Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:Varekaj schreef:Of je kan een keer gaan kijken bij een groep kerels die houden van offroads. Die hebben vaak gelijk het juiste type auto
ikke, waar ben je?
Varekaj schreef:Een 4x4 op 4 benen telt dat ook![]()
Nog een voordeel: die kerels sleutelen maar al te graag zelf aan hun wagen. Scheelt jou een dure onderhoudsbeurt bij de garage
ikke schreef:Varekaj schreef:Een 4x4 op 4 benen telt dat ook![]()
Nog een voordeel: die kerels sleutelen maar al te graag zelf aan hun wagen. Scheelt jou een dure onderhoudsbeurt bij de garage
Nadeel: die kerels sleutelen altijd aan hun auto, wat soms betekend dat ie helemaal niet beschikbaar is als je 'm nodig hebt.....
ikke schreef:Optiwolk schreef:Qua verbruik reken ik trouwens voor een dieselmotor ruwweg x3, gemengd gebruik
Zo verbruikt mijn 3.2 motorblok een 10-tal liter/100 km (1:10), en de 2liter caddy van vriendlief 6liter/100 km. (1:16,66...)
Gemengd gebruik: kortere en langere stukken doorheen, af en toe stukje met aanhangwagen.
Hang een zware aanhangwagen achter de 3.2 en bergop, dat zit je natuurlijk aan 15 liter.
Ga je paar uurtjes 150 vlammen op de Autobahn met de Caddy, dan zit je ook dik boven de 6liter.
Over de VW caddy gesproken, behalve dat ik hem vind draaien als een slagschip, hele goeie automaat er in en als je de lange versie neemt, in België als lichte vracht in te schrijven. Mag 1500 kg aan de haak dus met lichtere trailer en niet te dik paard, moet dat lukken
Totdat de DSG er de brui aan geeft........
Optiwolk schreef:ikke schreef:Totdat de DSG er de brui aan geeft........
In dat opzicht werkt alles prima tot het kapot gaat![]()
Doet er me aan denken dat ik nog moet opzoeken hoe ik m'n lichten vervang.![]()
Ikke, tips waar ik dat makkelijk vind, een hoe-haal-ik-m'n-auto-uit-elkaar-voor-dummies?
xNicolx schreef:Hallo!
Wat vinden jullie van een Suzuki Vitara 4WD 1.6 liter als trek auto? Komt een anderhalf paardstrailer achter met toegestaande maximale massa 1300 KG (kom ongeveer aan 1100 kilo met mijn paard).
Auto mag 1450 trekken.
Ik rijd erg weinig zon 150 km per week, gebruik de auto alleen voor stal. Rest op de fiets of de auto van mijn vriend.
DePaardenman schreef:7 of 6 versnellingen maakt nogal een verschil bij een dsg. 6 bak is iig een stuk betrouwbaarder.
@ikke: Ik zie wel vaker zulke opmerkingen van je voorbij komen, onbetrouwbaar, duur etc.
Vaak zit er een kern van waarheid in, maar lang niet altijd. Zoals dit dsg verhaal ook van internet of van de buurman komt. Of heb je zelf een tonnetje of drie gebold met een dsg?
Wat kost een ZF bak? Die gaan namelijk ook stuk, of de geartronic van Volvo, de 7g tronic van mercedes zullen we het al helemaal niet over hebben, de 2 tronic van PGA is ook zo een drama apparaat. Wat blijft er dan over?
Je moet soms ook gewoon een beetje geluk hebben met een auto.