Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:40

Moderatoropmerking:
Graag de onliners achterwege laten. Alleen reageren als je ook daadwerkelijk iets toe te voegen hebt aan het topic!!
(Laatste waarschuwing!)
Wat betreft een slotje, we slotteren niet zomaar 'even'iets. Als men niet meer reageert zakt het topic vanzelf weg in de menigte.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:40

Meld het mij dan ook even anders kan ik de aangifte niet in trekken....of wel intrekken...dat is part of the deal toch neem ik aan ?

Rina, uit ervaring duurt het bij ons via online banking dus minder dan 48 uur.....gaat heel snel hoor !

Tigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:44

Perrokai schreef:
Meld het mij dan ook even anders kan ik de aangifte niet in trekken....of wel intrekken...dat is part of the deal toch neem ik aan ?

Rina, uit ervaring duurt het bij ons via online banking dus minder dan 48 uur.....gaat heel snel hoor !

idd ik heb lau ook gezegt uiterlijk Woensdag , weet namelijk niet of er van zondag op maandag verwerkt wordt.

intrekken van de aangifte hoort erbij ik ga dat morgen doen ,maar goed dan spreek ik voor mezelf

corinep

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:51

Ik vind dit een hele rare oplossing. Je spreekt vantevoren toch een prijs af? En als iemand dan moeilijk gaat doen ga je diegene toch niet minder laten betalen? Als iemand mij nog 400 euro moet betalen dan moet diegene mij nog 400 euro betalen. En niet maar 200 euro omdat diegene het niet kan betalen. Dat had je dan maar vantevoren moeten bedenken.

Heb sowiezo al een gigantische hekel aan afdingen en vind dit wel een heel erg slappe manier.

Aan de andere kant wel fijn dat het "opgelost" is natuurlijk maar dat zou mij niet gebeurd zijn...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:58

Ik vind het een vreemd verhaal, maar ben nlij voor alle partijen blij dat het zo opgelost is.
Denk dat veel Bokkers hier iets van kunnen opsteken. Leerzaam topic dus en zonde om te sluiten.
Maar misschien wat algemener maken?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:05

Tja 48 uur kan maar is wel kort natuurlijk, en het is zondag nu idd. Gewoon maar een paar dagen afwachten lijkt mij. Welke aangifte heb jij het over Margret, en tegen wie over wat ?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 23:07

Aangifte tegen mij en Jess

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:11

Okee, aha....nou ja, als het zo naar ieders tevredenheid opgelost zou kunnen worden dan is het goed toch. Dat anderen het niet begrijpen is omdat iedereen andere prioriteiten heeft en de situatie niet bij iedereen gelijk is. Het gaat er om wat jij in orde vind Lautjuh....dat is wat telt nu.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:11

Ik heb dit verhaal ook in stilte gevolgd.

Ik ben blij dat jullie eruit zijn maar ik vind het ronduit belachelijk dat nadat TS een betalingsregeling had geaccepteerd, er bij uitblijvende betaling diverse kosten gemaakt moeten worden tegen de koper en TS vervolgens nog met minder dan het oorspronkelijk afgesproken bedrag akkoord gaat!

Ik weet niet hoe dit achter de schermen gegaan is, maar neem van mij aan, mn paard had allang op de trailer gestaan, en de koper die zou mooi op het bankje bij de rechter gezeten hebben...

Te belachelijk voor woorden dit... Sorry

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 23:12

En ik weet waar ze staat. En als het goed is ga ik haar volgende week zondag bezoeken :D

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:15

Dat is emotie die spreekt Lieffiefi, als je even terug leest weet je dat dit zo niet werkt, en als je een wettelijk geschoold iemand raadpleegt krijg je dat ook te horen. Emotie begrijp ik maar al te goed, die had ik ook toen ik dit las....maar niet verstandig om van uit emotie actie te ondernemen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:17

betreffend bericht was verwijderd, maar aangezien beide partijen eruit lijken te komen trek ik bij deze mijn aanbod in wat ik gedaan had

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:17

Wat ik begrepen heb is dat TS nog een bedrag moest betalen aan de koper. Volgens de koper heeft ze dat niet gedaan. Dus heeft de koper een deel niet betaald (of iets in die strekking).
De verkoper zegt dat zij nog geld te goed had van de koper, wat klopt omdat de koper dat nog niet betaald heeft, maar ze (verkoper) dient zelf ook nog te betalen aan te koper.
Kennelijk gaat dat om ongeveer 200 euro, die laten ze nu tegen elkaar wegvallen, blijft er nog 200 euro staan voor de verkoper om te betalen, wat ze toezegt te zullen gaan doen / dan wel al gedaan heeft (overboeking). Beide zullen de aangiften tegen elkaar intrekken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:18

Ik sta dagelijks in de rechtbank...
Ik verdedig hierbij het bedrijf waar ik werk en de benadeelde.

Het is geen emotie. Ik ben keihard in deze dingen, afspraak is afspraak.
Lautjuh is coulant geweest, begripvol en geduldig, dat siert haar.
De tegenpartij is geduldvretend geweest, besluitloos en in gebreke..

Alles staat dan toch zwart op wit, aangetekende brieven zijn verstuurd en mails.

Ik zie niet in waarom Lautjuh nu wederom zou moeten toegeven aan die 200 euro minder terwijl tegenpartij al belachelijk bezig is geweest..

Tigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:24

lautjuh85 schreef:
En ik weet waar ze staat. En als het goed is ga ik haar volgende week zondag bezoeken :D

idd lau en mocht dat niet doorgaan weet JIJ waarom en niet omdat ik NIET betaald heb :+

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:33

Lieffiefi, en toch werkt het zo niet er was nml een contract en dat werd niet nagekomen. Dat Lautjuh het zo accepteert is haar goed recht om die keuze te maken. Dat het niet MOET weet ze ook maar dat moet ze helemaal zelf afwegen.
Je kunt keihard zijn, ben ik ook, maar wettelijk gezien heeft dat er niets mee te maken. Als je even terug leest weet je ook waarom dat zo is.

En het heeft ook geen zin om dit stadium extra kolen op het vuur te gaan gooien, laten we eerst eens afwachten. ;)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 10:01

lautjuh85 schreef:

Fijn om te lezen!
Dan wens ik je alvast veel plezier.
Ennuh,laat een mooie foto maken,dan kunnen wij ook meegenieten ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:53

Pfft ben je er 3 dagen niet, mis je meteen vanalles... :P

Vind het enerzijds ook wat vreemd, deze oplossing én het oplossen via bokt, anderzijds kan ik me voorstellen dat beide partijen helemaal klaar zijn met alle gedoe én zijn wij natuurlijk niet op de hoogte van alle andere afspraken..

Fijn iig dat het is opgelost en ook ik kijk uit naar de foto :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:04

Aangifte tegen TS? Er was dus meer aan de hand dan TS heeft laten weten in dit topic.
Daarom oordeel ik nooit als ik 1 kant van het verhaal heb gehoord (Gelezen)

Ik weet niet wat er allemaal gebeurd en afgesproken is, maar ik vindt dit van beide kanten heel netjes hoe het opgelost gaat worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:06

Dat is mij ook nog steeds onduidelijk, op welke grond koper aangifte heeft gedaan tegen TS.

Edit; oh ik weet het al, vanwege "laster".

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 13:25

Inderdaad wegens laster. Omdat ik hier op bokt een topic had geopend. En waarschijnlijk omdat ik met mijn vader toen bij hun ben geweest. Maar dat weet ik niet zeker.
Ben blij dat het opgelost is. Scheelt weer een hoop stress.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:26

Maar dat lijkt me wel compleet ongegrond, aangezien ze zelf niet aan hun verplichtingen voldeden ;)

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:30

Nou sorry hoor....als het echt opgelost is, dan gefeliciteerd, maar toch wel een erg vreemde gang van zaken, zo op een openbaar forum dit soort problemen op deze manier oplossen. Snap dat het een hoop stress scheelt, maar eerst is iemand niet te bereiken, vervolgens lossen we het even in 11 berichtjes op bokt op????

Lautjuh, voordat je in jubbelstemming komt: eerst zien, dan geloven. Eerst geld op de bank, en maar eens zien of je zondag niet voor jan met de korte achternaam naar Duitsland rijdt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 13:55

Het ging dus niet over een vordering die de koper had op de TS, zo was het op mij over gekomen.
Maar waarom dan 200 euro (440 gulden) laten vallen?
Om van het 'gezeur' af te zijn?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:35

Brainless schreef:
Margret39 schreef:
Wil je haar ophalen lau dan heb je een rechtelijk bevel nodig en mag je mij mn geld teruggeven inclusief al de gemaakte kosten dus stalhuur vanaf Juli enz enz zo zit de wet in elkaar, dat is iets meer als wat jij vermeend van mij/ons te krijgen.

Als je hebt aanbetaald ben je als koper verantwoordelijk (onderhoud/da ed) voor de pony, maar je bent pas officieel eigenaar als het hele bedrag is voldaan.
Tot die tijd kun je absoluut niet de extra kosten claimen.
Als je gelijk de pony had terug gebracht, had je ook geen extra kosten (stalling ed) gehad.

Op het moment van het constateren van een gebrek (oa door een DA), moet je gelijk de verkopers hiervan op de hoogte stellen.
Dan wordt opdat moment de koopovereenkomst ontbonden en gaat de pony terug naar de verkopers.
De kopers krijgen hun aanbetaalde geld terug.

Als de verkopers dit niet willen en weigeren de pony terug te geven, zijn de kosten (en de daarbij behorend risico) geheel voor de kopers.

ehm dat laatste is niet geheel waar....
Op het moment dat de overeenkomst opengebroken wordt is de verkoper eigenaar en zal die het paard/pony op moeten halen...
(praat even uit eigen ervaring, kennis heeft paard verkocht naar duitsland, overeenkomst werd opengebroken en kennis kon peerd gaan halen... En dan maakt het geen ene joop uit waar het contract getekend is, dat zou je dan weer uit kunnen vechten voor een rechter, maar de koper moet dan alsnog het paard terugnemen, en de ksoten betalen van de stalling etc tot die tijd. Vwb kosten DA, na aanschaf, dan betaald de opdrachtgever... En dat laatste is ook zo in NL, als de verkoper opdracht geeft om paard te keuren, dan betaald verkoper, is koper opdracht gever, dan betaald koper ook bij negatieve uitslag tenzij anders afgesproken. Grapsig is dat wanneer je verkoopt je het beste een verkoopkeuring kunt laten doen, beslist de koper dan later om een aankoopkeuring te doen en de uitslag wijkt af, heeft de verkoper ook nog een poot om op te staan. Maar dat terzijde)

ZE kan spontaan optreden. En vind het een vreemde afspraak om DA kosten in mindering te brengen indien het paard behandeld moet worden...

Vind het verhaal van de koper wel heel apart, beroept zich enerzijds op een gebrek, maar heeft geen keuring laten doen... beslist dan dat gebrek dat niet te verhelpen is te behandelen en de verkoper draait voor die kosten op...

Prettig dat er een oplossing is gekomen,jammer dat het eerst met vuile was op een openbaar forum moet komen.