Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cissy schreef:Ik heb een mail gestuurd naar het UKP met de vraag of dat inderdaad waar is, dan weten we waar we aan toe zijn.
Citaat:Uiteraard ben ik bereid om de juiste handelwijze van de UKP te beschrijven.
Officieel moet uiteraard bij ieder paard het paspoort aanwezig zijn tijdens het transport en in onze kliniek ter verificatie van het paard.
Mocht bij opname het paspoort niet aanwezig zijn wordt er een formulier ter ondertekening aangeboden met de afspraak het paspoort binnen 7 dagen of voor het verlaten van de kliniek te overhandigen.
Dit omdat de artsen wettelijk verplicht zijn om sommige medicatie die toegediend zijn in het paspoort te noteren.
Hoop dat hiermee je vragen beantwoord zijn.
lady62 schreef:Ja dat van die paardenbelasting is logisch dat heb ik ook al bedacht een paar jaar geleden.
Ik denk dat ze bezig zijn om in kaart te brengen om hoeveel paarden het gaat en waar ze zich bevinden.
Misschien wat ver gezocht maar zou anders geen rede kunnen bedenken waarom er nu zo veel kosten gemaakt worden door de controleurs deze moeten ook betaald worden en dat doen ze echt niet zonder een doel.
nobje schreef:lady62 schreef:Ja dat van die paardenbelasting is logisch dat heb ik ook al bedacht een paar jaar geleden.
Ik denk dat ze bezig zijn om in kaart te brengen om hoeveel paarden het gaat en waar ze zich bevinden.
Misschien wat ver gezocht maar zou anders geen rede kunnen bedenken waarom er nu zo veel kosten gemaakt worden door de controleurs deze moeten ook betaald worden en dat doen ze echt niet zonder een doel.
Laten we vooral alles belasten.... en overal geld uit slaan...
nobje schreef:lady62 schreef:Ja dat van die paardenbelasting is logisch dat heb ik ook al bedacht een paar jaar geleden.
Laten we vooral alles belasten.... en overal geld uit slaan...
HorseTopShop schreef:Is ook zo. Je geeft het paspoort als gestolen op en vraagt een nieuwe aan.
lady62 schreef:Ik vraag me af wanneer de overheid iedereen eens met rust gaat laten.
Dit burgertje pesten begint behoorlijk irritant te worden.
Zorg zelf eerst maar eens dat jullie je eigen zaakjes op orde hebben.
Laat ons eindelijk eens met rust.
De dieren worden goed verzorgd ze hebben chip paspoort wat willen jullie nu nog meer
Amarie schreef:Gisteren contact gehad met een hele aardige dame van NVWA.
Mijn probleem is dat ik een paard heb met een BWP papier (Belgisch).
Bij het BWP is het paspoort en het eigendomsbewijs (papier) 1 document, dus geef ik mijn paspoort af dan geef ik ook mijn eigendomsbewijs af.
Op mijn vraag hoe ik nu moet handelen (paard gaat per 1 maart in pension) kon nog geen antwoord gegeven worden. De dame snapte nu wel waarom in Belgie een kopie is toegestaan.
Ze hebben het in behandeling en ik krijg binnen 4 weken een antwoord.