[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:53

Gefeliciteerd met je nieuwe wagentje *\o/* ga je veel plezier mee hebben :D

Pinda_Dipje

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:06

Dankje Gloa, ik hoop het echt! Ben er zo gelukkig mee!

Garage doet zijn best om hem eerder af te leveren, maar in principe wordt het volgende week donderdag. #zinin

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:02

Prisjee91 schreef:
Ik ga dit topic zo nog even doorlezen (maar het is zo veel :') ), dus excuus als het al ergens staat. Maar heeft iemand hier interesse met een Kia Sorento 3.5 V6 voor de trailer?

Verder nog iemand met ervaringen? Of tips over soortgelijke auto's voor een 2 paards trailer (max €6000)? :D

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:22

Nissan Murano? :o?
Weet verder niet de ins en outs van die auto. Maar vond hem erg veel weg hebben van een 'infinity'. Dus was verliefd.

Ik hoef maar een 1,5 paards te trekken. En mijn keuze is gevallen op een Peugeot 307 cc. Mag de trailer trekken, kan de trailer trekken en is erg leuk om normaal mee te cruisen. ;)

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:46

Loretteeee schreef:
Nissan Murano? :o?
Weet verder niet de ins en outs van die auto. Maar vond hem erg veel weg hebben van een 'infinity'. Dus was verliefd.

Ik hoef maar een 1,5 paards te trekken. En mijn keuze is gevallen op een Peugeot 307 cc. Mag de trailer trekken, kan de trailer trekken en is erg leuk om normaal mee te cruisen. ;)

Die mag dat niet trekken.. |(

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:51

Oh sorry, dat wist ik niet, wist alleen dat er een beest van een motor in zit. :o

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:10

Loretteeee schreef:
Oh sorry, dat wist ik niet, wist alleen dat er een beest van een motor in zit. :o

Mag helaas maar 1500kg trekken. Valt me wel van meerdere auto's tegen hoor (Kia Sportage en Hyundai Tucson mogen beide maar 1600kg trekken in de 2.7liter versie)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:24

Ik heb maandag een mitsubishi pajero sport gescoord van 17 jaar oud, 135000km in echt hele goede staat. Beetje oppervlakkig roest en dat is het. Heeft een 2.5 diesel motor onder de kap en mag 2800 trekken. Met zijn MTM van 2500kg ongeveer is een BE wel aan te raden.
Ik heb 'm inclusief keuring in versie lichte vracht (grijs kenteken) voor iets minder dan 5000 op de kop kunnen tikken. Wel via een handelaar, is altijd wat duurder dan particulier maar heb zo wel jaar garantie op mijn bakkie.

Edit: de originele zetels van de achterbank heb ik erbij gehad. Net zoals set reserve lampjes.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:32

Ik ga binnenkort een V70 kopen die 1800 mag trekken.
Iemand nog tips hiervoor ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:05

bertine37 schreef:
Ik ga binnenkort een V70 kopen die 1800 mag trekken.
Iemand nog tips hiervoor ?

Dat de krukaslagers het doen }:)

De simpele tip: http://www.volvov70forum.nl of http://www.volvo-forum.nl/index.php?f=16

Linkje van de auto?

V70 II (2002 - 2007)
Benzine-versie: ga voor een goede 2521cc 5-pitter, al dan niet geblazen, de 2435cc is technisch een iets minder goed blok. Let erop dat de 2435 zowel als 2.4 als 2.5 wordt aangeboden.

Airco is een wat zwakker punt: als het buiten 25+ is, krijg je het in de auto echt geen 19°C.

Voor de rest moet ie gewoon strak en soepel rijden, geen rare bijgeluiden en de geblazen 2521 laat soms de straatstenen met moeite liggen. Blok moet schoon en droog zijn en geen overdruk in het carter (olievuldop eraf halen bij lopende motor, hand erop, je mag geen overdruk voelen).
Let erop dat de 2.5T in sommige versies met een lange bak geleverd zijn, bij het stoplicht ben je niet als eerste weg, maar in z'n twee doortrekken tot 60km/h+ is geen enkel probleem. Wel eerst goed warm rijden voordat je dat doet!
Als je dat niet gewend bent, denk je dat ie niet goed is.

km-standen is niet je selectie; goed onderhouden ga je je pas druk maken boven de 500k. Degene die dat niet halen (zoals de mijne) die zijn slecht onderhouden geweest.

Stukje geschiedenis:
V70 I (de classic) 1997 - 2001
V70 II 2002 - 2007
V70 III 2008 - heden

Tot slot: welke versie je ook koopt, houdt ze een klein beetje op toeren tijdens het rijden. Streef ernaar om tijdens het rijden (optrekken en schakelen is geen punt) niet onder de 2000 toeren te komen. Zeker de geblazen 2521 heeft daar meer dan voldoende power, maar de motor moet onevenredig hard werken en in tegenstelling tot wat de milieuterroristen beweren, een V70 is dan NIET zuiniger!
Voorbeeld: mijn V70 met lange bak loopt 50km/h in 3 bij 2000 toeren. Ik kan best doorschakelen naar 4 (50km/h bij 1600 toeren) maar de verbruiksmeter loopt dan wel op en je merkt dat het blok het moeilijker heeft dan bij 2000 toeren.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:11

Prisjee91 schreef:
Loretteeee schreef:

Mag helaas maar 1500kg trekken. Valt me wel van meerdere auto's tegen hoor (Kia Sportage en Hyundai Tucson mogen beide maar 1600kg trekken in de 2.7liter versie)...

Dat soort dingen zijn dan toch zielig? Heb je een grote zware auto met een zware motor... Mag hij alsnog niks trekken... Echt prut gewoon. Terwijl een grote zware bus, Mercedes sprinter, met 140 pk wel tot 3500 kg mag laden èn ook nog eens 3500 kg mag trekken.. Hoe dan? :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:18

Loretteeee schreef:
Prisjee91 schreef:

Dat soort dingen zijn dan toch zielig? Heb je een grote zware auto met een zware motor... Mag hij alsnog niks trekken... Echt prut gewoon. Terwijl een grote zware bus, Mercedes sprinter, met 140 pk wel tot 3500 kg mag laden èn ook nog eens 3500 kg mag trekken.. Hoe dan? :=

Nee, dat mag jij niet! Mercedes geeft voor het treingewicht (combi auto - trailer) een lager gewicht op dan de optelsom van TMM auto plus toegestaan trekgewicht!!! Voor de 3-serie Sprinters ligt dat in de orde van grootte van 6000kg. Check je handleiding.

Daarnaast ogen die Kia's heel wat, maar onderhuids stelt het allemaal niet zoveel voor. Toegestaan trekgewicht heeft vooral met de constructie van de auto te maken, niet met de motor.
Ik mag met mijn series Land Rover met een wereldschokkend vermogen van 65 hele pk's gewoon 2000kg trekken en zelfs 4000kg met een limiet van 50km/h (low gear). En nog erger: dat krijgt ie nog voor elkaar ook! De oude Mercedes mocht 5600kg wegen en 2000kg trekken; 85pk Dieseltje.....

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:43

O.k. Wauw, dank voor je uitgebreide verslag ikke.
Ik heb er nog niet specifiek 1 op het oog. Als er een mooie en hopenlijk goede voorbij komt sla ik mijn slag
P.s. En hoe test ik die krukaslagers ?

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:01

Prisjee91 schreef:
Loretteeee schreef:

Dat soort dingen zijn dan toch zielig? Heb je een grote zware auto met een zware motor... Mag hij alsnog niks trekken... Echt prut gewoon. Terwijl een grote zware bus, Mercedes sprinter, met 140 pk wel tot 3500 kg mag laden èn ook nog eens 3500 kg mag trekken.. Hoe dan? :=[/quote]

Ja ik snap er af en toe ook niets van hoor. Wat een gedoe een auto kopen voor de trailer! :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:24

Prisjee91 schreef:
Ja ik snap er af en toe ook niets van hoor. Wat een gedoe een auto kopen voor de trailer! :')

Je moet gewoon naar goede auto's kijken, die bewezen wat voorstellen. Dan ligt een Kia al vrij vlot buiten de boot, zoals je ziet. Het zijn showauto's, geen werkpaarden.....

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:27

ikke schreef:
Prisjee91 schreef:

Je moet gewoon naar goede auto's kijken, die bewezen wat voorstellen. Dan ligt een Kia al vrij vlot buiten de boot, zoals je ziet. Het zijn showauto's, geen werkpaarden.....

Dat heb inderdaad gemerkt bij de Sportage maar van de Sorento lees ik dan weer wel verhalen dat het veel meer een werkpaard is ipv een luxe paardje (mag dan ook 2800kg trekken in de 3.5 versie en heeft een extra "low" 4x4 stand). Maargoed dat zijn ook allemaal maar verhalen natuurlijk, geen idee of dat ook echt zo is..
Kan verder ook niet veel andere auto's vinden die fatsoenlijk mogen trekken en in mijn budget liggen (en die ik er ook nog fatsoenlijk uit vind zien..). :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:35

Prisjee91 schreef:
Dat heb inderdaad gemerkt bij de Sportage maar van de Sorento lees ik dan weer wel verhalen dat het veel meer een werkpaard is ipv een luxe paardje (mag dan ook 2800kg trekken in de 3.5 versie en heeft een extra "low" 4x4 stand). Maargoed dat zijn ook allemaal maar verhalen natuurlijk, geen idee of dat ook echt zo is..
Kan verder ook niet veel andere auto's vinden die fatsoenlijk mogen trekken en in mijn budget liggen (en die ik er ook nog fatsoenlijk uit vind zien..). :')

Zat ik zomaar wat te neuzen op gaspedaal.nl, kom ik dit slagscheepje tegen: http://www.autodealers.nl/occasions.asp ... =gpl#fotos
Met de 6-pitter erin is het best wel een vlotte bak.
Ik had zoeentje als huurauto in Canada. Sta ik met volle bepakking ( 7 personen, bagage, hond) voor het stoplicht, springt op groen, ik rij op en zeg tegen de cruise control: terug naar oorspronkelijke snelheid. De bak schakelt terug naar 1, het gaspedaal verdwijnt onder mijn voet vandaan, de toerenteller naar 4000 toeren en de losse steentjes vlogen in het rond........

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:07

Oh wat is die lelijk zeg en wat een hoop zitplaatsen! Beetje te veel hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:08

Het hangt er ook wel vanaf of iemand flink wil betalen ivm wegenbelasting/verzekering bij een zwaardere motor, of de concessie doen op andere vlakken. Ik wou graag een auto die fatsoenlijk en veilig voldoende kan trekken, en liefst 4x4. Om het betaalbaar te houden heb ik dan maar gekozen voor grijs kenteken. Daarvoor heb ik dus zitplaatsen moeten opgeven, ik kan maar 1 passagier meenemen.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:09

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:24

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:
Zat ik zomaar wat te neuzen op gaspedaal.nl, kom ik dit slagscheepje tegen: http://www.autodealers.nl/occasions.asp ... =gpl#fotos

Alleen mag ook dat slagschip (net als b.v. een Voyager) "maar" 1600 kg aan de haak.

Kijk, als je met een budget van een duizend of zes écht wat wil trekken: http://link.marktplaats.nl/m1070796512
Ook leuk: http://link.marktplaats.nl/m1070829157

Die laatste is ook belastingvrij, loopt gewoon 80km/h maar pas op de adder onder het gras: soms zijn ze voor C-rijbewijs! En eigenlijk wil je zo'n long-body; rijdt rustiger.

http://link.marktplaats.nl/m1070396489
Long body, maar dit is dus zo'n C-rijbewijs versie. Mogen iets van 7 ton wegen!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:09

Weten jullie dit toevallig ? Ben bezig voor mijn E . Maar wil nu al een 2 paards kopen. De 2 paard heeft een gewicht van 700 en als ik een pony van 300 kg daar in zet. Mag ik dat nog rijden met mijn b ? Auto mag 1200. Zal het dan ook op de weegbrug zetten zodat ik niet boven 1200 uit kom.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:43

Voor de vraag of je een combi met alleen B mag besturen is alleen de toegestane maximale massa (tmm) van belang. Als tmm auto plus tmm aanhanger boven de 3500 kg komt is E nodig. Zelfs als de aanhanger leeg is.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-besturen. Zie ook vorige pagina van dit topic.

Met een tweepaards ga je eigenlijk altijd door de 3500 kg grens.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:40

Pinda_Dipje schreef:
We zijn geslaagd! :D
Eindelijk, na een zoektocht sinds april.

Automaatje, rijd fijn weg, startte probleemloos, van buiten geen krasje of deukje te vinden. Binnenzijde had wat puntjes die door de garage nog even verholpen worden, cruise control, automatisch dakraam, keurig onderhouden en distributie was 42.000km geleden gebeurd dus voorlopig nog even geen omkijken naar. Kwam ook makkelijk op tempo, 0 problemen met een paar zware hellingen, ook niet in zijn achteruit.... Dus koopcontract getekend en nu wachten totdat we hem volgende week donderdag op mogen halen <3

Proficiat met je Forester, de Subaru familie op Bokt groeit aan. Van welk bouwjaar is hij, wij hebben er een van 2008, huidig model ?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:02

MarcR schreef:
Proficiat met je Forester, de Subaru familie op Bokt groeit aan. Van welk bouwjaar is hij, wij hebben er een van 2008, huidig model ?

Nee een oudje van '99 maar een full option 2.0 S turbo variant in nieuwstaat. Een dag later verkocht ik mijn huis, en bleek dat ik net zo goed een nieuwe had kunnen kopen maar voorlopig ben ik helemaal in mijn nopjes met deze. *\o/* Ik krijg hem bovendien geleverd met 3 maanden BOVAG garantie, een grote beurt, volledige reiniging binnen en buiten en een volle tank dus dat vond ik best heel netjes. Hoop er echt nog een paar fijne jaren mee te kunnen rijden!

Ik heb momenteel mijn jacht geopend op een nieuwe paardentrailer. En ik zie gewoon niets.... We wilde een nette occassion maar de occassionprijzen liggen zo dicht bij de nieuwprijzen dat ik inmiddels overweeg om gewoon een nieuwe aluminium te bestellen. :+ (manlief is niet zo blij met me). Nadeel is alleen dat ik hem uiterlijk eind deze week nodig heb, en nu alsnog overweeg om eerst een net oudje te kopen welke ik naderhand dan wel een keertje inruil op de nieuwe.... Oh dubio :')