Het lijkt mij ook dat dit een prettigere auto is voor dagelijks gebruik (Sorry voor de SUV fans

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mo_van_dijk schreef:Toegestane kogeldruk is er vaak in 3 gradaties, 50kg, 75kg en 100kg. Wat de toegestane kogeldruk is bij de Mazda 6, weet ik niet. Dit is als het goed is te vinden op het typeplaatje op de trekhaak. Dit staat namelijk niet in de specificaties of papieren van de auto. Bel desnoods een dealer op die een Mazda 6 met trekhaak te koop heeft staan... Kan hij voor je kijken!
Je moet van deze werkelijkekogeldrukken uitgaan:
1 paards en 1 1/2 paards trailer: 75kg
2 paards trailer: 100kg
Dus een auto met voldoende koppel, vermogen, gewicht en trekkracht voor een twee paards trailer, maar waar de max. toegestane kogeldruk 75kg is... Hier kan je geen tweepaardstrailer mee trekken, omdat je trekhaak / chassis van de auto hier niet op ontworpen is.
Mazda 6, alles ok, toegestane kogeldruk is 75 kg (maar dit moet je even checken) kan een 1 1/2 paards trailer trekken.
Phoe,
Snap je het nog?
mo_van_dijk schreef:Bij mij zit het plaatje aan de onderkant... Niet heel zichtbaar maar hij zit er wel degelijk!
nikkigioa schreef:Wat dachten jullie van een prachtige Citroen HY..![]()
Hoef je ook geen E-rijbewijs te hebben. Lijkt mij, als trouwe eendrijder, wel wat! Een "eend" voor mijn paard, yeah! Maar of het veilig is in het hedendaagse verkeer... dat vraag ik me af..
ikke schreef:mo_van_dijk schreef:Bij mij zit het plaatje aan de onderkant... Niet heel zichtbaar maar hij zit er wel degelijk!
ehm, kleine kanttekening: de toegestane kogeldruk van de trekhaak is vaak hoger dan wat de autofabrikant toestaat. Dus niet alleen het typeplaatje maar ook het instructieboekje checken!!nikkigioa schreef:Wat dachten jullie van een prachtige Citroen HY..![]()
Hoef je ook geen E-rijbewijs te hebben. Lijkt mij, als trouwe eendrijder, wel wat! Een "eend" voor mijn paard, yeah! Maar of het veilig is in het hedendaagse verkeer... dat vraag ik me af..
Maar een grote loods, degelijk lasapparaat EN voldoende kennis van de auto zijn wel noodzaak. er zijn maar heel weinig echt goede HY's te vinden, dusse succes............
mo_van_dijk schreef:Olga, hoe verloopt de zoektocht?
Misschien wil mijn pa zijn auto wel verkopen, hij rijd toch niet meer met de paardentrailer omdat ik ook een auto heb. Is wel lekker dicht bij jou in de buurt (zaandam), maar ik geef je weinig kans...