[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:03

De Rexton staat voor 3450 geadverteerd en is een marge auto. Komt dus geen btw meer bij. Vragen die boeven verkopers een rug voor garantie, apk & afleverbeurt? Ik zou zeggen ~~}>

Komen er bij de Navaro behalve btw geen andere kosten meer bij?

Kan het aan de andere kant de verkoper ook niet kwalijk nemen. Iemand zoekt een bepaalde auto en de meesten hebben wel in de gaten dat met "sorteer op prijs" de goedkoopste wagens bovenaan komen te staan. Dus is het voor een verkoper belangrijk de auto zo goedkoop mogelijk te adverteren, dan maar garantie, afleverbeurt enz als extra aanbieden.

assie

Berichten: 9678
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:15

Ja, ik snap het ook wel van de verkopers hoor. En geeft wel weer onderhandelingsruimte natuurlijk.
De 3450 is de internet-meeneemprijs. Geen garantie (volgens mij zitten ze aan een wettelijke garantie vast trouwens, maar dat terzijde). Voor die 1000 euro extra krijg je dan garantie, APK en een beurt. Is best duur zeg maar :+ (Mij te duur)
Auto rijdt prima, heeft wat gebruikssporen, maar heeft duidelijk een jaar stil gestaan. Dat hoor en voel je aan de banden als je rijdt. Ik zou er dus sowieso 4 nieuwe, netjes uitgelijnde banden van een A-merk onder willen voor ik hem meeneem ;) . Ook de airco moet worden bijgevuld en zo zijn er nog wat dingetjes die een auto nodig heeft als hij al een tijd stilstaat.

De Navara weet ik eigenlijk niet, daar heb ik nog geen contact mee gehad aangezien ik hem pas gisteravond tegenkwam. Ga ik morgen uitvogelen. Daar wil ik sowieso een nieuwe APK op hebben en verder even kijken hoe hij rijdt en ik wil hem even op de brug hebben bij een bevriend garagehouder denk ik. Ik kan grote dingen wel zelf zien en kleine dingen zelf repareren, maar een expert ben ik totaal niet.

Wat is eigenlijk acceptabel als je gaat testrijden? Behalve dat je aan alle knoppen gaat zitten uiteraard. Neem je een auto rustig een uur ofzo mee zodat je hem ook op de brug kunt zetten?

nienke39
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-12-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:27

Ik rij een ford focus is dat ook voldoende

Santos_05

Berichten: 3154
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:59

connie64 schreef:
santos, weleens gekeken naar een kia sorento,mag nogal wat trekken,aanschafsprijs is niet te gek en wij vonden het echt een heerlijke wagen,aan de prijs in wegenbelasting,dat wel,4x4 diesel en mocht 2800 trekken.


ja, staat op het lijstje, maar idd door de wegenbelasting alleen op het gas lijstje.

Maar hoe meer we zoeken, hoe meer we neigen naar diesel ivm onderhoud.

AdemoJoey

Berichten: 615
Geregistreerd: 29-03-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:19

Dit is een foto van het plaatje naast mijn trekhaak, ik voel me echt zo dom. .maar wat staat er nou werkelijk? Vind het wel interessant, want mocht het niet goed genoeg zijn, dan weet ik wel waar ik op moet letten bij een volgende auto :)

Koppel moet ik nog nakijken, daar heb ik gisteren geen tijd meer voor gehad.

Ik hoop dat jullie er wijs van worden :)

AdemoJoey

Berichten: 615
Geregistreerd: 29-03-03

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:20

Afbeelding

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:22

Het is niet echt duidelijk maar zo te zien staat op de een na onderste regel "max load S 75". Aangezien 75 kg een vrij normale maximale kogeldruk is zal het dat zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:09

Rex_Rolfo schreef:
Het is niet echt duidelijk maar zo te zien staat op de een na onderste regel "max load S 75". Aangezien 75 kg een vrij normale maximale kogeldruk is zal het dat zijn.

Ja dat denk ik ook :j . Wel iets waar je met een normale 1,5 paarde prima mee uit de voeten kan. Zadelkast voorin zou ik wel vermijden of niet gebruiken.

Lena82

Berichten: 228
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:33

Hopelijk kunnen jullie me van een advies voorzien. Ik krijg bij mijn nieuwe werkgever komend jaar in principe een Volvo V40 D2 van een jaar oud. Is dit een fijne auto om een 1,5 paard Ifor mee te trekken? Of zou een D3 of D4 een betere keuze zijn en waarom?

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:58

2 liter diesel met 120 pk?
Trekgewicht 1300 kg, max kogeldruk 75 kg?

Ligt eraan wat er op de trailer moet maar kan omdat een ifor vaak relatief zwaar is wel eens krap worden.

D3 (althans de versie die ik er op autoweek.nl bij pakte) mag 1500 aan de haak.

P.s. zo'n V40 lijkt een grote bak maar hoort bij de compacte middenklasse. Net als de Ford Focus waar hij van afgeleid is.

Lena82

Berichten: 228
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:45

Die met 120pk inderdaad. Ik zag op Autoweek dat deze ook 1500 mag trekken, dacht ik. Gaat om het model 2015-2016. Heb helaas weinig keuze qua auto. Het wordt gewoon een V40, maar wellicht is er nog te onderhandelen over D3 of D4.

Gaat een KPWN op de trailer van zo'n 600 kg (schat ik), trailer leeg weegt 767

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:54

Lena82 schreef:
, trailer leeg weegt 767

Op papier of op de weegbrug? Dat kan zomaar 100 kg verschil maken.

De D2 die ik erbij had mocht 1300 kg, maar er zijn nogal wat uitvoeringen van dit model. Zou zomaar kunnen dat een andere versie van de D2 meer mag trekken.

Lena82

Berichten: 228
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 14:59

Is op papier idd, met max trekgewicht 1300 kom ik dus niet weg. Wil minimaal 1500 kunnen trekken.

palousa_boy

Berichten: 10574
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:07

Kun je het niet omzetten naar een v70? :P

Santos_05

Berichten: 3154
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:27

Santos_05 schreef:
Zonder het hele topic door te scrollen, val ik toch even binnen aangezien dit het centrale topic is ;)

Wij zijn op zoek naar een auto voor onze Ifor. Dus met de eisen:
- 2800kg geremd mogen trekken (trailer mag max 2600kg wegen en dat halen we ook met 2 trekpaarden),
- 5 persoons auto (dus geen grijs kenteken),
- max 1949kg ledig gewicht
- max 250000km
- leeftijd 2000 tot 2006
- voorkeur voor automaat en LPG

Zijn we op de volgende auto's gekomen:
- Nissan Terrano (7 persoons) -> moet handgeschakeld ivm 3000kg trekken (automaat is 2000kg)
- Misubishi Pajero Sport -> diesel (Geen LPG te koop)
- SsangYong Rexton -> diesel (Geen LPG te koop)
- Jeep (Grand) Cherokee

Op dit moment lijkt de Jeep nog het meest aantrekkelijk wbt kosten. LPG scheelt ons op jaarbasis ruim 1000 euro in brandstof en wegenbelasting.

Terrano hebben we in proef gereden, die viel tegen wbt ruimte (2 zadels achterin zal erg krap worden)

Pajero hebben we in proef gereden, zeker een goede optie, maar niet in LPG te verkrijgen (toch naar diesel?).

Nu zijn we benieuwd hoe de ervaringen zijn met een Jeep op LPG?
Zijn er nog goede en minder goede ervaringen met bovengenoemde auto's?
Zien jullie nog een andere optie?


Update: Na het besluit om toch voor diesel te gaan, bleven er 2 type auto's over. Een Rexton of 7 persoons Terrano. Het is een 7 persoons Nissan Terrano geworden. Minder luxe dan de Rexton, maar voelde degelijker. Nu duimen dat het ook in de praktijk zo blijkt te zijn.

Lena82

Berichten: 228
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:28

haha V70 zou mooi zijn, maar helaas :-(. Moet het hier mee doen denk ik..

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:46

Plaats eerst je Ifor maar even op de weegbrug. Kan je flinke verrassing besparen zoals ik met de mijne had. Als je paard 600 weegt en je mag 1500 trekken mag ie niet boven de 900 gaan.
Wat is de mtm van een 1,5 eigenlijk? Is dat ook al niet 1600 ofzo?

Lena82

Berichten: 228
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:16

mtm is 1600 idd...

Dank voor de info!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:21

Gaat dat dan wel lukken? Je kan 'm laten terugkeuren naar 1500 zodat je wagen hem mag trekken maar dan moet je ledig gewicht wel laag genoeg zitten. Anders kan je 600 kg paard er nog niet in.

Lena82

Berichten: 228
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:30

Hmm.. Enig idee waar ik de trailer op de weegbrug kan zetten in Gelderland? Verwacht niet dat het ledig gewicht boven de 900 kg gaat uitkomen eigenlijk, dus dan zou t moeten lukken toch?

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:34

Lena82 zit in NL, daar mag tmm hoger zijn dan wat de auto mag trekken. Zolang het werkelijke gewicht maar niet boven het trekgewicht uit komt.

Als ze geen E achter B heeft zal de trailer wel iets teruggekeurd moeten worden want volgens autoweek is de tmm van de D2 (versie die ik bekeek) 1920 kg.


Heb je trouwens een wettekst of zo waaruit blijkt dat in België de tmm niet hoger mag zijn dan het trekgewicht van de auto? In NL denken ook veel mensen dat dit een eis is, of dat dit een eis is als de chauffeur alleen B heeft. Is echter een misverstand, de tmm mag in NL gerust hoger zijn dan wat de auto mag trekken. Alleen mag je de aanhanger dan niet tot de max beladen, simpel.

AdemoJoey

Berichten: 615
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:35

Ok,ik ben een hele studie verder en weet het volgende over mijn auto:

Merk/type: Toyota Corolla GTSI 1.6 benzine
Bouwjaar: 1999
Massa ledig: 1050kg
Massa rijklaar: 1150
Netto max vermogen: 81kw / 110 pk
Max trekgewicht: 1200kg
Max kogeldruk: 75kg, maarrr instructieboekje geeft 50kg aan en laagste gewicht is maatgevend...
Max asdruk: 920kg
Turbo: geen
Treingewicht: 1615kg (totale massa beladen toestand, houdt in gewicht auto,bestuurder, passagier en aanhangwagen inclusief lading), snap dit niet helemaal?

Over koppel op lage toeren heb ik helaas niets kunnen vinden. .

Goed, hoe staat mijn auto er met gegevens voor mbt trailer van 550 kg en paard max 500kg?

Ik besef dat ik wat in herhaling val, sorry daarvoor, maar mogelijk maken deze gegevens het plaatje compleet :)

Ik hoor het graag van jullie!

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:48

Die 1615 is de toegestane maximale massa van de auto, dus leeggewicht + benzine + passagiers + bagage.

Theoretisch zou het moeten kunnen, maar zet de trailer met paard maar eens op de weegbrug. Ook qua rijgedrag houdt het niet over, je hebt gewoon meer marges als je een grotere en zwaardere auto voor de aanhanger hebt staan.

Het is naar mijn idee ook afhankelijk waarvoor je de trailer pakt. Ga je vijf kilometer over een 60 km/h weg naar een clubles is toch een ander verhaal dan wanneer je 150 km over de snelweg af moet leggen. We zouden tenslotte niet graag nog een Toyota in het nieuws zien.

Ook de aanhanger zelf heeft invloed, onze "nieuwe" trailer hangt merkbaar fijner achter de auto dan de begin jaren '80 trailer die we hiervoor hadden.

ikke

Berichten: 38789
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 19:02

Lena82 schreef:
Die met 120pk inderdaad. Ik zag op Autoweek dat deze ook 1500 mag trekken, dacht ik. Gaat om het model 2015-2016. Heb helaas weinig keuze qua auto. Het wordt gewoon een V40, maar wellicht is er nog te onderhandelen over D3 of D4.

Gaat een KPWN op de trailer van zo'n 600 kg (schat ik), trailer leeg weegt 767

Zoals ik hier al met enige regelmaat roep: power heb je nooit te veel! Neem dus de sterkste versie die je te pakken kunt krijgen in dit geval.

Precies vanwege dit soort "afwegingen" wil ik geen auto van de zaak meer. Ik ben oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat goed is voor mij. Ik heb toch meer auto's dan de directeur }>
Ik heb de boel zelfs eens over de zeik gekregen met de mededeling dat ik een Rolls Royce ging bekijken voor aankoop en dat was niet eens bluf........