[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:46

Ayla schreef:
Wij hebben de houten bodem + gietvloer met een slijptol en breekijzer/koevoet er uit gekregen, het stonk enorm en was idd geen leuk klusje. Maar toen we door hadden dat het met de normale schijven van de slijptol het meest makkelijk ging, hadden we de bodem er zo uit (mijn bodem lag onder mijn wanden, nog net wat extra werk dus).

Nou he, wat een vieze (ammonia) lucht :') Was mijn schoonvader ook niet blij mee haha.
Ik kan de trailer straks weer ophalen en dan gaat mijn man de bedrading (is monteur) nalopen. Alleen nog een nieuwe strip bestellen en kijken of we een leuke trailersticker erop willen en dan is hij klaar. Oh nee, moet ook nog een rubber mat aanschaffen.

_helga_

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 19:09

Hallo allemaal. :wave:

Vraagje we hebben gisteren een trailer gekocht van 2003 helemaal opgeknapt alleen willen we er misschien met de tijd trap bescherming inmaken.
Wat is het beste materiaal om dat te doen?
En wat voor prijzen moet ik dan aan denken :P

Van_1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:46

Hey

Waar is het vervolg?

Groetjes ik ben benieuwd

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:00

_helga_ schreef:

Vraagje we hebben gisteren een trailer gekocht van 2003 helemaal opgeknapt alleen willen we er misschien met de tijd trap bescherming inmaken.

Trap bescherming als in rondom rubber? Ik heb dat hier bij een rubber bedrijf gehaald.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:27

Rubber is wel lastig om dat in een bestaande trailer mooi strak op de wanden te krijgen. Je kan het ook doen met gegalvaniseerde staalplaat (makkelijker monteren want het is een stijve plaat) of een kunststof plaat.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:44

Wij moeten nog steeds de trailer opknappen. Ik zag een bedrijf wat de platen voor ons op maat kan zagen. Tevens kunnen ze de randen dan sealen. Zijn er bokkers die daar ervaring mee hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:06

malih schreef:
Wij moeten nog steeds de trailer opknappen. Ik zag een bedrijf wat de platen voor ons op maat kan zagen. Tevens kunnen ze de randen dan sealen. Zijn er bokkers die daar ervaring mee hebben?

Elke fatsoenlijke leverancier zaagt de platen op jouw maten.
Dat sealen van de randen is niet moeilijk; genoeg verf van de juiste kwaliteit en enige tijd zijn de enige voorwaarden.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:19

Ik had nog geen leverancier gevonden die dat deed. En wat het sealen betreft. Ik snap dat je dat ook zelf kunt doen. Punt is alleen dat wij buiten moeten werken. We hebben geen plaats om de trailer droog neer te zetten. Dat betekend Dat het hout buiten moet liggen drogen tijdens het sealen en we weten allemaal dat Nederland niet het meest drogen land is...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:59

kvulden schreef:
_helga_ schreef:

Trap bescherming als in rondom rubber? Ik heb dat hier bij een rubber bedrijf gehaald.

Ja gewoon rubber idd.
Ik wil in het voorjaar toch even de trailer na laten kijken en dan kan ik meteen vragen wat het kost als hun het doen

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:59

Het bedrijf waar ik de rubbervloer heb gekocht snijden ook op maat. Maar willen het ook er helemaal in leggen en verlijmen van trapbescherming enz. Ik heb het zelf gedaan.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:35

Hoi allemaal,

Ik meld me ook even hier. Net zoals jullie druk aan het klussen aan mijn trailer (Atec Technoline uit 2001). Dankzij alle tips hier al een heel eind gekomen dus allereerst dank daarvoor *\o/*

Eerst was het plan om alleen het deurtje te vervangen, nieuw likje verf er op en nieuwe banden, maar al snel bleek dat er véél meer rotte plekken waren dan alleen in het deurtje. :(:) Het is dus een complete renovatie geworden. We (mijn vriend en ik) hebben alle betonplexplaten vervangen door nieuwe. Dus voorpanelen, zijwanden, bodem en klep. Chassis, remmen etc waren gelukkig allemaal nog in goede staat. We zijn nu zover dat we de zijwanden, bodem en kap er weer in hebben staan. Over de klep hebben we nog een meningsverschil. Mijn vriend heeft m er wat hoger in gezet dan hij zat, volgens hem maakt die kier tussen klep en bodem helemaal niet zoveel uit en bovendien komt de bodem nog 10mm omhoog door de rubbermat die er op komt. Maar ik ben van oordeel dat die kier wel degelijk uitmaakt. Bijv omdat een ijzer daar tussen zou kunnen komen én bij de overstap van klep naar trailer (of andersom). Hoeveel ruimte zit er bij jullie tussen, waarbij de klep nog goed scharniert? Gaan we vanmiddag verder over discussiëren ben ik bang :+

Ik heb nog 2 onderwerpjes waar ik over twijfel en waar ik graag jullie mening/advies over zou willen.

Ik heb uit dit topic begrepen dat het niet verstandig is om betonplex te schilderen. Ik heb dit ook ervaren met mijn trailer die van oorsprong groen betonplex had. Dus de buitenkant doe ik sowieso niet schilderen. Het is nu donkerbruin betonplex en ik vind de binnenkant hierdoor best donker worden. Twijfel er nog over of ik die wit wil gaan schilderen. Evenals trapbescherming twijfel ik nog over. Zou gegalvaniseerde platen mijn probleem wegnemen? Of voegt dat weinig licht toe?

Daarnaast wil ik mijn stangen vervangen. Sowieso wordt 1 kant bevestigd met panieksluiting, maar ik neem aan dat het voor een 1,5 paards niet nodig is om aan alle twee de kanten een panieksluiting te doen. De stangophanging is vooral mijn grootste struikelblok. Ik heb nog van die stangen die je er in moet schuiven en er vervolgens verticaal een borgpin door moet steken zeg maar. Die wil ik vervangen door de nu gangbare ophanging, dus met een eindstuk met gebogen haak (zodat de stang kan hangen) en een pin aan de andere kant. Ik zie alleen dat die eindstukken allemaal uitgaan van een stang van 43mm. Mijn stang is beduidend dikker, zeker meer richting 50mm. Wij vonden een stang van 43mm zo dun? Is dat wel sterk genoeg? Liefst zou ik natuurlijk mijn huidige stangen willen houden en daar vijverslang omheen willen doen (thanks voor de tip), maar betwijfel of we die eindstukken op een juiste en veilige manier op mijn huidige stangen kunnen krijgen...

Iemand tips? Alvast bedankt voor het meedenken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 11:55

Heb je een foto van de klep - vloer aansluiting?

Als je de binnenkant te donker vind zou je er witte plakfolie op kunnen doen. Dat hecht beter dan verf. Ontvetten en vervolgens bevestigen door de wand nat te sprayen met een water/afwasmiddel mengsel. Dan kan je nog wat schuiven en los trekken als het moet. Vervolgens stevig afnemen met een trekkertje zodat al het vocht er onderuit komt en na een paar dagen zit het muurvast. Plekken met 'uitstekende' bouten kan je een beetje verwarmen met een fohn. Dan vormt het plastic helemaal mee.

Als je toch al voor nieuwe bevestigingshaken en een stuk slang gaat dan is een nieuwe stang ook niet de kosten of het werk. Neem een stuk dikwandige verzonken steigerpijp en dat is zeker stevig genoeg. Dus geen dunwandig of alu steigerpijp!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:56

Hoi Gloa

Ik heb foto's op mijn mobiel maar ik kan ze helaas niet geplaatst krijgen. We hebben de mat op de bodem helemaal doorgetrokken onder het profiel, dus als de klep dicht zit is de kier nagenoeg weg. Maar als hij open is dus niet...Als ik andere foto's bekijk van andere trailers dan loopt de klep vaak door tot aan het rolletje van het scharnier. Bij mij zit hij nu een stukje onder dat rolletje zeg maar.

De stangen die ik nu heb zijn eigenlijk nog te goed om te vervangen dus zou zonde zijn om die niet te gebruiken. Kan idd ook gewoon nieuwe stangen kopen, maar ging ons meer om het idee dat 43mm blijkbaar 'standaard' maat is maar zo dun lijkt...

Folie is een goede optie. Vriend had het er ook over dat hij epoxy-verf wil gebruiken. Zou dat wel beter pakken?

Thanks voor het meedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:59

Bij mij zit er tussen bodem en klep ook wel een opstapje en opening tussen. Bij de voorlader zelfs een opstaand randje. Zou niet weten waarom dat een ramp zou zijn.

Epoxy heb ik ervaring mee voor aquaria. Maar dat hecht op betonplex net zo waardeloos als gewone lakverf. Als je betonplex wilt kleuren dan ontkom je niet aan kaal schuren.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:15

Heb even in je topic gekeken, volgens mij heb jij ook stangen met diameter 43mm?
Kon helaas op de foto's niet goed zien hoeveel ruimte jij tussen vloer en klep hebt, ter vergelijking.

Man, wat een klus heb jij gehad zeg!