Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola


. Geïntroduceerd in 2008. Eerst in de Legacy en daarna de Forester. Rex_Rolfo schreef:Riddershow schreef:ikke en eh.. ikke zullen ons buiten deze discussie houden?Hey dames, ik meng me ook weer even in dit topic.Citaat:Voordeel -> hij mag 2500 trekken, dus waarschijnlijk doet hij een 2 paards met 2 vingers in zijn neus,
Wat de auto mag trekken heeft meer met constructie (monocoque vs ladderchassis; voor- vs achterwielaandrijving etc) te maken dan met het gemak waarmee een voertuig de aanhanger trekt.
Die twee vingers in de neus is vooral flink koppel handig en genoeg eigen gewicht helpt ook.
Verbruik: moderne auto's merken niet alleen als ze op een testbank staan, maar ook of er een aanhanger achter hangt. Kunnen dan zomaar in een heel andere programma springen met andere motorkarakteristiek.
Veel ruimte en 2-2500 kg trekken: bestelbus.
En tot nu toe is hij ook nog betrouwbaar en vind ik hem prima (genoeg) rijden. Maar goed, dat is een beetje off topic, aangezien ik er nog niet eens een 1-paards achter mag en wil hangen (maar 67 kg trekhaak)Riddershow schreef:Maar is de conclusie dan dat de grand vitara het niet trekt?
(en met mij ook mijn partner) Daarom hoopte ik hier om wat theoretische of praktijk ervaring. 
)
Rex_Rolfo schreef:Als ik het zo lees is veel slijtage van de Patrol niet zozeer door de km's maar mede/vooral door leeftijd en korte afstanden. Wat dat betreft beter een 5 jaar oude wagen met 2 ton dan een 10-12 jaar oude met 100.000 km. Het is het totaalplaatje, niet één aspect.