Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:47

Dan moet je wel zeker weten dat de kogeldruk het aankan en je hem niet verder laad dan 1800kg. Heb je je E rijbewijs?

Het lijkt mij ook dat dit een prettigere auto is voor dagelijks gebruik (Sorry voor de SUV fans :o )

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:49

Ja, ik zal wel goed kijken van te voren. En het is de bedoeling voor een 1,5 paards. Maar als het kan is het mooi mee genomen. Ik heb mn E.

Ik ga eens even kijken of ik iets in de buurt kan vinden, had er nu een aan de andere kant van nederland |( .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:56

Succes met je zoektocht!

Ik heb er eentje in lemererveld en een in soest gevonden... Die in Soest is een automaat! Soest is nog te doen vanaf Alkmaar.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:58

Die in Lemerveld had ik ook gezien. Soest is idd te doen, ik ga even kijken, dank je!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 22:59

mo_van_dijk schreef:
Even kijken op het typeplaatje van de auto....

Dat zit er bij heel veel auto's niet op. Bij die van mij ook niet.

Ladygiroc

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:08

Hoe moet je er dan achter komen annastasia?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:12

Bij mij zit het plaatje aan de onderkant... Niet heel zichtbaar maar hij zit er wel degelijk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 23:17

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:49

Als er Ford Modeo wordt gevraagd... ben ik je vrouw!

Ik heb ze allemaal gehad maar dan wel allemaal tot het bouwjaar 1999, budget rijkt niet verder.

De 1.8 kan het goed aan maar het houdt niet over. Daarbij wel aangetekend dat ik een 1.5 Ífor trailer heb en die is dus niet de lichtste.

2.o automaat is fantastisch! Heerlijke trekauto maar helaas heb ik er wat teveel van gezien en gehoord bij wie de automaat kapot ging en dan kan je je auto wel wegbrengen....

Nu heb ik een 2 liter handgeschakeld op G3, station uitvoering, GHIA! 1998 en kostte 950,00 euro met nw apk, zoek eens iets anders voor die prijs!!
Trailer gaat als een wolkje mee! Station is uiteraard al vol met rotzooi. Als je de klep openzet heb je meteen een droge zitplaats op concours....En als je dan toch zoekt, kijk dan vooral naar de GHIA uitvoering, als je die 1 keer gehad hebt dan wil je niet anders meer...

Opties van mijn "oude" sloeber: sideen front airbags...voorruit verwarming zodat ik nooit meer hoef te krabben, boordcomputer( met allerlei leuke speeltjes als verbruik, actiradius, stop watch etc) stuurbediening vd radio cd speler, etc etc.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:32

dancingpiter schreef:
VW toureg en VW transporter en porsche cayenne

:O

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:57

Morris schreef:
dancingpiter schreef:

:O

_O- _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:09

Olga, hoe verloopt de zoektocht?

Misschien wil mijn pa zijn auto wel verkopen, hij rijd toch niet meer met de paardentrailer omdat ik ook een auto heb. Is wel lekker dicht bij jou in de buurt (zaandam), maar ik geef je weinig kans...

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:03

Wat dachten jullie van een prachtige Citroen HY.. 8-)

Afbeelding

Afbeelding

bron: http://www.citroenhyforum.nl/8/viewtopi ... a&start=60

Hoef je ook geen E-rijbewijs te hebben. Lijkt mij, als trouwe eendrijder, wel wat! Een "eend" voor mijn paard, yeah! Maar of het veilig is in het hedendaagse verkeer... dat vraag ik me af..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:20

Zo'n Citroën is heel gaaf! Voor in NL lijkt hij me prima, geen bergen of extreme heuvels (muv Limburg dan) waar je overheen moet. En je valt op bij de wedstrijden, heeft ook wel wat!
Zolang je er 80 mee kan rijden op de snelweg, moet het ook wel lukken.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:25

dancingpiter schreef:

een porsche cayenne voor de trailer :+

ik heb het toch wat meer voor mijn pa zijn toyota land cruiser ;)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:26

Ik dacht de regelens inmiddels aardig onder de knie te hebben, maar de term kogeldruk maakt nu toch wat zenuwachtig... Ik heb de site bekeken die mo doorgaf, maar óf het ligt aan mijn concentratievermogen óf ik ben echt dommer dan ik dacht, maar ik snap ut nie... Is het in 3 zinnen uit te leggen waar ik op moet letten als ik op zoek ga naar mjin nieuwe trekker?

Mijn gedachten gaan nu uit naar een Mazda 6 station met een 2.0 dieselmoter uit 2004. Op papier voldoet deze auto aan al mijn wensen en eisen (ruim voldoende, maar niet te zwaar voor mijn trailer met mtm van 1300kg, 125 pk, max koppel 310 en rijdt nog zuinig ook ivm woon-werkverkeer). Kan iemand iets zinnigs roepen over de kans dat de kogeldruk niet voldoet?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:11

Toegestane kogeldruk is er vaak in 3 gradaties, 50kg, 75kg en 100kg. Wat de toegestane kogeldruk is bij de Mazda 6, weet ik niet. Dit is als het goed is te vinden op het typeplaatje op de trekhaak. Dit staat namelijk niet in de specificaties of papieren van de auto. Bel desnoods een dealer op die een Mazda 6 met trekhaak te koop heeft staan... Kan hij voor je kijken!

Je moet van deze werkelijkekogeldrukken uitgaan:
1 paards en 1 1/2 paards trailer: 75kg
2 paards trailer: 100kg

Dus een auto met voldoende koppel, vermogen, gewicht en trekkracht voor een twee paards trailer, maar waar de max. toegestane kogeldruk 75kg is... Hier kan je geen tweepaardstrailer mee trekken, omdat je trekhaak / chassis van de auto hier niet op ontworpen is.

Mazda 6, alles ok, toegestane kogeldruk is 75 kg (maar dit moet je even checken) kan een 1 1/2 paards trailer trekken.

Phoe,

Snap je het nog?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:19

mo_van_dijk schreef:
Toegestane kogeldruk is er vaak in 3 gradaties, 50kg, 75kg en 100kg. Wat de toegestane kogeldruk is bij de Mazda 6, weet ik niet. Dit is als het goed is te vinden op het typeplaatje op de trekhaak. Dit staat namelijk niet in de specificaties of papieren van de auto. Bel desnoods een dealer op die een Mazda 6 met trekhaak te koop heeft staan... Kan hij voor je kijken!

Je moet van deze werkelijkekogeldrukken uitgaan:
1 paards en 1 1/2 paards trailer: 75kg
2 paards trailer: 100kg

Dus een auto met voldoende koppel, vermogen, gewicht en trekkracht voor een twee paards trailer, maar waar de max. toegestane kogeldruk 75kg is... Hier kan je geen tweepaardstrailer mee trekken, omdat je trekhaak / chassis van de auto hier niet op ontworpen is.

Mazda 6, alles ok, toegestane kogeldruk is 75 kg (maar dit moet je even checken) kan een 1 1/2 paards trailer trekken.

Phoe,

Snap je het nog?

Mijn oude mazda 6 (geen station) heeft 75 kg toegestane kogeldruk. Neem dus aan dat die van jou ook wel goed komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:05

mo_van_dijk schreef:
Bij mij zit het plaatje aan de onderkant... Niet heel zichtbaar maar hij zit er wel degelijk!

ehm, kleine kanttekening: de toegestane kogeldruk van de trekhaak is vaak hoger dan wat de autofabrikant toestaat. Dus niet alleen het typeplaatje maar ook het instructieboekje checken!!

nikkigioa schreef:

Afbeelding

Hoef je ook geen E-rijbewijs te hebben. Lijkt mij, als trouwe eendrijder, wel wat! Een "eend" voor mijn paard, yeah! Maar of het veilig is in het hedendaagse verkeer... dat vraag ik me af..

Maar een grote loods, degelijk lasapparaat EN voldoende kennis van de auto zijn wel noodzaak. er zijn maar heel weinig echt goede HY's te vinden, dusse succes............

leonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:06

wij een bmw x5 sheep

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:52

sheep? :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:13

Born to be cheap, Frank? :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:59

ikke schreef:
mo_van_dijk schreef:

ehm, kleine kanttekening: de toegestane kogeldruk van de trekhaak is vaak hoger dan wat de autofabrikant toestaat. Dus niet alleen het typeplaatje maar ook het instructieboekje checken!!

nikkigioa schreef:

Afbeelding

Maar een grote loods, degelijk lasapparaat EN voldoende kennis van de auto zijn wel noodzaak. er zijn maar heel weinig echt goede HY's te vinden, dusse succes............

Haha inderdaad. En je moet nergens tegenaan rijden en geen paard hebben met losse voetjes. Het staal is echt ontzettend dun (net blik!). Met een klein beetje kippenkracht kun je de schermen van mijn eendje indeuken (het plaatwerk van een HY is vergelijkbaar).

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:26

mo_van_dijk schreef:
Olga, hoe verloopt de zoektocht?

Misschien wil mijn pa zijn auto wel verkopen, hij rijd toch niet meer met de paardentrailer omdat ik ook een auto heb. Is wel lekker dicht bij jou in de buurt (zaandam), maar ik geef je weinig kans...

Er staan er op zich zat te koop. Maar ik wil eigenlijk nog een paar maandjes wachten en het liefst eerst mn auto particulier verkopen. Maar ik ben hier heel blij mee, ik was namelijk naar hele andere auto's op zoek :o .

Vanavond had ik kijkers voor mn seatje ibiza, het doet toch wel pijn dat die weg moet ;( . En dat houd me dus ook tegen om te gaan kijken. Ik weet het, het slaat nergens op :o .

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:40

Wij hebben een Audi Q7 voor de trailer , trailer gebruiken we alleen nooit meer sinds we een vrachtwagen hebben :P , maar die auto trekt het met gemak! Ook weleens bij vrienden gezeten met een Patrol , dat ging helemaal als een trein !!!! En verder kan een kleinere auto vaak ook prima hoor , helemaal 1,5 kan nog best wat hebben !