Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:41

Hey,

Ik verzorg op dit moment vijf paarden en betaal daar niets voor. Wel mest ik iedere winter, vaak alleen, de stallen uit, en dan niet alleen die van de paarden maar ook van de pony's, koeien, hertje, enz. Ik heb de paarden zeven dagen in de week voor mij alleen, en mag er alles mee doen.
De eigenaar heeft een kinderboerderij en ook daar help ik. Voeren, vegen, verbouwen enz. zit geen moment stil. Zomers onderbreek ik het rijden als er kinderen bij de bak zijn om ze een rondje te laten rijden op de Friezen. Met de kerststal speel ik Maria en ik val in wanneer er niemand is voor de kantine. Ik vind het dus alleen maar redelijk om niet te betaalden.

Maar omdat ik studeer ben ik op zoek naar bijrijders. Ze hoeven niet te mesten, voeren, enz. en van hun vraag ik een bijdrage van 5 euro per keer. Dat betekend dat als je vier keer komen ze per maand rond de 80 euro betalen, komen ze eens per week wordt dat rond de 20. Zelf vind ik dit een redelijke prijs gezien ze er niets meer voor hoeven te doen dan af en toe drollen eruit de schone stal te halen en voor hun plezier te rijden.

Ik vind dat je voor het mogen rijden op een andermans paard zeker wel een bijdrage mag leveren, of dit nou financieel is of dat je de stallen uitmest. Het is niet eerlijk om de eigenaar met alle rotzooi te laten zitten.
Rianne
Laatst bijgewerkt door RianneH op 24-01-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:44

Om bijrijders per keer te laten betalen vind ik niet zo handig.
Tenzij je het niet uitmaakt of ze wel of niet komen.

Bij per keer betalen komen ze in het begin van de maand misschien fanatiek 6x per week en wanneer ze aan het eind van de maand wat krapper in hun geld zitten is het van oh ik heb een beetje geld gebrek laat ik deze week maar 1x gaan.

Vaste bijdrage gebaseerd op hoe vaak ze gemiddeld komen lijkt mij dan handiger.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:49

Ja, ik snap wat je bedoeld.
Ben het met je eens over de vaste bijdrage gebasseerd op hoe vaak ze komen, maar ben bang dat je dan aan ze vast zit mocht het uiteindelijk niet klikken. Kan natuurlijk na een proeftijd daarop overgaan, maar zit nog wat te twijfelen.
Het betalen zal zeker niet per keer gaan, maar weet nog niet of ik het per week zal doen, of per maand.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:14

Vind dit wel even interessant! Ik heb nog niet alles doorgelezen (wil ik morgen wel gaan doen als ik even wat meer tijd heb.)

Tot nu toe heb ik nog nooit hoeven betalen voor het rijden van een paard, dus het is even helemaal nieuw Knipoog
Ik zit momenteel dus ook een beetje in twijfel, ik ben laatst bij een paard wezen kijken en de eigenaresse vroeg dus ook een bijdrage in de kosten. Zij rijdt het paard zelf 2x in de week en op aardige recreatieve basis, ze wil er ook op regelmatige basis mee buitenrijden en rijdt af en toe ook les.
Ik zou het paard dan 3 a 4x in de week gaan trainen en heb het met haar erover gehad. Ik zoek nu echt een paard om ook wedstrijden mee te gaan rijden. Dat is allemaal mogelijk met dit paard, zij heeft zelf geen behoefte in wedstrijden rijden en ik kan dan mijn gang gaan zolang zij haar 2 vaste dagen heeft.
De kosten voor de wedstrijden en lessen zijn natuurlijk voor mijzelf. Maar als daar ook nog maandelijks bijdrage bij komt, wordt dat toch een aanzienlijk bedrag waar ik als (tot nu toe nog nooit hoeven betalen) student tegen aanloop.
Dus ik zit, wat is redelijk in dit geval. Aangezien zij er zelf natuurlijk ook heel veel baat bij zou hebben, waar het paard nog niet ontzettend ervaren is en zo toch veel zal gaan leren.

Ik hoop snel een paar reacties waar ik wat mee kan, want moet haar natuurlijk ook laten weten wat het gaat worden Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:26

Tha_Niekje,normaal gesproken zeg ik als de eigenaaresse er voordeel
van heb, geen bijdrage.
Echter heeft nu de eigenaaresse er geen baat mee, dat jij wedstrijden gaat rijden. Zij wil alleen receatief. Het zou hoogstens de verkoopwaarde doen stijgen, maar als zij het paard toch niet weg wil doen....
Ik denk dat het niet makelijk is om een paard te vinden waar je wedstrijden mee mag rijden. Verzekeringtechnisch is dat namelijk niet erg aanlokkelijk als er iets gebeurd.
(meestal betaalds de eigenaar de schade van wat het paard aanricht incl jou schade als je ervan afvalt,zonder dat ze zelfs aanwezig was) Dus krijg je weer te maken met de vraag en aanbod wat prijzen doen stijgen of zakken.
Succes

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:30

Ik denk wel dat zij er baat bij heeft. Ze rijdt ook wel dressuur, waar ze ook wel mee vooruit wil komen, alleen hoeft ze niet persee wedstrijden te rijden.
Ik denk dat als zij haar 1 a 2 keer in de week dressuurmatig wat rijdt en er verder een ruiter op rijdt die daar rijtechnisch niks aan toe voegt, zij ook op hetzelfde niveau blijft hangen Knipoog

En ik weet dat het niet makkelijk is om te vinden, ik ben al bijna 3 maand actief op zoek Knipoog daarom ben ik nu ook dit plaatje aan het bekijken.
Alleen op een bepaald punt, vraag ik me dan af, is het redelijk als ik met wedstrijdkosten erbij, meer betaal dan zij nog aan de stalling kwijt is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:38

Kijk wat een eigen paard kost....
Zij betaald de hoefsmid/tandarts en het risico dat hij kreupel wordt en het risico van de verzekering....
Vraag en aanbod = denk ik het sleutelwoord hier.

Ik ga ervan uit dat zij 'm ook zou "verhuren" aan een recreatie-ruiter?
Anders is het voor haar moeilijk een ruiter te vinden die wedstrijden wil rijden....
Wéér vraag en aanbod Knipoog

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:40

op een manege betaal je ook geld .. als je rijd vind ik een vergoeding redelijk!
ik betaal nu 40 euro pm voor 2 keer per week .. als de eigenaar niet kan of wat dan ook ga ik .. rijden mag ik zelf weten als ik maar uitkijk .. buitenrijden .. niet alleen en goed opletten en niet met rot weer aangezien pony niet zo rustig is .. tuurlijk ze bewijzen je een dienst .. maar het onderhoud van een paard is zo duur dat dat wel moet! jij "leent" je paard uit .. dan mag je daar best wat voor terug vragen! al mocht je nou niet rijden is het weer geheel anders! dan vind ik het raar geld te vragen! als ik het uitreken ben ik ongeveer 5 euro per keer kwijt .. als ik dr zin in heb en mijn pony ook en die werkt mee kan ik ruim 1,5 uur op haar rug bezig zijn!
over een tijdje wil ik met haar gaan lessen .. eerst bij stal zelf dan zie ik wel hoe dat verder gaat! maar natuurlijk -> eigen kosten! waarom de eigenaar dat zou moeten betalen is mij een raadsel .. jij rijd jij leert paard natuurlijk ook wel .. maar dan had de eigenaar er zelf wel op gegaan hoor!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:22

helemaal mee eens mensen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:23

ulinoco_maud schreef:
helemaal mee eens mensen

Bijna 25 posts? Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:57

blijkbaar Lachen ze is het met iedereen hier eens terwijl iedereen hier het maar niet met elkaar eens kan worden... Ach gut

Sjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 16:16

Wat vinden jullie van een bijdragen van 40 euro per maand voor 1 keer in de week rijden? Het zijn wel buitenritten en duren tussen 1,5 a 2,5 uur...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:15

ik vind dat best wel prijzig voor 1x per week. Je kunt het dan in mijn ogen vergelijken met goedkoop een paard huren...
Een paard bijrijden of verzorgen doe je meestal vaker dan 1x per week.

Als je het qua prijs vergelijkt met huren, dan is het niet zo duur.
Maar met bijrijden heb ik iets anders in mijn hoofd dan 1x per week met een paard een buitenrit maken. Maar dat zal aan mij liggen...

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:21

ik rij bij mensen ze vragen geen geld wel verplicht 1 keer per week les.
en als het moet helpen met uitmesten enzo. Van de zomer hebben we bijv. ook de hele stal elke vuiltje weggehaald met wat meiden die daar rijden.
ik denk gewoon dat je wat voor elkaar over moet hebben.

Sjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:23

Ja ik ben daar net begonnen, 'k heb nog maar een paar keer gereden. Ze wouden liever beginnen met 1 keer in de week zodat paard en ik aan elkaar kunnen wennen.
D'r is wel een soort hele kleine bak maar dat is op 't moment een modderpoel. Een grote bak zou nog wel een keer komen... maar wanneer??
Verder rijden d'r nog twee mensen op datzelfde paard...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:36

Sjuh schreef:
Verder rijden d'r nog twee mensen op datzelfde paard...

Zou ik geen bijrijders meer noemen, het klinkt mij in de oren alsof ze gewoon paarden verhuren Scheve mond
Wat zou de belastingdienst daar van vinden? Vork

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:49

Ik heb met mijn huidige bijrdijers een overeenkomst voor 30 euro per maand voor twee keer per week.

In het verleden ook wel gratis bijrijders gehad met zowel goede als minder goede ervaringen

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:14

Ik betaal meestal voor 2 dagen tussen de 50-100
voor 3 dagen 100-120

Maar ja ik woon in de randstad Knipoog

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 13:56

In geval van TS zou ik geen bijdrage vragen, wel dat diegene bv. ook die dag dat ze er is de stal bijhoudt, aanveegt en de spullen die ze gebruikt netjes en schoon terughangt waar ze het ook aantrof. Gaat er iets stuk, dient het door diegene gerepareerd/vervangen te worden. Als je iemand treft die zich aan die dingen weet te houden, mag je in je handjes knijpen.

Heb je helemaal het geluk dat je iemand treft die het paard voor je schoolt, op hoger niveau brengt; dan zijn kosten als bv. 100 euro per maand per paard aan die persoon nog heel redelijk.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:02

NoireIdylle schreef:
In geval van TS zou ik geen bijdrage vragen, wel dat diegene bv. ook die dag dat ze er is de stal bijhoudt, aanveegt en de spullen die ze gebruikt netjes en schoon terughangt waar ze het ook aantrof. Gaat er iets stuk, dient het door diegene gerepareerd/vervangen te worden. Als je iemand treft die zich aan die dingen weet te houden, mag je in je handjes knijpen.

Heb je helemaal het geluk dat je iemand treft die het paard voor je schoolt, op hoger niveau brengt; dan zijn kosten als bv. 100 euro per maand per paard aan die persoon nog heel redelijk.

Ben het best wel met je eens. Heb hier een tijd terug gepost, omdat ik eigenlijk wanhopig op zoek was naar een paard en dat aangeboden kreeg waar ik ook voor moest betalen.
Ik heb toen toch verder gezocht en heb ondertussen een geweldige plek gevonden waar ik niet voor hoef te betalen en in een heleboel dingen gesteund wordt door de eigenaar en alles, ook gewoon omat ik zijn paarden hogerop breng.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 14:44

ik ben nu even paardloos (ik studeer nog)

maar zodra ik een paard heb zoek ik ook zeker en bijrijdster/verzorger

en daar wil ik NIETS voor vragen! (ze bewijst mij een enorme dienst door mijn paard te vertroetelen en te verzorgen rijden op de dagen dat ik geen/minder tijd heb)

want ik weet gewoon wanneer ik een paard heb (krijg er 1 van mijn ouders als afstudeercadeautje ik niet altijd beschikbaar ben door mijn baan) dus zit niet krap in het geld!

uiteraard moet het wel klikken tussen bijrijder en paard (aangezien het een jong dressuurpaard wordt) en je kunt niet zomaar iedereen op een jong paard zetten. Haha!

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:57

Ook ik vraag geen geld aan mijn bijrijdster.
Ik ben al lang blij dat ik een verantwoordelijk en betrouwbaar iemand heb gevonden, want dat is ook nog best lastig

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:05

Ik heb momenteel 4 eigen pony's en 2 pensiongasten, mijn bijrijdsters betalen mij niks maar helpen in ruil om te rijden met de verzorging van de pony's. Wel betalen ze 10 euro voor het gebruik van de bak bij de buren. ALs ze niet in de bak willen rijden hoeven ze ook niet te betalen.

Sylf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:11

Hallo,
Mijn ervaringen met mijn verzorgpaarden die ik al gehad heb, is toch wel 100 euro voor 3* in de week te rijden.
Soms was dat met stal erbij, soms zonder Lachen.

X

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 18:15

Ik ga misschien ook een (dressuur)paard rijden, in het weekend en een enkele keer door de week, want dan kan de eigenaar niet. Wedstrijden zijn mogelijk.
Ze vraagt een vergoeding + les nemen op eigen kosten.

Ik denk er dus nog even over na want het wordt wel duur al met al.