Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Net omwille van de weilanden wil ik er dus wat anders onder dan de gewone wegbanden die er nu onder zitten.
Valt me wel op dat er amper banden zijn die goed scoren bij regenweer. Aangezien ze hier overal van dat nieuwe asfalt aan het gieten zijn waar het water bovenop blijft staan hou ik daar ergens wel rekening mee.
Gloa schreef:Wat weegt je trailer?
In ieder geval een auto die minimaal 1300 mag trekken en zelf ook nog wel iets weegt.
Sorry maar zelfs de nieuwe clio moet je niet mee willen trekken. Los van het gewicht is een trailer erg groot. Ook in slechte weersomstandigheden of tussen een paar flinke vrachtwagens moet de combi stabiel blijven. Met kleine auto's gaat zelfs een lege trailer er met het trekkend voertuig vandoor als het erop aan komt.
Varekaj schreef:Als je het niet erg vindt om op grijs kenteken te rijden en iets grotere auto, dan kan je voor dat budget vast wel wat leuks vinden. Sowieso wel een auto die het ook kan zoeken. Mijn Renault scenic, maatje net onder de espace, mocht met 1500 dci maar 1300 aan de haak. Dan zal dat met een clio niet lukken vrees ik, die zijn kleiner en waarschijnlijk ook lichter qua MTM. Moet je ook niet willen.
@Roodvos: geluid maakt me niks uit. Als ze maar veilig zijn en goed grip hebben. Ben toch zowat altijd de enige die met die auto rijdt.
xMazzel schreef:Hallo, ik heb een vraagje hier, omdat veel mensen hier er meer over weten.
Ik heb sinds kort een auto beschikbaar die waarvan het max trekgewicht: 1500 kg is.
Zelf zou ik graag een 1,5 paards trailer willen kopen.
Het te vervoeren paard zou ca. 650 kg wegen.
Wat voor een trailer moet ik aan denken dan en aan welke eisen moet deze voldoen?
En is dit reëel om met zo een combinatie de weg op te gaan?
Het betreft een renault megane estate 1,2 tce gt line
Cilinderinhoud: 1.198 cc
Gewicht (leeg): 1.259 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg
met 115 pk
ikke schreef:Dat vermogen is wel aardig, maar zeer waarschijnlijk alleen bij een flink toerental beschikbaar.