tinkerplein schreef:Helaas heb ik hier ook een aantal mensen die hun paspoort niet in willen leveren.
Zelf zie ik het probleem niet,geen wedstrijdruiters,ik ben bij alle medische behandelingen aanwezig,paspoorten zijn geen eigendomsbewijs,ze liggen hier in een kluis,er lopen twee enorme honden en er is alarm.
Maar als ik dan vraag om een verklaring te ondertekenen dat zij de boete betalen,geven ze niet thuis.
Andersom heb ik heel veel voor mijn pensiongasten en hun paarden over,dan komt dat gebrek aan vertrouwen hard aan,want dat is waar het op neerkomt.Het woord stelen is hier ook al gevallen.
Lang leve de nieuwe wetgeving!
Ik heb het paspoort wel ingeleverd bij mijn stal. De staleigenaresse kan hier ook niks aan doen (is wetgeving) en wordt met heel wat extra administratie opgezadeld waar ze ook niet blij mee zijn.
Paspoort is geen eigendomsbewijs zeggen ze maar in het paspoort van mijn welsh staan "details of ownership". Bij verandering van eigenaar moet het paspoort teruggestuurd naar het WPCS die de nieuwe eigenaar bijschrijft op het blad waar "transfer of ownership" staat met stempel etc.
Lijkt mij toch wel een eigendomsbewijs.
Verder heb ik geen enkel ander bewijs dat het paard van mij is, anders dan mijn rekeningen van de ziektekostenverzekering.
Het voelt dus heel vervelend om dat bewijs af te geven. Ik snap ook niet dat je het niet af kunt met een kopie. Het gaat er toch om dat ze de papieren kunnen controleren met paard en chip?
Alsof je in de originele papieren niet zou kunnen vervalsen als je dat zou willen.
Voor zover ik heb begrepen lopen er wel al een aantal grote proefprocessen hierover. Ik hoop dat de poppekast snel over is. Een hoop onnodig gedoe.