die zijn zo voorzichtig dat ze het voor de rest van het verkeer gevaarlijk maken.Niet als commentaar op jou overigens, ik heb jou nog niet zien rijden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
die zijn zo voorzichtig dat ze het voor de rest van het verkeer gevaarlijk maken.
maar ik geef absoluut toe dat ik nog geen schoonheidsprijs verdien voor mijn stuurkunsten met een aanhanger achter mijn auto. En dat ik dus soms te voorzichtig ben. Dat was ik overigens ook toen ik net mijn autorijbewijs had gehaald en ik ben blij dat ik toen wel een examinator had die aangaf dat je pas echt leert rijden als je je rijbewijs hebt. Je moet er toch een beetje handigheid door te doen in krijgen vind ik maar je moet wel weten waar je mee bezig bent uiteraard.
Baal zo!
) Fingers crossed!
Helaas heeft mijn man de auto naar huis gereden en zei hij het pas toen we thuis voor de deur stonden met beiden auto's. Ik ben vervolgens zelf gaan rijden in de Subaru en heb direct de garage gebeld (en manlief boos aangekeken
'#!@ Dat moet je al gemerkt hebben toen je hem uit het parkeervak reed, had dan gelijk iets gezegd!') Het ironische is nog wel dat ik met de proefrit even een stukje 'met losse handjes' heb gereden om te zien of de auto mooi in balans bleef, niets aan de hand 'Goh joh, dat zie je ook zelden bij een auto van deze leeftijd' des te vreemder dat de situatie na een grote onderhoudsbeurt en bandenwissel zó anders is. Pinda_Dipje schreef:Ik zal morgen even een foto maken, maar als de voorbanden recht staan, staat mijn stuur nu een ong. 45 graden naar linksHelaas heeft mijn man de auto naar huis gereden en zei hij het pas toen we thuis voor de deur stonden met beiden auto's. Ik ben vervolgens zelf gaan rijden in de Subaru en heb direct de garage gebeld (en manlief boos aangekeken
'#!@ Dat moet je al gemerkt hebben toen je hem uit het parkeervak reed, had dan gelijk iets gezegd!') Het ironische is nog wel dat ik met de proefrit even een stukje 'met losse handjes' heb gereden om te zien of de auto mooi in balans bleef, niets aan de hand 'Goh joh, dat zie je ook zelden bij een auto van deze leeftijd' des te vreemder dat de situatie na een grote onderhoudsbeurt en bandenwissel zó anders is.
Pinda_Dipje schreef:Uit mijn hoofd gesproken (ga zo even kijken) liggen er nieuwe Dunlop SP sport banden onder. Niet direct de minste en met meer dan goed profiel.
Wat herken je precies Ikke, dat trillen?
Nu nog beslissen of ie met of zonder voorlader besteld gaat worden. Het wordt een zilvergrijze. Varekaj schreef:Ik ben vandaag Weijer en Ifor naast elkaar gaan bekijken bij een dealer, en het voelde alsof je van een Fiatje in een Rolls Royce overstapte![]()
Qua prijzen: de volledig aluminium Weijer Traveller 2paards met MTM 2500 (laadvermogen op papier 1500) is zowat hetzelfde als de HB506 luxe van Ifor, met een MTM 2600 en laadvermogen op papier van 1680kg. De basic HB506 heeft zelfs 1710kg laadvermogen en is goedkoper dan die Weijer.
Dit zijn wel de Ifor's zonder zadelkamer. Dat is voor mij niet nodig, al mijn spullen kunnen in de koffer van de auto.
Ook nog een verschil volgens mij: bij Ifor zit er standaard een reservewiel bij. Denk dat dat bij andere trailers nog apart aan te kopen is als optie.
Keuze is dus gemaakt, het wordt een IforNu nog beslissen of ie met of zonder voorlader besteld gaat worden. Het wordt een zilvergrijze.
Ik zou ook niet verbaast zijn als je bij inruil te horen zou krijgen: jammer, geen voorlader; die zijn minder gewild. Varekaj schreef:De dealer gaf zelf al aan dat Ifor zelden binnenkomt voor tweedehands verkoop. Meestal zegt iemand "ik ga mijn Ifor inruilen voor een nieuwe" en dan staan ze zo in het rijtje als ze netjes onderhouden zijn. Wat ik absoluut begrijp. De Weijer was ook heel erg netjes maar verdween in het niets naast die Ifor.
Wat Ifor nu ook heeft en wat ik persoonlijk schitterend vind, is de metalen constructie die vanaf de alu vloer nog zo'n 10cm naar omhoog doorloopt, beetje bodem + kuip idee. Het maakt dat de houten wanden niet meer rechtstreeks op de vloer rusten maar op dat metalen frame. Vermindert het contact met urine, mest en vocht ontzettend!
Onder de kap heb ik een 2,5 dieselmotor zitten, handgeschakeld en met 4x4 optie. Auto is een Mitsubishi pajero sport, op grijs kenteken. De MTM van de auto is 2500kg.

daar is hij voor gemaakt. Varekaj schreef:Ik vind een trailer die zwaar is van zichzelf niet erg. Dat geeft wat extra weerstand als je er (leeg) mee rond rijdt bij een aardige wind. 1x meegereden met iemand die onder B-rijbewijs een 1-paards had gehuurd. Licht dingetje en matige wind. NOOIT meer. Met de camionette was het bij stevige wind ook alle concentratie erbij houden en vechten om niet op een ander vak geblazen te worden. Dan liever iets wat zwaarder is ipv een pluimgewicht en alle kanten op geblazen worden.
palousa_boy schreef:En je auto kan het trekken, dus waarom niet
Als je een sterke auto hebt, maar dan toch nog met een lichte trailer gaat rijden, is dat weer zonde van de auto, die wil ook weleens werkendaar is hij voor gemaakt.
Waarom een auto kopen die de capaciteit heeft en het ervoor gebouwd is en dan gaan muggenziften over MTM's. Als je een trekauto wil kopen kan je het binnen je budget maar best zo goed mogelijk doen, een tip die ik hier aardig vaak voorbij heb zien komen. Trailers/aanhangers willen trekken maar met alles op het randje gaan zitten "want het mag niet teveel kosten en liefst geen extra rijbewijs", tjah, dan moet je je misschien een keer afvragen of je er überhaupt wel aan moet beginnen. 
Pinda_Dipje schreef:Ifor is prachtig maar ik vind ze te zwaar. Veel geluk met jullie nieuwe aanwinst!
Mijn oeroeboeroe (subaru forester) weer opgehaald bij de dealer, voorzien van nieuwe remschijven en opnieuw uitgelijnd en rijd nu als een zonnetje. Vandaag ruim 500km probleemloos mee gereden en enthousiast zijn weg laten banen door modder en zand, vindt hij leuk. Ik ben om
.