Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
IngridM schreef:Hier vanavond kwamen we er niet 100% uit.
Tegenwoordig rijden veel mensen allerlei combi's met alleen hun B. Want, zeggen ze dan (voorbeeld): mijn auto weegt 1000 en de trailer 500 en mijn paard 500 dus ik blijf onder de 3500.
Alhoewel ik het op de site van het RDW niet duidelijk vind staan klopt dit toch niet? Het gaat toch om de totale massa van zowel voertuig als aanhanger? (Dus niet massa ledig voertuig maar max. massa?)
Met BE gaat het toch om wat voor gewicht je daadwerkelijk gaat vervoeren?
Als ik auto heb die 1000 mag trekken, mijn trailer weegt 600 en mijn pony 200 dan is dat toch geen probleem met je E?
Krijg het idee dat veel mensen met B rondrijden terwijl dat niet mag. Ik heb in 2003 mijn E gehaald dus voor mij nu even niet van toepassing.
DNIEZE schreef:Goedemorgen,
Heeft er hier iemand ervaring met de Daihatsu Terios 4WD ?? en dan het oudere model?
Deze mogen zo 1550 kilo trekken.. een collega van mijn vader trekt er ook zijn boot mee....
zo iets :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/daih ... e=lr&pos=1
Rex_Rolfo schreef:C) Terios is leuk om naar de kapsalon te rijden, om een trailer achter te hangen is ie imho te kort, te smal, te licht en te hoog.
Rex_Rolfo schreef:Lengte = stabiliteit. Een terreinwagen lijkt wel de perfecte trekauto, maar zeker de kleinere (want het moet niet teveel kosten) zijn kort, smal en hoog. Terwijl je voor stabiliteit lang, breed en laag wilt. Niet voor niets dat voor de doorsnee trailer (de anderhalf met 1 kwpn-achtig peerdje) de "gewone" Mondeo, Passat, V40 enz enz middenklasser zo gek nog niet is.
Terreinwagens kan je dan wel weer ook nog andere leuke dingen mee doen:
[ Video ]
Nessa schreef:Ah ok, dus een Rav4 3 deurs is dan ook niet zo geschikt?
We hebben een Volvo V40 2.0, dus gewoon een prima auto, maar voor mezelf wilde ik een Rav4 hebben.
Pinda_Dipje schreef:Na héél lang zoeken eindelijk een Subaru Forester gevonden die op de foto's en qua uitvoering en kilometerstand precies is wat ik zoek... Mag 1.800kg op de haak hebben. We gaan zometeen even een proefritje maken en hoop oprecht dat het wat is. Ik moet uiterlijk binnen een week vanaf nu een geschikte auto hebben gevonden (ivm verhuizing, en dagelijks 350km op en neer met de trailer erachter) dus fingers crossed dat het ons nu mee zit.
Nog tips waar ik als leek op kan letten, behalve de vanzelfsprekende dingen als rare geluiden, roestvorming etc?