Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rex_Rolfo schreef:Riddershow schreef:ikke en eh.. ikke zullen ons buiten deze discussie houden?Hey dames, ik meng me ook weer even in dit topic.Citaat:Voordeel -> hij mag 2500 trekken, dus waarschijnlijk doet hij een 2 paards met 2 vingers in zijn neus,
Wat de auto mag trekken heeft meer met constructie (monocoque vs ladderchassis; voor- vs achterwielaandrijving etc) te maken dan met het gemak waarmee een voertuig de aanhanger trekt.
Die twee vingers in de neus is vooral flink koppel handig en genoeg eigen gewicht helpt ook.
Verbruik: moderne auto's merken niet alleen als ze op een testbank staan, maar ook of er een aanhanger achter hangt. Kunnen dan zomaar in een heel andere programma springen met andere motorkarakteristiek.
Veel ruimte en 2-2500 kg trekken: bestelbus.
Riddershow schreef:Maar is de conclusie dan dat de grand vitara het niet trekt?
Rex_Rolfo schreef:Als ik het zo lees is veel slijtage van de Patrol niet zozeer door de km's maar mede/vooral door leeftijd en korte afstanden. Wat dat betreft beter een 5 jaar oude wagen met 2 ton dan een 10-12 jaar oude met 100.000 km. Het is het totaalplaatje, niet één aspect.