet omdat dat altijd 2000 is en geen auto die dat mag trekken en zelf onder de 1500 blijft

er zit wel verschil tussen maar je mag als je dus een geschikte auto hebt altijd wel een 1/1,5 paard trekken zonder E.
! Celiien schreef:Uiteraard, dat snap ik. Vond t alleen ongelooflijk veel, dan zou ik in theorie niet eens een BE nodig hebben met deze auto en een 1,5 paardstrailer

Celiien schreef:Met onze oude Ford Focus mocht ik alleen een 1,5 rijden die onder de 1250 zat