BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:52

onne schreef:
Zo , maar even een brief per mail eruit gedaan en er bij gezet dat hij er ook nog aangetekend komt.
Zou de 24e terug gebeld worden.

Hele blonde vraag maar wat is precies het verschil tussen een normale en een aangetekende brief? :o?

amanda2

Re: BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:08

Bij aangetekend moet de ontvanger tekenen bij ontvangst en zo heb jij altijd bewijs dat de brief is aangekomen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:44

Okee, en hoe komt het bewijs dan weer in je bezit :o?

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:28

Vandaag werd ik gebeld door Reed Business dat ze alternatieven hebben voor het blad Dressuur.
Ik heb gevraagd of ze het niet over de mail wouden sturen omdat ik via de telefoon niet op kan zoeken wat dat blad inhoudt maar dat kon niet..
Nu word ik volgende week teruggebeld maar ik weet dus niet meer precies wat de alternatieven zijn.. Had gehoopt er op de site van BIT/ Reed Business wel wat over te kunnen vinden maar niet echt..
Wie kan me helpen?

Voor volgend jaar geven ze je de keus om met of zonder het blad Dressuur een abonnement te nemen maar dan heb ik al opgezegd :+ .

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:59

Heb vorige week een beleefd mailtje gestuud dat ik het blad op ging zeggen wegens de huidige veranderingen & contractbreuk, en had veel belovend binnen 4 dagen al een antwoord.
Bla bla bla, het blad is per oktober 2009 opgezegd... klaar.
Niets geen alternatieven ofzo. Wel kon ik mijn abonnement NA oktober verlengen voor 59,50 per jaar. (inclusief Dressuur natuurlijk.)

Uhmm.. nee dank u. Nog steeds geen aantrekkelijk aanbod. En al helemaal niet als je weet dat andere abonees vanalles-en-nogwat beloofd en aangeboden wordt. Dan is dit niet het woeste aanbod wat de welwillende lezer direct van gedachte doet veranderen, naar de telefoon doet grijpen en roept: "Wat een waanzinnige actie! Doet u mij meteen maar 2 abo´s!"

Nee, Ik aboneer me wel op de Consumentenbond... :D
Die hebben ook een geinig full color blaadje met allerhande tips.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:00

Wat is het mailadres van de Bit ookalweer?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:05

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:07

al antwoord gehad vanuit hun gesloten vesting?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:11

Ja, ik moet mijn adresgegevens en factuur/klantennummer doorgeven dan maken ze het in orde.. waar vind ik het factuurnummer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:17

Misschien dat hier iemand mij kan helpen..
Het zit zo: ik heb denk ik 2 jaar geleden een abo genomen op Bit en Cap (belgisch tijdschrift), dit heb ik toen samen gedaan, ergens in februari.

Vorig jaar had ik de rekening voor de Cap al snel binnen, die van de Bit bleef achter .. maar kreeg ik uiteindelijk wel (wanneer precies weet ik op dit moment niet, dat zou ik moeten opzoeken) en heb ik onmiddellijk betaald. Toen heb ik een nummer gemist (omdat mijn abo dus al verstreken was denk ik?), maar dit hebben ze na een mailtje gewoon opgestuurd ...

Dit jaar is het weer hetzelfde .. het is nu eind februari en ik heb nog geen rekening gezien, terwijl die van de Cap al lang binnen (en betaald) is, van in januari al .. Ik heb de laatste bit nog gehad (die met de lusitano's en over de rug enzo) en de volgende is er nog niet denk ik hé?

Maar wat nu? Zolang ik niks krijg qua rekening kan ik niks? Als ik de rekening niet krijg, zou ik dan ook gewoon geen tijdschriften meer krijgen (omdat ik er vorig jaar dus ook 1 niet gekregen had)? Zou ik hier achter moeten vragen? Of gewoon even afwachten omdat ze het momenteel waarschijnlijk een beetje druk hebben (zacht uitgedrukt :+) ?

Ik weet niet of ik de Bit nog wil of niet, daar ben ik nog niet over uit .. Maar volgens mij is het toch sowieso te laat om op te zeggen? Maar zolang er geen nieuwe rekening komt ... zou er dan ook geen tijdschrift meer volgen?

(misschien helpt het hier te posten en ligt die morgen in de bus, de rekening bedoel ik dan :Y) ).

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:30

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:40

@sabine: je abbo wordt stilzwijgend verlengd. Je moet -als je iets wil veranderen- nu contact met ze opnemen. Als je wacht op een acceptgiro is ook je opzegtermijn al verstreken.

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:03

yay, wonderen zijn de wereld nog niet uit.. ik dacht net, n.a.v. de topictitel die ik zag in "eigen berichten" laat ik nog 1 keer proberen te bellen.
heb eindelijk iemand gesproken, kreeg excuses voor de gang van zaken. mijn abbo wordt verlengd tot ik daadwerkelijk 11x BIT heb gehad en daarna is het klaar. :)
krijg nog een brief thuis ter bevestiging en ik was slim genoeg om de beste man die ik aan de telefoon had nog even om zijn naam te vragen, dus mocht het niet goedkomen, kan ik hem de schuld geven :P

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:34

Rivano; ik heb ook eerst een brief binnengehad met alleen een bevestiging van de opzegging. Niets over mijn klacht over het blad Dressuur.
Maar een paar dagen later werd ik dus gebeld en werden de alternatieven aangeboden.

En volgend jaar geven ze iedereen de keus een abonnement met óf zonder Dressuur te nemen..

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:40

Ik heb helemaal niet geklaagd oid, vind de bit wel leuk maar de dressuur ook wel, dus het maakt mij niet zoveel uit.
Maar werd wel gebeld :+ dus ze zijn er wel mee bezig, werd gevraagd wat ik ervan zou vinden als het teruggedraaid zou worden. Weet het niet precies meer, maar geloof dat het dan wel 10x bit zou zijn voor het lagere abonnementsgeld.

Dus geloof dat ze zelf ook wel doorhebben dat het niet zo'n slimme zet was :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:02

Maar 10 keer Bit is nog steeds niet 11 die ze altijd hadden :Y)

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:07

ik ga vanmiddag eventjes bellen met Reed,
ben al wel gebeld dat ik nu toch 11x bit krijg dus dat ie langer doorloopt,
ik wil er ook vanaf na die 11x, ze hebben hier op school in de mediatheek ook een abbo op Bit dus dan lees ik m daar wel,
en als er dan iets interresants instaat wat ik wil bewarem/onthouden kan ik het altijd nog kopiëren ;)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:31

Ik krijg een mailtje op mijn 1e mailtje (waar ik allang iemand over aan de lijn heb gehad) dat ze mijn abonnement met 3 maanden gaan verlengen. Ahum, daar ga ik dus mooi niet mee akkoord, want dat betekend 2 bits extra terwijl ik er voor 3 betaald heb. Stelletje grapjassen.

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:44

Nou ik heb mijn nieuw factuur binnen.
Voor een jaar 39,50 betalen. Dus ik blijf nog maar een jaartje, en ik wacht af of er een goede oplossing komt.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:36

"Helaas kunnen wij niet overgaan tot restitutie."

Sinds wanneer niet? Lijkt mij van wel.. en dat heb ik ze ook verteld.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:37

Is een jaar Bit nu 39,50??

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:39

e_horse schreef:
"Helaas kunnen wij niet overgaan tot restitutie."

Sinds wanneer niet? Lijkt mij van wel.. en dat heb ik ze ook verteld.

welke reden geven ze daarvoor? zij hebben namelijk contractbreuk gepleegd.. en bij C_arola meen ik hebben ze wel met onmiddelijke ingang het abonnement stopgezet eb het resterende abonnementsgeld teruggestort.. misschien even met haar contact opnemen?

en over dat jaar Bit voor 39.50 was geloof ik een aanbieding als je ook een Divoza kaart had en dan nieuwe abonnee.. maar misschien dat ze op die manier nog oude abonnee's proberen te lijmen te blijven

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:03

e_horse schreef:
Is een jaar Bit nu 39,50??

HE!!! Mij boden ze deze week als troostprijs een verlenging van het jaarabonnement aan voor 59,50!
Dat is nog eens een snelle inflatie..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:29

Wat een soap... _O-

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:32

wat, het verhaal bij Reed Business of dit topic ;)