[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alik

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:42

Ok, dat is dan ook interessant om te gaan informeren

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:43

Dag mede opknappers.

We zijn bezig met de trailer. We willen een rubbere borstbeschermer om de metalen voorstang. Maar ik kan dit alleen vinden voor stangen van een 2 paards trailers. (rubber is 65 cm breed) Iemand een idee waar ik ze we kan vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:58

Wil je echt rubber of bedoel je zo'n schuimrol?

De eerste kan je super eenvoudig zelf maken voor een paar euro. Dat gaat namelijk met gewapende vijverslang (glad of geribbeld). Te verkrijgen bij elk tuincentrum met flinke vijverafdeling, koi handel, wildkamp enz enz. Kwestie van diameter van de buis en dat als binnendiameter van de slang aanhouden. Is eerlijk waar precies hetzelfde materiaal als de ohhh zoooo speciale trailer borstbeschermers.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:19

ohhh waauw gloa jij bent mijn held! Ik ga morgen langs t tuin centrum. Super

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:17

Ik heb een nieuwe bodem gemaakt van aluminium. Extra versteviging aan het chassis gelast zodat als het paard er in staat het gewicht gelijkmatig verdeeld wordt en niet door kan gaan zakken/hangen.

Heb er ook geen deur in gezet :')

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:37

Mag ik me hier ook melden? Gisteren onze 1 1/2 paards Atec starline in de olie gezet en helaas een rotte plek rechts achterin de zijwand. Schoonvader is timmerman en besloten om er een nieuwe wand in te zetten. Gelijk de vloer gecheckt en deze is aan de onderkant hard en droog, echter aan de binnenkant toch wat slechter onder de gietvloer. Ook rechts achterin.

Voor de zekerheid langs de dealer gereden en die constateerde hetzelfde. Nu kunnen we de trailer in een overdekte hal kwijt om hem te repareren, maar hebben uiteraard materiaal nodig. Wand is 18mm en bodem 21 of meer. Heb ik niet gemeten.

Welk materiaal gebuiken jullie? Hardhout of betonplex en wat tegen het glijen van je paard? Leg er liever geen losse mat in.

En kunnen we ook alleen de achterkant van de vloer vervangen en wat waren jullie kwijt voor 2 platen?

Alvast bedankt.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:57

Padoertje schreef:
Mag ik me hier ook melden? Gisteren onze 1 1/2 paards Atec starline in de olie gezet en helaas een rotte plek rechts achterin de zijwand. Schoonvader is timmerman en besloten om er een nieuwe wand in te zetten. Gelijk de vloer gecheckt en deze is aan de onderkant hard en droog, echter aan de binnenkant toch wat slechter onder de gietvloer. Ook rechts achterin.

Voor de zekerheid langs de dealer gereden en die constateerde hetzelfde. Nu kunnen we de trailer in een overdekte hal kwijt om hem te repareren, maar hebben uiteraard materiaal nodig. Wand is 18mm en bodem 21 of meer. Heb ik niet gemeten.

Welk materiaal gebuiken jullie? Hardhout of betonplex en wat tegen het glijen van je paard? Leg er liever geen losse mat in.

En kunnen we ook alleen de achterkant van de vloer vervangen en wat waren jullie kwijt voor 2 platen?

Alvast bedankt.

Hier ligt er idd betonplex in. Ik zou niet alleen de achterkant van de bodem vervangen. dan heb je nl 2 losse delen waar je paard op staat, dat gaat schuren en bewegen en wordt alleem maar kwetsbaarder. Mocht je niet de hele plaat willen vervangen dan zou ik er eerder achterin het rotte stuk eraf halen en de gehele plaat naar achteren schuiven. Vervolgens voorin een ander stuk doen. Daar staat je paard immers niet.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:48

We bestellen de volledige nieuwe vloer in berken beton 24 mm antislip. Wanden ben ik nog mee bezig. Leverancier hier in de buurt heeft alleen bruin betonplex voor de wanden en ik wil grijs. Straks maar even googlen op andere leveranciers die eventueel thuisbezorgen. Trailer kan bij een kennis (autogarage) worden gestald en dan kan mijn man en schoonvader ermee aan de slag.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:56

Hoe hebben anderen de rubberen mat afgekit bij de scharnieren van de laadklep? Het gaat om een Bockmann, zag dat andere trailers de scharnieren vaak anders hebben. We hebben het gewoon gekit en met de klep open laten drogen, maar de kit gaat toch 'los' als we de klep dicht doen helaas. Logisch ook, maar het was te proberen. Ik wil voorkomen dat de urine via de scharnieren alsnog het betonplex bereikt.. voorheen zat er een dikke en relatief brede ijzeren lat op, waar de bodem flink rot onder was, dus dat lijkt me niet zo'n strak plan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:02

Heb er een ijzeren plaat op zitten, en dan de achterkant van de bodem wel helemaal gekit. Rondom zelfs, er kan nu niks meer doorlopen :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:20

Op de mat of op de bodem zelf? Wij hebben de mat ook ronddom afgekit, maar krijgen het bij de scharnieren dus niet helemaal naar zin.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:46

Moet ik even goed denken, ik heb de plaat onder de mat liggen.
Heb verder op de bodem geen mat oid liggen. Enkel aluminium.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:00

Padoertje schreef:
We bestellen de volledige nieuwe vloer in berken beton 24 mm antislip. Wanden ben ik nog mee bezig. Leverancier hier in de buurt heeft alleen bruin betonplex voor de wanden en ik wil grijs. Straks maar even googlen op andere leveranciers die eventueel thuisbezorgen. Trailer kan bij een kennis (autogarage) worden gestald en dan kan mijn man en schoonvader ermee aan de slag.

Voor zover ik heb kunnen vinden is betonplex in een andere kleur behoorlijk veel duurder, ik ben van plan om het bruine betonplex te gaan beplakken met wrapfolie. De goedkoopste die ik daarvan heb gevonden is www.japtuning.eu
Dan kan je voor elke kleur kiezen die je maar wil :)

Maar misschien heb ik het verkeerd en weet iemand een adres waar betonplex op kleur voor een redelijke prijs te vinden is. Dan hou ik me ook erg aanbevolen haha

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:06

Oh zo bedoel je, de bodem zelf hebben wij niet afgekit, omdat we dat bij de mat gingen doen. Volgens mij zaten we dan ook alsnog met de scharnieren, want daar is wel naar gekeken. De bodem is natuurlijk wel helemaal aan de kopse kanten etc gekit. Maar het mooiste zou zijn, dat de urine de bodem helemaal niet kan bereiken. Mat zit tevens vast met 'spijkers' die ook veel gebruikt worden bij dakbedekkingen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:19

Ik heb inmiddels een paar mailtjes uitstaan door heel NL. Dus ben benieuwd.

Alik schreef:
Padoertje schreef:

Voor zover ik heb kunnen vinden is betonplex in een andere kleur behoorlijk veel duurder, ik ben van plan om het bruine betonplex te gaan beplakken met wrapfolie. De goedkoopste die ik daarvan heb gevonden is http://www.japtuning.eu
Dan kan je voor elke kleur kiezen die je maar wil :)

Maar misschien heb ik het verkeerd en weet iemand een adres waar betonplex op kleur voor een redelijke prijs te vinden is. Dan hou ik me ook erg aanbevolen haha

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:25

Ik ook en hoor het heel graag wanneer je iets betaalbaars hebt gevonden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 14:47

Ben heeeeeel erg kritisch naar betonplex in kleurtjes!!! Het moet sowieso voor exterieur toepassing geschikt zijn maar vaak zijn de fenol coatingen van hippe kleurtjes om van te huilen. Waarom denk je dat al die moderne houten trailers zo snel rotten.........

Goede kwaliteit betonplex heb je in bruin, groen en blauw. Wit is ook nog wel haalbaar met een goede stevige coating (let op de grams per m2) maar andere kleuren moet je eigenlijk ver van weg blijven.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:16

Ayla schreef:
Oh zo bedoel je, de bodem zelf hebben wij niet afgekit, omdat we dat bij de mat gingen doen. Volgens mij zaten we dan ook alsnog met de scharnieren, want daar is wel naar gekeken. De bodem is natuurlijk wel helemaal aan de kopse kanten etc gekit. Maar het mooiste zou zijn, dat de urine de bodem helemaal niet kan bereiken. Mat zit tevens vast met 'spijkers' die ook veel gebruikt worden bij dakbedekkingen.

Wij hebben ook een Beckmann en een aluminium strip op de achterkant bevestigt. Deze beschermd de achterkant van de bodem, en zorgt ervoor dat de mat niet loskan en er dus geen urine tussen kan komen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:26

Is de strip bevestigd op de mat of tussen de mat en de bodem? Mijn mat is nml al vast- en afgekit.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 17:34

De strip is op de mat bevestigd. Is gewoon een hoekprofiel. Zit tussen de bodem en de strip waar de scharnieren aan vast zitten en aan de bovenkant op de mat

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:43

Nou, onze trailer heeft in 3 dagen tijd al een metamorfose ondergaan. Ben me rot geschrokken van de (slechte) kwaliteit van de bodem. Rondom bij de kitranden was het hout al aan het verrotten, terwijl je vanaf de gietlaag niks zag en er ook niet doorheen kon prikken. En als je onder de trailer lag, dan zag de onderkant van de vloer er ook nog goed uit. Tussen het hout en de gietvloer was het hout flink aangetast. Poreuze gietvloer dus...

Kortom; een nieuwe antislip houten vloer (komt straks een losse mat op) en 2 nieuwe zijpanelen. Overigens heel donkerbruin betonplex. Grijs was niet te betalen ;(

Weet iemand hoe je aan een nieuwe rubber strip komt voor in de kap? Daar loopt een gootje en de oude strip is uitgedroogd.

Jurrian1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:27

Hoi Wij gaan ook onze trailer opknappen. Maar ik begrijp dus dat een andere kleur betonplex echt af te raden is.. Jammer maar blij dat ik het nu lees, heeft er iemand al ervaring met eventueel folie? Dat lijkt mij dan een super optie.

Wij hoeven tevens alleen de wanden te doen, eigenlijk maar 2 alleen ivm het kleurverschil doen we ze allemaal.

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:08

Ik moet deze winter ook aan de gang en dan ( voor zover ik nu kan zien) alleen de bodem en de klep.

Heeft iemand tips over hoe de oude gietvloer het beste verwijderd kan worden?
Die zal ik bij de zadelkamer echt los moeten halen anders kan ik daar de vloer er niet uithalen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:42

Gilbey schreef:
Ik moet deze winter ook aan de gang en dan ( voor zover ik nu kan zien) alleen de bodem en de klep.

Heeft iemand tips over hoe de oude gietvloer het beste verwijderd kan worden?
Die zal ik bij de zadelkamer echt los moeten halen anders kan ik daar de vloer er niet uithalen.

Dat is een ***-klus; je moet 'm er gewoon uitbikken, cm voor cm. Sorry Gilbey, ik kan het echt niet leuker maken voor je.
Ik heb nog wel een goede beitel liggen voor je; kwam mijn vloer ook mee los.

Jurrian1993 schreef:
Hoi Wij gaan ook onze trailer opknappen. Maar ik begrijp dus dat een andere kleur betonplex echt af te raden is.. Jammer maar blij dat ik het nu lees, heeft er iemand al ervaring met eventueel folie? Dat lijkt mij dan een super optie.

Wij hoeven tevens alleen de wanden te doen, eigenlijk maar 2 alleen ivm het kleurverschil doen we ze allemaal.

Ik zou gewoon een zinnige kleur kopen, liefst geen bruin, daar wordt je trailer erg donker van. Folie kan wel, maar dan goed schoon maken en strak aanbrengen, anders komt het er binnen enkele maanden weer vanaf.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:51

Wij hebben de houten bodem + gietvloer met een slijptol en breekijzer/koevoet er uit gekregen, het stonk enorm en was idd geen leuk klusje. Maar toen we door hadden dat het met de normale schijven van de slijptol het meest makkelijk ging, hadden we de bodem er zo uit (mijn bodem lag onder mijn wanden, nog net wat extra werk dus).