Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Als die bak dan zo gewelidig is, waarom verkoop je 'm dan??
doom schreef:hallo,
Ik heb even een vraag, gezien mij vandaag iets werd verteld waarvan ik mij afvraag hoe dit nou werkelijk zit.
Ik heb zelf sinds kort mijn E achter B gehaald, en rijd met een 2 paards trailer die 2000 kg totaal mag zijn.
maar hier zit maar 1 paard in.
Ik rijd zelf in een citroen C5 deze mag 1500 kg trekken geremd.
Ik rijd met mijn trailer altijd maar met 1 paard, mijn trailer weegt 650 kg leeg incl paard weegt hij op zijn max 1400 kg. ( ik kom eerder op de 1350 kg maar heb erg ruim gerekend).
Naar mijn weten gezien ik ook mijn aanhangerbewijs etc heb mag dit allemaal en is dit prima.
Maar nu werd mij vandaag verteld dat de trailer 2000 kg mag zijn en mijn auto dit niet mag trekken ik en daardoor niet verzekerd ben.
Hoe zit dit nou werkelijk?
Gezien het merendeel van de auto's die met en trailer rijden echt wel onder de 2000 kg trekvermogen zitten met een 2 paards trailer.
Is iedereen dan gewoon maar niet verzekerd?
Ik ben benieuwd hoe en wat.. zal mij ook eens gaan inlezen op het internet.
kim1207 schreef:die forester mag maar 1500 kg trekken... das dus te weinig!
Share schreef:Beste mensen!
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke enigzins sportieve auto die een 1paard of anderhalfpaards trailer mag trekken.
Zelf viel mijn oog op de citroen c4 coupe.
met de volgende informatie
Gewicht aanhanger geremd1.511 kg
Gewicht aanhanger ongeremd637 kg
Koppel 147 nm / 4.000 tpm
Maximaal vermogen80 kW / 108 pk
Maar nu begreep ik dat het koppel en het pk te laag is??
Wie weten er nog leuke autos die dit wél mogen trekken? We willen géén terrein wagen.
Liefst niet te oud bouwjaar vanaf 2007 ongeveer.
[naam] schreef:Beste mensen!
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke enigzins sportieve auto die een 1paard of anderhalfpaards trailer mag trekken.
Zelf viel mijn oog op de citroen c4 coupe.
met de volgende informatie
Gewicht aanhanger geremd1.511 kg
Gewicht aanhanger ongeremd637 kg
Koppel 147 nm / 4.000 tpm
Maximaal vermogen80 kW / 108 pk
Maar nu begreep ik dat het koppel en het pk te laag is??
Wie weten er nog leuke autos die dit wél mogen trekken? We willen géén terrein wagen.
Liefst niet te oud bouwjaar vanaf 2007 ongeveer.
Share schreef:Bedankt voor je reactie.
Die auto is ons iets te duur. en hij mag geremd maar 1200 kg trekken. dat vind ik toch wat weinig. PK en Koppel is wel veel ja!
Persoonlijk vind ik hem ook iet té sportyalhoewel vriendlief die wel leuk zal vinden.