Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Padoertje schreef:Mag ik me hier ook melden? Gisteren onze 1 1/2 paards Atec starline in de olie gezet en helaas een rotte plek rechts achterin de zijwand. Schoonvader is timmerman en besloten om er een nieuwe wand in te zetten. Gelijk de vloer gecheckt en deze is aan de onderkant hard en droog, echter aan de binnenkant toch wat slechter onder de gietvloer. Ook rechts achterin.
Voor de zekerheid langs de dealer gereden en die constateerde hetzelfde. Nu kunnen we de trailer in een overdekte hal kwijt om hem te repareren, maar hebben uiteraard materiaal nodig. Wand is 18mm en bodem 21 of meer. Heb ik niet gemeten.
Welk materiaal gebuiken jullie? Hardhout of betonplex en wat tegen het glijen van je paard? Leg er liever geen losse mat in.
En kunnen we ook alleen de achterkant van de vloer vervangen en wat waren jullie kwijt voor 2 platen?
Alvast bedankt.

Padoertje schreef:We bestellen de volledige nieuwe vloer in berken beton 24 mm antislip. Wanden ben ik nog mee bezig. Leverancier hier in de buurt heeft alleen bruin betonplex voor de wanden en ik wil grijs. Straks maar even googlen op andere leveranciers die eventueel thuisbezorgen. Trailer kan bij een kennis (autogarage) worden gestald en dan kan mijn man en schoonvader ermee aan de slag.
Alik schreef:Padoertje schreef:We bestellen de volledige nieuwe vloer in berken beton 24 mm antislip. Wanden ben ik nog mee bezig. Leverancier hier in de buurt heeft alleen bruin betonplex voor de wanden en ik wil grijs. Straks maar even googlen op andere leveranciers die eventueel thuisbezorgen. Trailer kan bij een kennis (autogarage) worden gestald en dan kan mijn man en schoonvader ermee aan de slag.
Voor zover ik heb kunnen vinden is betonplex in een andere kleur behoorlijk veel duurder, ik ben van plan om het bruine betonplex te gaan beplakken met wrapfolie. De goedkoopste die ik daarvan heb gevonden is http://www.japtuning.eu
Dan kan je voor elke kleur kiezen die je maar wil![]()
Maar misschien heb ik het verkeerd en weet iemand een adres waar betonplex op kleur voor een redelijke prijs te vinden is. Dan hou ik me ook erg aanbevolen haha

Ayla schreef:Oh zo bedoel je, de bodem zelf hebben wij niet afgekit, omdat we dat bij de mat gingen doen. Volgens mij zaten we dan ook alsnog met de scharnieren, want daar is wel naar gekeken. De bodem is natuurlijk wel helemaal aan de kopse kanten etc gekit. Maar het mooiste zou zijn, dat de urine de bodem helemaal niet kan bereiken. Mat zit tevens vast met 'spijkers' die ook veel gebruikt worden bij dakbedekkingen.
Gilbey schreef:Ik moet deze winter ook aan de gang en dan ( voor zover ik nu kan zien) alleen de bodem en de klep.
Heeft iemand tips over hoe de oude gietvloer het beste verwijderd kan worden?
Die zal ik bij de zadelkamer echt los moeten halen anders kan ik daar de vloer er niet uithalen.
Jurrian1993 schreef:Hoi Wij gaan ook onze trailer opknappen. Maar ik begrijp dus dat een andere kleur betonplex echt af te raden is.. Jammer maar blij dat ik het nu lees, heeft er iemand al ervaring met eventueel folie? Dat lijkt mij dan een super optie.
Wij hoeven tevens alleen de wanden te doen, eigenlijk maar 2 alleen ivm het kleurverschil doen we ze allemaal.