Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annetje schreef:Nu is de Ford alwéér kapot en dus dachten we dat het misschien slim was om een nieuwe goede tweedehandsauto te zoeken.
........
Of denken jullie dat we beter onze eigen auto kunnen blijven oplappen?
Tobbes schreef:Voor 300 euro koop je geen nieuwe auto

Annetje schreef:Uhm uhm krukaskering. Koppelingsplaten moeten vervangen worden. Km-stand is 270000, maar het is natuurlijk wel een diesel. Kosten om te maken zijn zeker 1500 euro.
Hij moet gewoon naar de garage.
motor hoeft er niet uit om er bij te kunnen, de versnellingsbak moet er wel uit. Gaan we even over nadenken. Auto maken is altijd goedkoper dan een nieuwe kopen, alleen niet als het elke keer dit soort dingen zijn. 
Met die dingen hoef ik dus geen rekening te houden. Verzekering en verbruik zal niet zo enorm veel verschillen met de voertuigen die ik nu rijd, zijn beide diesel. Camionette en auto hebben beiden tank van ongeveer 55L. De auto haalt hier 850-1000km mee, de camionette hooguit 500km... Ik vermoed dat de jeep waar ik naar ga kijken hier tussenin zit.
Gisteren naar de eerder beschreven auto gaan kijken. Man, ik heb weinig auto's gezien van 17 jaar die zo netjes onderhouden zijn. Op een ondiepe kras na in de lak, scheurtje in de voorbumper en wat oppervlakkig roest in de wielkassen was er op die auto niks aan te merken. Binnenkant en buitenkant ontzettend proper, startte direct en vloeiend. Motor even laten draaien, geen rare geluiden, geen lekken, geen overslag, spinnend als een jonge kat. Boekje was altijd volledig en correct bijgehouden.
Varekaj schreef:Proficiat! Veel plezier en succes!
Ik ben een mitsubishi pajero sport rijkerGisteren naar de eerder beschreven auto gaan kijken. Man, ik heb weinig auto's gezien van 17 jaar die zo netjes onderhouden zijn. Op een ondiepe kras na in de lak, scheurtje in de voorbumper en wat oppervlakkig roest in de wielkassen was er op die auto niks aan te merken. Binnenkant en buitenkant ontzettend proper, startte direct en vloeiend. Motor even laten draaien, geen rare geluiden, geen lekken, geen overslag, spinnend als een jonge kat. Boekje was altijd volledig en correct bijgehouden.
APK perfect zonder enige opmerking. Hij wordt nog gekeurd voor verkoop maandag en krijg er een jaar garantie op van de dealer.
Ding mag 2800kg aan de trekhaak![]()
Ik wil dan ook zo snel mogelijk mijn BE halen. Alleen is en blijft stiefpa er heilig van overtuigd dat ik met die jeep een 1,5 paards kan trekken zonder dat beide MTM'S over de 3500 gaan
Het sommetje ken ik prima, voor mij geen problemen. Daarnaast wil ik ook graag BE doen omdat ik wel ervaring heb met rijden met levende vracht, maar niet met een trailer. Zie het niet zitten om dan gelijk even rond te gaan karren... Liever lessen volgen en rijbewijs halen, zelfs al blijkt het theoretisch niet nodig dan door onwetendheid met combi en al achterstevoren en ondersteboven eindigen.
Varekaj schreef:Klopt als een bus. Al vaak zat meegemaakt wanneer ik met de camionette rondrij. Ze denken vaak dat het wel past om er even snel tussen te knallen, of dat je gelijk stilstaat als je de rem induwt.
Met een voertuig uit 1 stuk rijden is 1 ding. Een zware auto met trailer, ongeacht geladen of niet, is toch nog een ander paar mouwen. Niet alleen rijden maar ook maneuvreren, gevoel tijdens het rijden en dergelijke. Ik ga liever met dat extra papiertje en overschot op gewichten op pad dan even lukraak het land doorkruisen. Auto mag 2,8t trekken. Heb 2 trailers op het ook met MTM 2000 en 2200. 90% van de tijd zal er maar 1 paard in staan dus ruime overschot. Alleman verklaart me hier gek, maar liever dit dan alles op het randje.