ikke schreef:Nee, ze hebben er goedkope bandjes op gelegd. Dat mag wel (banden op dezelfde as moeten hetzelfde zijn) maar voor Michelins en dan achter Bridgestone, dan weet ik wel wat daar de reden van is.......
Valt dan nog mee dat het geen Wanli of andere extreem goedkope meuk is. Als je twee verschillende sets hebt: beste banden altijd achter leggen. Maakt niet uit of het een voor- of achterwiel aandrijver is, voor de veiligheid kun je het beste de meeste grip aan de achterkant hebben.
- voorwielen gaan glijden: auto gaat rechtuit, beste correctie doe je automatisch: van het gas af
- achterwielen gaan glijden: auto gaat achterstevoren, van schrik remmen maakt het alleen erger. Tegensturen helpt maar dan moet je wel bliksemsnel reageren.
En nog een belangrijke als het toch fout gaat: als je met onderstuur tegen een boom knalt heb je een flinke kreukelzone en (meestal) de nodige airbags. Als dat met overstuur gebeurt ga je met de zijkant tegen die boom, heb je alleen een portier en misschien zij-airbag. Niet voor niets dat vrijwel alle auto's af fabriek op ietsje onderstuur zijn ingesteld.