Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Varekaj schreef:Ik moet er nog even op wachten, trailer is besteld en komt eind september aan als het goed is. Helaas kan ik mijn E pas begin oktober halen, dus jeepie moet het nog even doen met gewoon km's maken. Verbruik valt me tot nu toe prima mee.
Binnenkort wel de 4x4 gaan testen en onder de knie krijgen. Mijn nieuwe weiland ligt 200m van straat af via een traktorpad, gelukkig zonder mega diepe sporen. Keer kijken hoe vlot hij heen en weer gaat. Weide ligt een stuk lager en kan er aardig natte grond zijn.
Rex_Rolfo schreef:Jazeker. Het is niet de brandstof maar de auto. Zware trailer vraagt zware auto, dan kom je meer bedrijfsbus / lichte vracht en dat zijn vaker diesels. De middenklasse anderhalf paards kan ook prima achter een middenklasse auto. Of die wel of geen bougies heeft is niet belangrijk, beetje power is wel lekker.
Rex_Rolfo schreef:kortom nontie, wat is je budget ongeveer en wat moet er getrokken worden?
ikke schreef:Alle grotere middenklassers komen aan die 1500kg maar let er wel op dat je een versie met iets meer dan een basic motor neemt. De wat oudere Mondeo's met een 1.8 waren niet up-to-the-job zogezegd.
In de compacte middenklasse heb je ook nog best wat kans van slagen, als een versie met flinke motor vindt, bijvoorbeeld een V60 met een 2.0 of een T5.
Kortom, keuze genoeg, kwestie van de juiste versie uitkiezen.