Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:22

Nibbit schreef:
Ik denk er dus nog even over na want het wordt wel duur al met al.

tja, paardrijden is duur. Vork
Een eigen paard is nog duurder Haha!

Maar in die situatie investeer je dus veel in jezelf (niveau van paardrijden)

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:29

superwoman schreef:
Nibbit schreef:
Ik denk er dus nog even over na want het wordt wel duur al met al.

tja, paardrijden is duur. Vork
Een eigen paard is nog duurder Haha!

Maar in die situatie investeer je dus veel in jezelf (niveau van paardrijden)

eigenpaard is niet duurder.
teminste bij mij niet Clown
eigenpaard met 1 bijrijdster is goedkoper (voor mij iig) incl verzekering eten etc. dan dat ik een paard bijrijd Nagelbijten / Gniffelen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 19:51

Ik heb ook een eigen paard, daar rijd ik M1 mee.
Dit is voor erbij, 2 of 3 dagen per week, als de eigenaar niet kan.

Dus we hebben er dan beide baat bij Haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 22:49

Ik zou eerder zeggen idd dat eigenaar er ook baat bij heeft! Je brengt het paard feitelijk ook verder.

Ik had een tijd terug dus ook zo'n situatie waarin me een paard aangeboden werd, daarvoor ook een bijdrage in de kosten + lessen en dus evt. wedstrijd kosten... Maar dat werd me dus echt te veel, dat ik dat niet kan betalen is ook de reden dat ik geen eigen paard neem.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 07:17

Lessen en wedstrijden betalen vind ik wel okè.
Maar dan geen bijdrage er naast. Mezelf kennende zal t paard wel een paar nieuwe dejes en beschermers krijgen Nagelbijten / Gniffelen

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:03

_mistique_ schreef:
eigenpaard is niet duurder.
teminste bij mij niet Clown
eigenpaard met 1 bijrijdster is goedkoper (voor mij iig) incl verzekering eten etc. dan dat ik een paard bijrijd Nagelbijten / Gniffelen

Wacht even... lees ik het nou verkeerd?? Dus de bijrijdster is meer kwijt dan jij, terwijl jij de rechtmatige eigenaar blijft?? Vreemde verhouding, als je het mij vraagt..

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:40

tuurlijk niet.
hoe kan dat nou Tong uitsteken
dat de bijrijdster meer kwijt is.
ik betaal gewoon de 3/4 vd stalling inteentingen,wormenkuren etc.
kvraag wel een bijdrage, maar is heel normaal hoor Lachen

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:17

_mistique_ schreef:

Inderdaad mee eens. Bij mij hangt het een beetje van de situatie af. Zoals je hebt kunnen lezen in dit topic zijn er vele bokker die het absoluut niet nromaal vinden (zowel bijreijders als eigenaren).

Tsja, ieder zijn (haar in de meeste gevallen Knipoog) mening he?

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:33

_mistique_ schreef:
tuurlijk niet.
hoe kan dat nou Tong uitsteken
dat de bijrijdster meer kwijt is.
ik betaal gewoon de 3/4 vd stalling inteentingen,wormenkuren etc.

Dan las ik het verkeerd Clown

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:37

Nibbit schreef:
Lessen en wedstrijden betalen vind ik wel okè.
Maar dan geen bijdrage er naast. Mezelf kennende zal t paard wel een paar nieuwe dejes en beschermers krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Nee idd dat ben ik met je eens, maar ik bedoel dat dat in combi met de bijdrage wel erg veel wordt.
En ik ben idd ook wel zo, dat er af en toe eens wat nieuws mee naar stal gaat Clown Knipoog

Sjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:29

Ik betaal dus 40 euro in de maand voor 1 keer in de week... dit vind ik best veel geld. 'k zou graag een nieuw dekje enzo voor dat paard kopen, maarja dat doe ik nu gewoon niet.
Toen ik een paar jaar geleden gratis op een paard mocht rijden nam ik regelmatig een lekkere fles wijn enzo voor die mensen mee. Als blijk voor mijn dank.

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:10

Ik ga 125,00 per maand betalen voor 3 dagen Lachen (85,00 aan eigenaresse en 40,00 aan manege eigenaar laatste is verplicht, stomme manege regels!)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:12

toen ik nog geen eigen paard had betaalde ik 10 euro per week.

dit was een ex manege eigenaar. hij had een stuk of 10 pony's lopen en voor 10 euro per week mocht je elke dag rijden. wel was er 2x per week 'manege'les met die pony's en dan moest je dus daarvoor of daarna rijden.
(ik had het geluk dat mijn huur pony te heet was voor de lessen)

ik vind het trouwens niet vreemd om een bijdrage te vragen als er gereden wordt. een paard kost nu eenmaal veel geld en zij maken er ook gebruik van.
en daarnaast heb je door er geld voor te vragen meer zekerheid dat alleen serieus geïnteresseerde reageren.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:21

Vanwaar toch de indruk dat je dan juist serieus geinteresseerde mensen trekt?
Ik ben hardstikke serieus qua rijden en alles er omheen, maar ik heb gewoon weg het geld niet om iets te betalen.
Ben ik daarom minder serieus, dacht het niet

Zo ken ik ook mensen die het tegenovergestelde van mij zijn, alles behalve serieus alleen willen rijden als het hun uitkomt en anders heeft het paard pech, maar omdat zij de centjes wel hebben zijn ze serieus?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:45

@sronnie

Ja daar heb je zeker gelijk in hoor !!!!
Het zal ook heus niet zo zijn dat mensen dan wel of niet meer of minder geinteresseerd zijn.(qua
verzorging en rijden enzo).
Wel ben ik zelf achter gekomen dat mensen serieuzer kijken als er een bijdrage word gevraagd
naar het paard of ze zichzelf er wel prettig bij voelen om een paard te gaan verzorgen...

Ik heb dan uit ervaring mee gemaakt dat als je geen bijdrage vraagt dat je dan verzorgers krijgt
die denken "oh leuk gratis rijden" en zeggen dan na een maand of 2 maanden van "nou het is toch niet
het paard wat ik zocht ik ga op zoek naar wat anders".

Dit kan je altijd wel gebeuren natuurlijk, maar mensen kijken wel kritischer als ze moeten betalen
naar het type paard en of dat wel of niet goed bij die persoon zou passen....

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:12

sronnie schreef:
Vanwaar toch de indruk dat je dan juist serieus geinteresseerde mensen trekt?
Ik ben hardstikke serieus qua rijden en alles er omheen, maar ik heb gewoon weg het geld niet om iets te betalen.
Ben ik daarom minder serieus, dacht het niet

Helemaal mee eens. Waarom zou ik niet serieus zijn? Omdat ik een paard zoek waar ik ook graag de wedstrijden mee in zou willen...
Startgeld en lessen kan ik dan nog net opbrengen, maar ook nog een vast bedrag per maand erbij op tellen, dat krijg ik niet rond...
Maar dat heeft niks te maken met hoe seriues ik wel of niet ben.

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:15

WEet je...............er zijn genoeg mensen die heel goed kunnen rijden en veel paardenkennis in huis hebben maar niet het geld hebben om een eigen paard te kopen. Zulke mensen vinden het helemaal niet erg om niks te hoeven betalen hoor Knipoog
Ik ben ook al lange tijd op zoek naar een bijrijder, maar tot op heden helaas niks........zou dus al heel blij zijn als er ineens iemand op mijn stoep stond :d

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:17

ik wil mezelf ook wel als voorbeeld erbij zetten. Ik rijd een paard van iemand anders een paar keer in de week, en breng hem ook uit op wedstrijden. Dat is begonnen toen zij zwanger was, en ik op dat moment met geblesseerde paarden zat. Nu zijn onze paarden weer fit en zij is bevallen, maar ik blijf haar paard voorlopig toch uitbrengen. Maar als ik hiervoor een vergoeding had moeten betalen, was ik er nooit aan begonnen. Ik betaal mijn eigen lessen, wedstrijden en vervoer (eigenaresse brengt hem ook regelmatig voor mij naar de wedstrijden) maar aangezien het paard er ook beter van wordt, zie ik geen reden om daar ook nog eens 'huur' voor te betalen. Andersom wil de eigenaresse ook niet mij betalen voor het rijden van haar pard, en ook dat vind ik redelijk.

Maar ik geloof niet dat je mij als niet-serieus kunt betitelen. Ik neem veel lessen, zowel met mijn eigen paard als met die van haar, en ben zeer gericht met wedstrijden bezig. En IMO compenseert die houding en het feit dat het paard ook verbetert ruimschoots het voordeel van 'gratis' een paard kunnen rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:32

Ik denk dat je het zo moet zien: als je je paard zo laat rijden dat hij er beter van wordt dan moet jij de bijrijder betalen.

Als een bijrijder graag ook eens paard wil rijden (dus niet het paard in de training beter maakt) dan moet de bijrijder ervoor betalen.

Bij ons in de regio krijg je alleen een bijrijder als je hem/haar ervoor betaalt. Niemand komt hier gratis mijn paard rijden als ik er geen tijd voor heb. Ja, wel een manegeruiter (no offence), maar daar heb ik geen zin in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:34

Scum, op zich wel mee eens, maar ik krijg toch echt niet betaald terwijl het paard er wel beter van wordt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 12:35

jij bent ook een uitzondering Haha!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 13:13

Scum schreef:
Ik denk dat je het zo moet zien: als je je paard zo laat rijden dat hij er beter van wordt dan moet jij de bijrijder betalen.

Als een bijrijder graag ook eens paard wil rijden (dus niet het paard in de training beter maakt) dan moet de bijrijder ervoor betalen.

Bij ons in de regio krijg je alleen een bijrijder als je hem/haar ervoor betaalt. Niemand komt hier gratis mijn paard rijden als ik er geen tijd voor heb. Ja, wel een manegeruiter (no offence), maar daar heb ik geen zin in.

Ja, geheel mee eens (er is ook, hoe stom dat ook klinkt, een zekere marktwerking per regio). In voorkomende gevallen kun je samen besluiten dat van vergoeding geen sprake hoeft te zijn, maar dat is een gezamenlijke afspraak.

Enne...bijrijders die van alles "voor het paard kopen" (en dan ook weer meenemen als ze stoppen) vind ik heel lief hoor Cool , maar dat hoeft voor mij echt niet. Als mijn paard iets nodig heeft, dan koop ik het zelf. En dan kan het best zo zijn dat een bijrijder heeft suggereerd dat het zinnig of leuk was om zoiets te kopen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:29

Scum schreef:

En als beiden er beter van worden, heb je een win/win situatie Lachen en kunnen de beurzen gesloten blijven.

Citaat:

Tssss, nou scheer je alle manegeruiters wel heel makkelijk over één kam... Scheve mond
Serieus: er rijdt best veel talent rond op manege's, die misschien best geïnteresseerd zullen zijn in een serieus bijrijdpaard Ja
Ik ken wel mensen die letterlijk langs de bakrand gaan scouten tijdens manegelessen en op die manier al enkele bijrijdtalentjes hebben weten te strikken *LOL*
Hangt ook helemaal van de kwaliteit van de manegelessen af, natuurlijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:34

Maar ga jij op een handelstal rijden lielle krijg jij er ook voor betaald.
Bij vrienden en kennissen is het soms wat anders Lachen

No offence, maar ook een goede manege ruiter hoef je niet op een fijn afgericht wedstrijd paard te zetten.

Word wat anders op een afgestompt wedstrijd paard ( ja dier zijn er ook genoeg.

Ik heb het zelf mogen zien wat dat doet, de toch wat grote hulpen op een paard dat fijn aan het been is.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:58

@RK: ben je zelf gelijk in de Z begonnen op een eigen paard ofzo? Tong uitsteken