Varekaj schreef:De uitleg zelf was prima, zat heel logisch in elkaar. Ik heb alleen last om links in te sturen om die bak naar rechts af te laten draaien en andersom. Het werk in spiegelbeeld dus.
De rest gaat prima, kan vlot en netjes achteruit rijden en op de baan is helemaal kinderspel.
De lesauto is een volkswagen, volgens mij een golf sport en automaat (heb handgeschakeld rijbewijs). Volgens mij kan dat bakje in de aanhanger die er achter rolde.
Mijn eigen combi gebruiken kan niet, ik heb maar 2 zitplaatsen. En mijn mitsu stuurt veel rustiger dan dat karretje vind ik zelf.
Buiten trappen die rijschool!
Heel simpel: een klein ***-autootje voor een grote aanhanger is voor de geoefende chauffeur, niet voor een leerling!
Waar jij heel simpel op vast loopt is dat een kleine actie op het stuur een enorme reactie van de aanhanger geeft en als leerling kom je dan meestal ervaring en "automatisme" te kort om dat nog te corrigeren. Je hebt dus simpelweg geen schijn van kans.
Zoek een rijschool met een knoepert van een bus en dito aanhanger. Het klinkt misschien gek maar hoe groter de combi hoe simpeler ermee te rijden.
Vooruit rijden lukt iedereen wel, geen enkel probleem, maar juist bij achteruit manoeuvreren wil je dat een enorme beweging in het stuur maar een klein beetje reactie van de aanhanger geeft. Dan zie je namelijk meteen als je een fout maakt en heb je ruim de tijd om dat te corrigeren, zonder dat je hoeft te steken of anderszins in paniek te raken.