Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:43

Vind het netjes van de Koper dat ze 200 euro wilt overmaken.
En ook netjes dat het er nu wat gemoedelijker aan toe gaat dan het welles/nietes spelletje.
En denk dat het wel aannemelijk is dat TS de pony nog eens wilt zien

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:43

lautjuh85 schreef:
Ik ga geen 200 euro betalen. Waarvoor???

Ik denk ook dat ze 200 euro mij wil betalen!

Als ze jou nu 200 over gaat maken zou ik dat doen.......... aan ergenis, tijd en advocaatkosten ben je meer kwijt. Die andere 200 mag iemand dan steken op een plek waar het het zonlicht niet ziet.....

tis een dure les............ niet een iemand vertrouwen als het om geld gaat. En bokt heeft geleerd geen paard op afbetaling te verkopen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:44

nieky1993 schreef:
Vind het netjes van de Koper dat ze 200 euro wilt overmaken.
En ook netjes dat het er nu wat gemoedelijker aan toe gaat dan het welles/nietes spelletje.
En denk dat het wel aannemelijk is dat TS de pony nog eens wilt zien

Ik niet :) het was netjes geweest het afgesproken bedrag te betalen :)

Nu heeft ze gewoon alsnog 200 van de koopprijs afgepingeld.

Margret39 schreef:
ja lau idd ik ben bereid 200 euro over te maken naar JOU dan zitten we in het midden.
misschien kunnen we dit oplossen dat bedoel ik.in belang van Romy.

mooi bod............ maar niet schermen met in het belang van Romy, want het is alleen in het belang van je eigen portomonaie......
Laatst bijgewerkt door Revanches op 31-01-10 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:48

Dus Margret....akkoord?
Jij betaald mij nog €200,- en ik mag Romy zien?!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:50

hebben ze bij verkoop ook gedaan.

Ik zou het zo afspreken dat jij die 200 contant komt halen op de plek waar Romy nu staat! Doe dat nou maar, want zoals ik lees is margret nou net effe niet een van de betrouwbaarste.

Tigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:54

Ja in zoverre akkoord, dat we idd het een en ander op schrift zetten.
dus ik betaal 200 euro jij mag Romy zien en verder zien we beiden overal vanaf, dus jij van het de verkrijgen restant en ik van het tekrijgen restant.(want daar draaid het om ik vind dat ik en jij vind dat jij....)

jammer dat sommigen het nodig vinden om onzinnige opmerkingen te blijven maken.

Met Romy gaat het heel goed, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:55

Margret waar blijf je nou met je antwoord?

Sorry zag later je antwoord.

Waarom het 1 en ander op schrift. Waarom niet wat KiWiko zei. Op de plek waar Romy staat mij betalen. Allebei blij en de zaak is afgedaan. ;)
Laatst bijgewerkt door lautjuh85 op 31-01-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:57

Ja Romy blijft bij jullie. Maar het enige wat ik wil is haar even bezoeken. Dus nu niet bang zijn dat ik haar op de trailer ga laden. Want dat gebeurt niet.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 13:58

Misschien kunnen we via pb even afspreken hoe je gaat betalen. Het liefst op de plek waar Romy staat. Dan hebben we 2 vliegen in 1 klap ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:04

Precies, de boel ondertekenen op de plek waar Romy staat NA het overhandigen van de 200 euro!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:05

Tja heeft op schrift zetten zin in dit geval? Aangezien de koper ook al lak had aan het contract. Ik vind het een vreemd verhaal. Maar goed, als beide partijen hiermee akkoord gaan. En inderdaad een goede les voor iedereen om dus niet op afbetaling te verkopen. Zelf als je een contract hebt lukt het dus niet. TS heeft niet het volle bedrag gehad. En dat vind ik schandalig.

Sunset22

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:13

heb net ook het hele topic gelezen..en met verbazing... eerst wordt politie alles erbij gehaald en weet ik het wat...en nu ineens wordt het opgelost via bokt. Wel vreemd dat je eerst je paard terug wilt hebben (lautjuh85) en nu ga je akkoord met €200,- terwijl als je dit zou laten voorkomen bij de rechter je volledig in je recht staat en de tegenpartij dan voor alle kosten opdraaid.. enne waar is jess ineens gebleven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:15

Sunset22 schreef:
heb net ook het hele topic gelezen..en met verbazing... eerst wordt politie alles erbij gehaald en weet ik het wat...en nu ineens wordt het opgelost via bokt. Wel vreemd dat je eerst je paard terug wilt hebben (lautjuh85) en nu ga je akkoord met €200,- terwijl als je dit zou laten voorkomen bij de rechter je volledig in je recht staat en de tegenpartij dan voor alle kosten opdraaid.. enne waar is jess ineens gebleven?

soms moet je gewoon je verlies nemen. Dit is een mooi compromis en ik vind het heel knap van Lautjuh dat ze het zo doet, want inderdaad bij een rechter had ze alle gelijk van de wereld gehad........ maar ook nog een half jaar ergenis.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het paard allang teruggehaald had.

Tigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:21

Sunset22 schreef:

Niet mee eens Sunset, we hebben meerdere afspraken gemaakt die niet allemaal hier verschenen zijn.
maar goed Lautje en ik zijn eruit, dat is het allerbelangrijkste.
Lau kan Romy zien wanneer ze wil, dat weet lautje ook, ze weet ook nu dat Romy het goed heeft, terwijl er hier al vanuit werdt gegaan dat ik wel heel slordig met het diertje om zou gaan.

waar Gentle is gebleven weet ik niet, maar ook zij is welkom om naar Romy te kijken.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:21

ook meegelezen, sinds gisteren pas, maar met aandacht en vooral verbazing!
Dat dat hier openlijk voor de hele wereld uitgevochten word...
Maar goed, het lijkt tot een oplossing te komen en dat is dan een mooi resultaat. Voor alle partijen...

Ik denk dat het verstandig is om genoegen te nemen met 200 euro minder dan de afgesproken prijs.
Maar helemaal kloppen doet het niet inderdaad. Afspraak is afspraak. Ik zou er zelf waarschijnlijk moeilijk genoegen mee kunnen nemen.

Maar zoals hier boven ook al gezegd, soms moet je je verlies nemen, en akkoord gaan met een betalingsregeling is een bepaald risico nemen in mijn ogen.
Bovendien is het de stress niet waard.. ik heb ook wel eens op een vervelende manier met een niet betalende koper te maken gehad, en ik weet uit ervaring hoeveel negatieve energie dat kost.

Als Romy goed verzorgd wordt zou ik het aanbod maar aannemen

Tigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:45

van mij ook, geld is overgemaakt, lauhtje weet dat ze dat dinsdag uiterlijk woensdag kan verwachten, (van duitse naar nederlandse rekening)

Romy wordt goed verzorgt !! en zowel gentle als Lautje jullie zijn welkom om te kijken

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:18

maar goed, heb ook een hele tijd meegelzen en ik vind het super dat er nu toch een oplossing gevonden is zonder rechter, maar goed. 1 ding: eerst zien, dan geloven!
we wachten woensdag wel af (dan heb je je geld toch?)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 31-01-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gedeelte uit post verwijderd aangezien dit niet van toepassing is in dit topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:19

Nu overgemaakt betekend maandag het geld bijgeschreven......... als het er dinsdag nog niet op staat dan heeft ze het niet vandaag overgemaakt

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:31

justdiesel schreef:
akira5 schreef:
Nee helemaal me eens, maar ik ben in de Here en wil alleen maar vreedzame oplossingen

Niet vervelend bedoeld hoor, maar ben jij jehova ofzo?

Die indruk kreeg in ook :D

Even OT ben blij dat het nu zo goed als opgelost is.
Hoop voor beide partijen dat deze strijd nu eens afgelopen is.
Heb heel het topic gevolgt en werkelijk.....mijn mond viel ervan open.
Daarom voor Ts een applaus dat ze het zo oplost +:)+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:06

Nu vind ik het wel goed zo damens denk ik zo laura en ik hebben via pb contact met de eigenaar van romy

Pb persoonlijkbericht en dat blijft het ook
ik heb mijn verontschuldiging aangeboden en ook gezegt dat ik alles behalve een handelaar ben haha :+
Althands ik ben geen handelaar zover IK weet ;)

Ik vind dit heel netjes opgelost ik hoop dat het eindelijk over is alles en dat ze netjes die 200 euro betalen maar ik denk het wel hoor want ik zou er persoonlijk alles aan doen om die 200 euro dan ergends vandaan te toveren en dit heeft ze ook gedaan en dat bewijst maar weer dat ze wel degenlijk heel veel om romy geven en dat ze er alles aan doen om haar bij zich te houden....
Althands dat heb ik opgemerkt uit onze pb die we uitgewisseld hebben

Ook wat mij betreft mag dit topic gesloten worden
ik zal het even temmen

Jullie allemaal bedankt voor het medeleven

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:18

Ik had me zelf wel 3x bedacht om romy daar te laten als ik zo al lees hebben ze al moeite om 200 euro ergens vandaag te schrapen, wat als er daadwerkelijk een x iets met romy aan de hand is....

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:21

Dan valt er wel een mouw aan te passen geloof me!

als ik het hoor via pb enz van de eigenaar gaan ze voor 100% voor romy

ik heb mochten hun ooit in nood komen ook mijn hulp aangeboden en dat romy hier altijd welkom is wat er ook aan de hand is!

zij zullen romy echt niet laten lijden

hier was ik eerder wel bang voor maar ik nu wat heen en weer gepb't heb is me het allemaal erg duidelijk geworden ;)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:22

En nu even een reactie van een moderator;
Moderatoropmerking:
Ik heb even flink moeten huishouden in het topic, vele berichten heb ik verwijderd, aangezien die niets aan het onderwerp toevoegden.
Ik wil dan ook graag iedereen adviseren het vanaf nu af aan ontopic te houden, zonder enige onliner of de lieve heer erbij te halen.
Graag respectvol op elkaar reageren. Voor zover het er nu uitziet is de zaak zo goed als opgelost. Overige zaken die nog uitgesproken moeten worden, is verstandiger om via PB te doen!!

Graag alleen ontopic reageren, zo niet, wordt je berichtje direct verwijderd!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:28

Fijn dat het uiteindelijk toch nog onderling is opgelost +:)+
Laten jullie het nog even weten als jullie bij Romy zijn geweest? (en een foto misschien?)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:38

KiWiKo schreef:
Nu overgemaakt betekend maandag het geld bijgeschreven......... als het er dinsdag nog niet op staat dan heeft ze het niet vandaag overgemaakt

Hoeft niet. Ik begreep dat er van Duitsland naar Nederland overgemaakt werd, en ik kan uit ervaring zeggen dat dat idd langer duurt.

Verder dames ik ben ook blij dat jullie onderling een oplossing hebben gevonden.