Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AdemoJoey schreef:Even een vraag over de mogelijk toekomstige auto van Lena82: die mag 1500 trekken en de combinatie die ze wil trekken weegt 1367kg. Dat is een verschil van 133kg. Bij mij is het verschil waarschijnlijk 150kg, hoe kan het dat haar combinatie het dan wel kan
assie schreef:Hihi, die aygo is verrassend ruim hoor. Mijn pa gebruikt hem standaard als verhuisauto (maar dat is misschien meer een familie-grapje
).
Qua wat een auto kan en mag trekken zit natuurlijk ook een groot verschil in he.
Mijn Carina mag op papier 1400 trekken. Van het weekend stond onze T4 met panne. Ding weegt 1670, exclusief inhoud, dus laten we zeggen 1900 incl alles. Die moest 5 km gesleept worden naar de garage. Bij gebrek aan ANWB e.d. hebben we daar de Carina voor gezet. Geen problemen mee hoor. Trekt ie met zijn vingers in de neus. Nu gedraagt een bus met iemand achter het stuur zich héél anders dan een trailer natuurlijk. En daarom zou ik voor die trailer een zwaardere auto willen met veel meer te zeggen.
Want ondanks dat een auto het misschien wel mag, is het niet altijd veilig. (en andersom)
AdemoJoey schreef:@ Rex-Rolfo; de Opel omega is vanuit zichzelf al wel heel erg zwaar. Zou 1400kg ook kunnen? Ik weet (inmiddels) dat het van heel veel factoren af hangt, maar als die goed lijken, zou dit dan ook een goed gewicht zijn?
Citaat:Ik heb intussen een Kia Sportage gevonden, die lijkt breder dan de terios. Het is een 4x4,leeggewicht 1413 kg, trekgewicht 1800kg met 118 pk. Hoe klinkt dat?
Varekaj schreef:Mijn tante rijdt met een volkswagen golf met 4x4![]()
Je hebt ook nog de Fiat panda met die optie, Mercedes GLA maar die is nieuw en geen flauw idee hoe die het doet met een trailer er achter.
Bij ons in het dorp is de eerste jaguar 4x4 opgedoken. Wat een boot van een auto! Volgens recensies is het gewoon een chique SUV die al problemen heeft met een spat modder maar goed. Als die het werk zou kunnen én voldoende aan de trekhaak mag voor mijn ifor, dan is dat onze toekomstige auto. Volgens mijn vriend dan toch
AdemoJoey schreef:@ ikke; Hoe bedoel je dat de terios het heel leuk doet zolang hij alleen is? Met een trailer wordt het minder prettig?
@ Rex-Rolfo; de Opel omega is vanuit zichzelf al wel heel erg zwaar. Zou 1400kg ook kunnen? Ik weet (inmiddels) dat het van heel veel factoren af hangt, maar als die goed lijken, zou dit dan ook een goed gewicht zijn?
Ik heb intussen een Kia Sportage gevonden, die lijkt breder dan de terios. Het is een 4x4,leeggewicht 1413 kg, trekgewicht 1800kg met 118 pk. Hoe klinkt dat?