Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(ja in de auto). En verder weet ik het eigenlijk niet. De vloer is gegoten. En de opbouw is net vernieuwd. Als ie gewogen is laat ik het weten
op stond. In principe is die van ons dus nog niet op de helft...
Het is natuurlijk (op het Y22DTH Ecotec-blok na) ook geen echte Opel, maar een Isuzu, die om marketingtechnische redenen in verschillende delen van de wereld onder verschillende merknamen van GM aan de man werd gebracht, zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Isuzu_MU Eirikur schreef:Ik kom er ff tussendoor fietsen.
Ik heb in dit en soortgelijke topics meer dan eens de Opel Frontera aangeraden als trailertrekauto. Daar wil ik nu toch een kanttekening bij maken. Niet omdat wij er niet meer tevreden over zijn (hebben 'm inmiddels bijna 9 jaar en in die tijd de teller van 95k naar bijna 180k gereden), maar omdat GM niet leuk meedoet. De produktie is in 2005 gestaakt en de laatsten zijn (begin) 2006 op kenteken gezet. Nu, "pas" zo'n 10 jaar later, begint de leverbaarheid van reserveonderdelen al een behoorlijk issue te worden, met name mbt. de wielophanging en aandrijving. Bepaalde types ABS-sensoren is al helemaal niet meer aan te komen (ook niet OEM of van zustermerken) en met andere dingen wordt het bij iedere reparatie spannender of het benodigde onderdeel nog kan worden besteld. Voornamelijk dankzij de gespecialiseerde garage waar wij Fronti in onderhoud hebben is dat tot nu toe steeds gelukt. Recentelijk ook weer, dus mag Fronti iig. nog weer een jaartje blijven, maar het moment gaat natuurlijk komen dat zelfs zij daarin niet meer slagen.
Bij deze dus: Mochten mensen dit lezen die overwegen er één aan te schaffen, houdt hier dan terdege rekening mee.
Varekaj schreef:Assie, ik heb onlangs een hagelnieuwe Ifor gekocht met echt alleen de basis zoals op papier, geen schroefje extra. Op papier hoort die 900 te wegen, op de weegbrug tikte hij wel mooi 1200 aan. Ik had me sowieso aan wat extra gewicht verwacht, daar niet van, maar dit was ook een verrassing hoor. Gelukkig levert het voor mijn auto en paarden geen probleem op, maar voor anderen die wat minder marge hebben misschien wel. Dus in het slechtste geval zou ik toch wel rekening houden dat ie zwaarder kan zijn.
Santos_05 schreef:Zonder het hele topic door te scrollen, val ik toch even binnen aangezien dit het centrale topic is![]()
Wij zijn op zoek naar een auto voor onze Ifor. Dus met de eisen:
- 2800kg geremd mogen trekken (trailer mag max 2600kg wegen en dat halen we ook met 2 trekpaarden),
- 5 persoons auto (dus geen grijs kenteken),
- max 1949kg ledig gewicht
- max 250000km
- leeftijd 2000 tot 2006
- voorkeur voor automaat en LPG
Zijn we op de volgende auto's gekomen:
- Nissan Terrano (7 persoons) -> moet handgeschakeld ivm 3000kg trekken (automaat is 2000kg)
- Misubishi Pajero Sport -> diesel (Geen LPG te koop)
- SsangYong Rexton -> diesel (Geen LPG te koop)
- Jeep (Grand) Cherokee
Op dit moment lijkt de Jeep nog het meest aantrekkelijk wbt kosten. LPG scheelt ons op jaarbasis ruim 1000 euro in brandstof en wegenbelasting.
Terrano hebben we in proef gereden, die viel tegen wbt ruimte (2 zadels achterin zal erg krap worden)
Pajero hebben we in proef gereden, zeker een goede optie, maar niet in LPG te verkrijgen (toch naar diesel?).
Nu zijn we benieuwd hoe de ervaringen zijn met een Jeep op LPG?
Zijn er nog goede en minder goede ervaringen met bovengenoemde auto's?
Zien jullie nog een andere optie?
ikke schreef:Santos_05 schreef:Zonder het hele topic door te scrollen, val ik toch even binnen aangezien dit het centrale topic is![]()
Wij zijn op zoek naar een auto voor onze Ifor. Dus met de eisen:
- 2800kg geremd mogen trekken (trailer mag max 2600kg wegen en dat halen we ook met 2 trekpaarden),
- 5 persoons auto (dus geen grijs kenteken),
- max 1949kg ledig gewicht
- max 250000km
- leeftijd 2000 tot 2006
- voorkeur voor automaat en LPG
L405 Range Rover![]()
Helaas weer een klasse zwaarder....AdemoJoey schreef:Ik ben vervolgens een Subaru Impreza 1.8 tegengekomen van 1145 kg die 1600 mag trekken.
Ik heb die auto van 2010-2015 gehad. Dus ben een beetje verward en weet het even niet zo goed.
)
Je klinkt heel tevreden over de Subaru. Hoe is hij in het verbruik? Hij heeft het imago dat hij hoge onderhoudskosten heeft een qua olie en benzine nogal veel neemt, klopt dit?