[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:48

1200 zou niet mijn voorkeur zijn
Een 1,5 trailer weegt tussen de 500 en 650 kg. Komt nog zo'n 100 kg bij (je zou hem op weegbrug moeten doen). Trailers zijn altijd zwaarder dan op papier.
Dus als je gaat voor 1 ban 500, zit je als je gunstig zit op 1200 kg. Krapjes aan dus.

Wat is betaalbaar?
Een Toyota rav4 2.0 (geen station) is leuk. Trekgewicht 1500. Niet al te grote auto.
Wij hebben een volvo v40 2.0, Trek gewicht 1400.
Of je zou kunnen kijken naar een volvo v50 2.4.

Maar de 1 vind 6000 betaalbaar, de ander 1000.

Asciugamano

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:19

En iedereen wil zo goedkoop mogelijk! (Maar het paard mag gerust 10 dekjes, beschermers en op clinics en wedstrijden wordt meestal niet bespaard! )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:54

sflj schreef:
En iedereen wil zo goedkoop mogelijk! (Maar het paard mag gerust 10 dekjes, beschermers en op clinics en wedstrijden wordt meestal niet bespaard! )

Ik hoorde eens twee meiden aan elkaar melden dat ze per maand 250 - 300 uitgaven aan sigaretten!
Beetje handige jongen rijdt daar een leuke classic Range Rover voor, inkl onderhoud en benzine!

Even voor de beeldvorming, een V70 AWD kost 248 euro per drie maanden wegenbelasting. Ik kreeg gisteren toevallig de rekening binnen :D
Ik stel in de praktijk vast dat ie ongeveer 1:10 - 1:12 benzine verbruikt (een 2.5T, 210pk, 1800kg trekgewicht).
Mijn verzekering is niet representatief omdat ie als 4x4 verzekerd is met een speciaal packet, inkl rijden van wedstrijden en rijden op besloten terreinen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 09:03

Betaalbaar is bij mij niet zo goedkoop mogelijk ;)
Dat ik geen 30000 heb wel niet zeggen dat ik niet een derde ervan heb :)
Om even een voorbeeld te noemen.
Maar het moet leuk blijven omdat ik niet wekelijks met een trailer zal rijden :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:14

Kijk een op autotrack.nl. Daar kan je ook aangeven hoeveel de auto moet kunnen trekken. als je tussen de MPV's kijkt heb je leuke betaalbare opties met gemiddeld benzine verbruik (1:13-1:14) van niet al te zware gewichtsklasse en toch 1400-1500 kunnen trekken. Met een paard van 600 kilo en anderhalf trailer zou ik toch voor minimaal 1400 trekkracht gaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:41

Als de auto slechts 1200 kg mag trekken zou ik ook eerst kijken naar de kogeldruk. Die zou wel eens te weinig kunnen zijn voor een trailer.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:43

Goeie tips! :j
Daar kan ik wat mee

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:06

Ik lees al even stilletjes mee..

Maar ik meld me toch maar even aan. Ik ben langzaamaan ook opzoek naar een geschikte trekauto. Nu ben ik enorm verwend, dus ik heb 'grote' dilemma's. :')

- Ik rij momenteel een smart fortwo uit 2001 met een zelf gereviseerde(opgevoerde :') ) motor. Dit betekent 35 euro p/m aan wegenbelasting en verzekering en daarnaast loopt hij met flink doorgassen 1 op 18. In koudere periodes of meer korte stukjes rijdt hij 1 op 16.
- Voor de trailer mag ik de auto van mijn ouders pakken. Dit is een Mercedes C Elegance met een 3,2l motor ook uit 2001. Die speelt met de trailer, dus die heeft nergens problemen mee. Maar ik wil dus niet 'slechter' gaan rijden dan deze qua trailer.
- mijn trailer is een heja trailer (uit 1992 dacht ik.) die 3 jaar terug helemaal opnieuw is opgebouwd. waardoor hij als nieuw is. Zijn leeggewicht ligt op ong. 500 kg. En zijn max. beladen gewicht is 1300kg.
- pony die in de trailer staat is geschat op de 400kg.

Nu is het zo dat mijn ouders hun auto weg willen doen, dus moet ik op zoek naar een andere die ook een trailer kan trekken. Nu ben ik al een zeer lange tijd helemaal fan van jeeps of suv's. En met name het 'nieuwere' model van de Suzuki grand vitara. Het model van na 2005. (dat is voor mij al het nieuwe model.. :o ) En dan bij voorkeur de 3 deurs variant.

Ik heb vorig weekend een proefritje gemaakt in een vitara, en dat is een vieze tegenvaller.. Hoorde de 4wd constant en bij hogere snelheden moest je mee gaan steppen. Misschien dat ik toevallig een verkeerde heb getest, maar het was een flinke dobber, want voor mijn gevoel had ik hem van tevoren al thuis staan.

Ik ben verder gaan kijken, en kwam een Land Rover Freelander tegen. Ook hele gave wagens. Nog geen proefrit kunnen maken omdat er in de buurt niet een staat die mij aanstaat. Wil wel wederom de 3 deurs proberen. Hoor en lees alleen wel veel negatieve verhalen over Land Rover, dus dan vraag ik me ook wel weer af of ik hier goed aan doe..

Omdat de jeeps die 'betaalbaar' zijn en die ik leuk vind een beetje op raken ben ik gaan zoeken naar een 'normale' auto.. Vooral auto's als Seat Leon, Vw Golf, Mercedes C-coupe ect spreken mij dan weer erg aan. (afschuwelijk dure smaak voor de centen die ik te besteden heb.. :+ )

Nu heb ik in de buurt een peugeot 307 cabrio zien staan. Leuke auto, leuk model, en mag op papier 1320 kg trekken. Hij mag het dus wel, alleen of hij het gaat kunnen is een 2e. Morgen ga ik daar een kijkje nemen hoe zoiets er nu in het echt uit ziet.

Momenteel overal rond aan het snuffelen om te kijken voor een geschikte auto. Wat ik zelf wil is lastig te combineren met wat ik te besteden heb... Ik mag wel de auto van mijn ouders inruilen, en mijn eigen toet ook (met veel pijn in mijn hart, het is mijn kind. :D ) Daarnaast wil ik max 5000 bijleggen.

Ik ben zo verpest door deze combi, dat ik nog hard moet zoeken wat ik zelf echt wil. :') We komen er wel, uiteindelijk....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:24

Neem de C-klasse van je ouders over :)*

Vitara's laten de straatstenen wel liggen, maar meesteppen is echt niet nodig, lees: je hebt zeer waarschijnlijk een afgetrapte versie getroffen.

De Freebee I alleen met td4 motor nemen, de 1.8 benzine is een gedrogt van een motor, daar wil je echt geen aanhanger achter hebben.
Slechte Land Rovers worden gewoon slecht onderhouden. In de 15 jaar dat ik "green ovals" rijdt eigenlijk nooit problemen gehad anders dan wat je met elke auto kan overkomen.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:44

Ja die optie heb ik overwogen! :D
Als ik niks op tijd vind doe ik dat ook. Alleen die auto is ook op leeftijd en begint ook zijn mankementjes te krijgen. Daarom moet hij eigenlijk weg.. :') Hij is 2-3 jaar geleden langs de hele onderkant opnieuw overgespoten, maar opnieuw roest hij van binnen uit. Alles bruist.. Hij heeft bij de vorige eigenaar waarschijnlijk ook waterschade gehad omdat de elektrische stoelen niet te verstellen zijn. nouja, de stekker ligt eruit, als hij erin zit gaat de accu in no-time leeg en gaat hij gillen... En sinds een paar weken is hij vooral bij opstarten blauwe rookwolken aan het puffen.. Hij verbruikt ook 1-1,5L olie op 2000 km.. Niet echt iets waar ik zelf op zit te wachten. Komt ook nog bij dat hij op zijn zuinigste echt 1 op 8 rijdt...

Ik denk het idd ook dat ik een slechte versie heb getroffen wbt de vitara. Zag er op de foto's ook echt veemcelen malen beter uit dan in het echt.. Erg jammer. Blijf ook nog steeds kijken naar vitara's dus hou voorlopig mijn ogen open. :)

Met een td4 motor bedoel je denk ik een diesel toch? Ik zit idd te kijken naar een 1.8l motor. Omdat diesel nog duurder is in de wegenbelasting. Dat ik een nieuwe baan heb is oké, maar een zware diesel krijg ik toch een beetje de hik van als ik bij mijn o zo goedkope smart vandaan kom.

Heb er ook werkelijk al veel moeite mee dat ik afscheid moet nemen van mijn kleine kind. Zou bijna een pick-up rijden waarbij ik mn lieve zeer trouwe toet mee neem. 8)7

Mijn vader is een handige techneut. En heb destijds samen met hem de motor gereviseerd. Alleen wilt hij die tijd nu niet steken in de Mercedes van hun helaas. -O- |o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:56

Maar als die Mercedes al zoveel meer mankeert, dan kan ik me dat ook wel weer voorstellen.

Feitelijk moet je 'm dan helemaal strippen en opnieuw opbouwen. Dat is best wel een klus.

Freebee op benzine is geen fijne combi, die motor komt simpelweg vermogen te kort. Kun je een 6-pitter op de kop tikken, ben dan alert op bijgeluiden uit de motor. Maar verwacht niet dat die echt zuinig is. Een 4x4 is niet zuinig, mooier kan ik dat niet maken.

DePaardenman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:06

3drs Vitara zijn bijna altijd 1600cc met iets van 100 pk. De versie met 2.4 is een prima auto, maar natuurlijk geen Mercedes.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:46

IK heb een 5 deurs Vitara uit 2008 2.0 L 140 pk niet de snelste maar draait zijn hand niet om voor mijn 750 kilo wegende trailer met dan daarin nog een Arabier van pak hem beet 550 kilo.?
Auto ziet er uit als nieuw gekocht 3 jaar gelden met 60000 km op de teller onderstaan we we 111500
Maar goed gewoon verbruik 1.12 met wat geluk met de trailer er achter 1:9

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:40

Zuinig gaan die auto's nooit rijden denk ik. :D

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in 2 totaal andere auto's vergeleken met elkaar en een suv. Namelijk een Peugeot 307 cabrio (2.0L) en een Opel astra 1.8 temptation. Deze mogen beide ook op papier 1300 kg trekken. Beide erg leuke auto's. Astra reed iets soepeler dan de peugeot. Alleen klopte het verhaal van de astra niet helemaal waardoor ik een raar gevoel kreeg.

Ik vind het bijzonder dat je voor het zelfde geld minder opties krijgt bij een vitara dan bij een 'normale' auto. voor degene die ik heb gezien in ieder geval. Daarom ook goed aan het kijken voor normalere auto's. Vitara's zijn gewoon duur.. :o

Nu is het niet zo dat ik iedere week op pad ga met de trailer. Het is meer voor hooi/stro halen en soms een rit naar de manege die 5km verderop ligt. (de weg is te gevaarlijk om lopend te doen, s avonds helemaal..) en mocht het nodig zijn zal hij naar de kliniek moeten rijden.

Even goed op alle vlakken inventariseren, en uiteindelijk conclusies maken. :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:57

Mij werd geadviseerd Peugeot te laten staan. Hebben veel en vaak mankementen.
Ook iets om rekening mee te houden

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:25

In principe is dat toch bij ieder merk? of heeft peugeot extra klachten? :o

Ik ben ook erg overgoten met de 'duitse degelijkheid' dus bij andere merken moet ik voor mijn gevoel beter opletten. Terwijl ik aan de andere kant denk dat er geen slechte auto's zullen bestaan.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:29

Je kan ook even googlen op ANWB reviews van auto's. Vaak zit daar nog een wegenwacht verhaaltje bij. Bij peugeot zou ik persoonlijk ook weg blijven :o.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:46

Mijn vader zegt dat Peugeot prut is.
Werkt al 30 jaar als monteur. Die zal het wel weten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:50

Het zijn ook geen slechte auto's qua hardware. Maar Franse auto's staan berucht om softwareproblemen. Een kleine storing kan de hele auto onbruikbaar maken. Mijn vriendin had een citroen die al rijdend in de bochten nog wel eens op het stuurslot wilde springen -O- . Ontelbaar veel keren naar de garage maar oorzaak nooit gevonden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:26

Gloa schreef:
Het zijn ook geen slechte auto's qua hardware. Maar Franse auto's staan berucht om softwareproblemen. Een kleine storing kan de hele auto onbruikbaar maken. Mijn vriendin had een citroen die al rijdend in de bochten nog wel eens op het stuurslot wilde springen -O- . Ontelbaar veel keren naar de garage maar oorzaak nooit gevonden.

Ligt dat dan aan de auto of aan het opleidingsniveau van de monteurs?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:08

Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen geven...

Ik overweeg een subaru forester i.c.m. een 1,5 paards trailer, maar vraag me nu af of deze combinatie aan de eisen voldoet om met B-rijbewijs te mogen rijden? Dit zodat mijn man zonder BE er ook mee op pad kan.

Ledig gewicht auto: 1305kg
Max toelaatbaar: 1860kg
Max trekvermogen: 1500kg
Ledig gewicht trailer: 620kg
Toegestaan totaal gewicht: 1300kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:55

Pinda_Dipje schreef:
Ik hoop dat jullie uitsluitsel kunnen geven...

Ik overweeg een subaru forester i.c.m. een 1,5 paards trailer, maar vraag me nu af of deze combinatie aan de eisen voldoet om met B-rijbewijs te mogen rijden? Dit zodat mijn man zonder BE er ook mee op pad kan.

Ledig gewicht auto: 1305kg
Max toelaatbaar: 1860kg
Max trekvermogen: 1500kg
Ledig gewicht trailer: 620kg
Toegestaan totaal gewicht: 1300kg

Ja die mag je met B rijden. Ik heb ook een forester met vergelijkbare gewichten maar met een trailer met tmm van 2000kg. Dus die moet ik terug keuren of een E halen.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:15

Maar je mag met E toch ook niet boven het max trekgewicht van je auto komen? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik heb mijn E overigens nog niet. Wil hem wel graag gaan halen.

De Peugeot 307 cc blijft ook nog steeds vreselijk in mijn hoofd spoken, hij is zo leuk! Binnenkort toch nog een keer langs rijden denk ik.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:20

Nee met E mag je auto niet opeens meer trekken. Maar je mag wel een trailer hebben met een hogere tmm. Met B trouwens ook hoor. Het gaat om het daadwerkelijk te trekken gewicht.
Dus als jouw trailer 700 weegt, met een tmm van 2000, paard van 300 erin. Zit je aan een Trekgewicht van 1000. Die tmm van 2000 doet er niet toe.

Die doet er wel toe voor welk rijbewijs je nodig hebt :)
Voor B moet de tmm van je auto en de tmm van je trailer samen onder de 3500kg zitten

In het geval van gloa. Haar auto heeft een tmm van 1860 en de trailer 2000. Dus zit ze boven de 3500. Ongeacht of ze nou een veertje meeneemt (want dat kan de auto makkelijk trekken). Voor B rijbewijs is de combinatie te zwaar

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:11

Oh zo! Maar in het geval van Gloa moet de trailer toch alsnog terug gekeurd worden? De subaru mag maar 1500 kg trekken, en ookal zal de trailer lichter geladen zijn, mag de trailer toch alsnog maar tot 1500 kg gekeurd zijn ivm de trekkende auto?

De politie kan moeilijk zeggen dat jij te zwaar beladen bent voor je auto/trailer. Dan zouden ze moeten gaan wegen..

Ik dacht altijd dat de maximum massa van de trailer ook niet meer mocht zijn dan het max trekgewicht van de auto..

Of mag je met E met meer massa rijden dan het max trekgewicht van de auto?