Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elfie schreef:Ik kom er nog steeds niet uit welke auto nu een goede keuze is als volgende auto...
Iemand nog tips/aanbevelingen?
Ik zoek een betrouwbare auto die minstens 2000 kg kan trekken, maar bij voorkeur nog iets meer, om wat extra marge te hebben (IW trailer + 2 paarden die samen iets meer dan 900 kg wegen), mogelijkheid tot 4x4 rijden, op benzine, geen enorm bakbeest maar eerder (kleinere) SUV.
Ik zoek zowiezo tweedehands met max. 200.000 km op de teller, max. 10 jaar oud en budget tot 10.000 euro maar hier is nog ruimte tot optrekken budget moest dat noodzakelijk zijn.
Ik was aan het kijken naar de Volvo XC 90 maar werd nu gewezen op het bestaan van de VW Tiguan. De 2.0 T(F)SI zou 2500 kg mogen trekken en het verbruik valt me reuze mee (zeker als ik vergelijk met de XC 90). Maar is dit een goede en veilige keuze?
Andere tips zijn ook zeker welkom, ik weet helaas niets van auto's en dat maakt het ook zo lastig om een goede beslissing te maken.
Elfie schreef:geen enorm bakbeest maar eerder (kleinere) SUV.
Inloopstal schreef:Wij hebben een forester turbo uit 2003, die mag en kan genoeg trekken. Wel een issue waar jullie misschien mee kunnen helpen, onze trailer staat namelijk voorover als we hem aankoppelen, schijnt dat de subaru een lage terkhaak heeft?
Inloopstal schreef:Wij hebben een forester turbo uit 2003, die mag en kan genoeg trekken. Wel een issue waar jullie misschien mee kunnen helpen, onze trailer staat namelijk voorover als we hem aankoppelen, schijnt dat de subaru een lage terkhaak heeft?
Gloa schreef:Heel interessant filmpje. Zag de lange versie ook al voorbij komen op fb.
Recent zelf nog ervaren met een autotransporter met een busje erop. We huren wel vaker een transporter maar de aanhanger die we nu mee kregen vonden we leeg en met de kleine race auto erop al vervelend rijden. Met die grote bus erop zijn we 3x! gestopt om de lading te verplaatsen voordat we het geheel goed in balans hadden en de auto achter stabiel bleef.