betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

soyke

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:15

Mijn pakketje is vanmorgen gelukkig gearriveerd,was donderdag verstuurd.
Maar ik moest wel tekenen voor ontvangst en ik denk dat tnt dit ook moet gaan doen.
Het kost niets extra,s want ik heb de gewone verzendkosten betaald.
Maar doordat je tekent heb je wel meer duidelijkheid bij verkoper en koper.
Ik hoop echt voor je dat je laarzen toch ergens opduiken en dat deze hele zaak goed voor je word opgelost.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:17

dwertje schreef:
Mijn pakketje is vanmorgen gelukkig gearriveerd,was donderdag verstuurd.
Maar ik moest wel tekenen voor ontvangst en ik denk dat tnt dit ook moet gaan doen.
Het kost niets extra,s want ik heb de gewone verzendkosten betaald.
Maar doordat je tekent heb je wel meer duidelijkheid bij verkoper en koper.
Ik hoop echt voor je dat je laarzen toch ergens opduiken en dat deze hele zaak goed voor je word opgelost.

Dit gebeurt ook bij TNT, alleen als ze van de goedkoopste service gebruik maken hoeft dat niet. In jou geval heeft de afzender het wsl voor haar rekening genomen. Wat jij aangeeft vind ik dus ook een groot nadeel van andere bedrijven. 9 van de 10 keer krijg je het bij TNT de volgende dag. Dan weet je wanneer het komt en of je zelf thuis bent of dat je het ergens anders naar toe laat sturen.

Want laten we eerlijk wezen, alleen de negatieve verhalen komen hier te staan.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:20

Nou dan wil ik ook wel een positief verhaal vertellen.Ik bestel al jaren spullen bij uhg-shop en bij hun krijg ik mijn producten echt de volgende dag aangeboden en in al die jaren is het nog nooit verkeerd gegaan.
Dus dit is wel positief,ik weet trouwens niet via welke verzendservice deze zending komt.
Maar hier mag dan ook wel eens een pluimpje voor gegeven worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 12:59

ik heb ook veel bij libella besteld afgelopen jaar en ook nooit fout gegaan, tot nu dan, rechtshulp belt me straks terug

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:08

Ben erg benieuwd wat de rechtshulp voor je kan betekenen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 13:19

nou, ik weet via tnt en een gekregen nr meer. Tnt heeft t uitbesteed aan een ander bedrijf, nl cerge transport oid. Hun gaan nu bellen en kijken of de desbetreffende chauffeur iets kan herrineren ervan.
Morgen oet ik terug bellen, ben benieuwd wat ze nu voor me kunnen doen.
Hij heeft ook nagekeken of nu nr 2 of 28 was, stond idd 2 geprint en met hand 28 bijgeschreven

ik kom stapje verdre al, maar nog steeds geen doos met laarzen

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 13:41

TNT heeft een aantal bezorgers die als het ware een contract met TNT hebben voor het bezorgen van pakketten. Zij krijgen betaald per afgeleverd pakket en heb er nu al 2 mee gemaakt die niet zo fijn te werk gingen! (Pakket laten staan voor de deur bijvoorbeeld). De bezorging die via TNT zelf gaat is een stuk beter en inmiddels ken ik er al wat gezichten en namen van postbodes Haha!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:06

Oh dat klinkt al hoopvoller Lynn_Nikita!

Tja, hier komen wel de negatieve verhalen te staan, maar laten we wel wezen: voor goed afgeleverde pakketjes betaal je toch ook? En als bedrijf moet je gewoon je administratie zo voor elkaar hebben dat jij en de klant (geadresseerde) weet wat er met de spullen gebeurd is (dus briefje in de bus, daar en daar afgeleverd/neergezet). Daar kan je je gewoon niet zo vanaf maken, dat kan een ander bedrijf ook niet.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 14:49

En als je goed gelezen hebt zie je dat het in dit geval om een contractwerker gaat. Ik heb die optie ook al eerder gepost en ook via pb aan TS gezegd.

Laten we hopen dat ze nu verder komt. Hoe l*llig het ook klinkt, een klant is iemand die betaald aan een bedrijf. TS is de geadresseerde en dus strikt gezien geen klant. Ik ben het met je eens dat dit niet netjes is, maar er zijn wel meer dingen fout gegaan. Bij een heleboel grote bedrijven gaat iets fout. (offtopic, maar ik heb enige problemen met zilveren kruis. Krijg regelmatig brieven van deurwaarders terwijl alles betaald is.)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:42

Ik heb, via mijn werk, wel enig ervaring met contractwerkers, een niet zo'n erg goede....

Op mijn werk is het een keer voorgekomen dat er een pakketje was afgeleverd door een of ander koeriersbedrijf met handtekening en al, echter wij konden het pakket nergens vinden. De receptioniste kon zich ook niets herinneren, maar ze hadden haar handtekening op een papiertje als bewijs.
Leverancier was niet vervelend en gaf ons het voordeel van de twijfel en heeft een tweede zending afgestuurd. Een paar weken later werd in ene het eerste pakket afgeleverd. Wat bleek, pakket was in de auto blijven liggen (was ergens tussen gevallen) chauffeur in het nauw heeft een valse handtekening gezet voor ontvangst toen wij een zoekopdrach gaven en dacht zo van het probleem verlost te zijn. Auto wordt goed uitgemest door collega van chauffeur en het pakketje kwam weer te voorschijn en werd alsnog afgeleverd door het bedrijf. Chauffeur heeft een ernstig gesprek met de vervoerder gehad en stond daarna op straat. Wij hebben de extra zending teruggestuurd naar de leverancier die zo ook zijn spullen weer terug had.

Al met al een hele soap dus, ik hoop voor TS dat haar pakje nog ergens in een busje ligt en binnenkort wordt afgeleverd.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:24

ha ,mooi , enigzins shot in de zaak

voorlopig hier weer een envelop kwijt ,.met beugel riemen
is reeds opnieuw verstuurd maar met een ander bedrijf
verzekerd en aangetekend en goedkoper als de envelop zending ,,
tnt OK dan! maar dit was jullie laatste verzending ,, van mij dan
ben het zooooo zat Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 20:04

word steeds gezegt dat ik geen klant van tnt ben omdat afzender dat is. Maar normaal gesproken betaal ik zelf die verzendkosten bovenop de bestelling. dan betaal ik die toch en ben ik de klant van tnt of niet dan?
Ik dnek dat ik nog niet veel verder kom zo hoor, weet straks naam van postbode maar dnek niet dat hij ineens zegt waar mn pakketje is
ten eerste is al anderhalve maand geleden, en al zou hij kwijtgemaakt of aan deur neergezet hebben, dnek niet dat hij zomaar even toegeeft.
maar toch, ben al iets verder

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:30

GvdT schreef:
En als je goed gelezen hebt zie je dat het in dit geval om een contractwerker gaat. Ik heb die optie ook al eerder gepost en ook via pb aan TS gezegd.

En daarmee is TNT van het probleem af? TNT zou als de brandweer achter die contractwerker aan moeten gaan dan toch! TNT huurt iemand in om haar diensten uit te voeren dus zijn zij nog steeds verantwoordelijk hoor.

GvDT schreef:
TS is de geadresseerde en dus strikt gezien geen klant.

Maar Libella wel en bij haar weten ze het ook niet.

Ik hoop dat TS verder komt, ofwel met TNT (of who the f*** dat pakket heeft afgeleverd) ofwel met Libella.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:14

@Lynn_Nikita, tenzij jij persoonlijk bij het postkantoor betaald voor de verzending ben je geen klant. Dat jij verzendkosten betaald maakt verder niet uit, degene die ook daadwerkelijk de verzending betaald aan de TNT is de klant.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:53

Lynn_Nikita schreef:
en ben bang dat ook geen oplossing komt
verkoper is lekker makkelijk voor mijn gevoel, gaat niks vergoeden en krijgt bij tnt niks meer geregeld zegt ze, tnt doet er ook niks meer aan

geweldige service bij beiden

dat is bij mij ook het geval...
en dan is dat van mij nog niet eens zo'n groot bedrag als bij jou

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 23:04

Jeetjemina wat een verhaal zeg!

Wat een gelieg en draaierij daar bij TNT, zeg dan direct; sorry mevrouw, we hebben het uitbesteed en daar is iets mis gegaan. i.p.v al die vage onwaarheden.

Zou het komen door de vakantietijd dat ze het uitbesteden ? i.v.m lagere bezetting van het personeel ? Als ik namelijk even terug denk waren de keren dat ik problemen had met pakketjes in de vakantieperiode...

Ik blijf dit volgen, hoop dat je alsnog je pakketje krijgt

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 23:15

Ik wordt echt helemaal gek...
- de mensen waar mijn pakketje afgeleverd zou zijn volgens TNT zijn nooit thuis en TNT blijft beweren dat het daar moet zijn... het zijn oudere mensen, ik hoop dat die wel eerlijk zijn...
- TNT kan tegenwoordig terug in de tijd met leveren... verzender doet het pakketje 7 juni op de post en "ik" ontvang het 2 juni.
en maar blijven zeggen we begrijpen dat dit heel vervelend voor U is. Ik wordt steeds minder netjes aan de telefoon... Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 09:41

Ik word ook wanhopig bijna als ik hun aan telefoon heb. Draaien steeds om alle vragen heen ( beide partijen eigenlijk) en krijg steeds via mail een antwoord op een vraag di eik niet getseld heb. Vraag iets, krijg ik eineens data door waarop hun en ik gebeld hebben. Ja duh, dat weet ik zelf ook. ik vroeg ho ehet zat met die vergoedingen
Moet straks terugbellen naar tnt in venlo en hopen dat hun inmiddels meer weten.
En idd, uitbesteden prima, maar als iets misgaat is TNT er wle verantwoordleijk voor lijkt me, en zou hun netjes staan als hun er alles aan deden om op te lossen. ik ben eraan het denken om advertentie te plaatsen hier in 1 of ander weekblad, of meer mensne hier in buurt klachten hebben met pakket bezorgen, mss kunnen we allemaal wat doen. Als nl steeds het zelfde uitleen bedrijf is, moeten ze mss eens een ander in dienst nemen, of een keer flink kwaad worden en dreigen om ander bedrijf in dienst te nemen.
kan toch niet zomaar allemaal??

Kadanzlover, kun je niet de buren van die mensen vragen wanneer hun meestal thuis zijn. is vakantie tijd, mss zijn e wel weg naar familie of zo, en hebben hun de sleutel of het tel. nr van hun.
succes

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:32

Lynn_Nikita, het hele rijtje waar zij inwonen is op vakantie Clown
en 2 ervan verhuist dus die huizen staan leeg Clown
ik heb nu een brief geschreven voor die mensen en dan doe ik het onderzoek kopiëren en dan hoop ik dat ze contact met mij opnemen...
ik probeer al de hele ochtend TNT aan de telefoon te krijgen maar ze staan in de wacht...

samen iets doen is inderdaad wel een idee Ja misschien zoals eerder werd genoemd alle klachten op een rijtje zetten en naar Kassa gaan?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:28

Jee, ik wist niet dat TNT tijdens de vakantietijd dingen uitbesteeddde... ik heb ook nog een pakketje onderweg... brrr... Laten we maar hopen dat die wél snel aankomt.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:34

De TNT besteed niet alleen uit tijdens de vakantie hoor. Er rijden hier verschillende bedrijfjes voor TNT het hele jaar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:03

Het is heel simpel:

Libella is niet verantwoordelijk, TNT houd zich stom.

Ik werk nooit via TNT, alleen aangetekend, verzekerd of onder rembours.

Ik heb 1x 3 maanden op geld moeten wachten wat onder rembours verzonden was, en 1x een pakketje weken lang kwijt geweest, het was zeker afgegeven, maar achteraf bleek het gewoon op het kantoor te liggen. En 1x is het helemaal kwijt geraakt.

Degene die het verzonden had was niet verantwoordelijk, maar TNT wel.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:35

Nou, ben je al wat wijzer na het contact met Venlo?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:59

JAAAAAAAAAA

ze zijn net zelfs aan de deur geweest bij me met 2 man van tnt

nou.... blijkt dus uitbesteed te zijn, en hun wilde nu het verhaal horen van mij. hun was verteld dat pakket 600- euro waarde had. heb verteld dat iets minder was, maar nog steeds veel geld voor mij. Vondne hun ook
Nu stond op hun lijst idd nr 2, en met pen nr 28 bij
nr 2 bestaat nl niet bij ons in straat. ik heb bij eerste huis gevraagd, maar stond geen huisnr bij ( is friture van oudere mensen) en nam aan dat 1e huis nr 2 was. Bleek dus nr 8 te zijn en daar begon onze straat dus ook mee.
Daarna stond er ook bijgeschreven, afgegeven aan huisgenoot op nr 28.
kan dus niet

hun weten nu wie het was, hun herkenden handschrift en het was een vrouw. Ik vroeg of ik haar mss kon spreken en zeiden ze dat dat moeilijk zou gaan, en deden beetje vaag en lacherig.
Ik vroeg dus, ow ze is al ontslagen, ja dus, en blijkbaar op een nogal moeilijke manier gegaan aangezien hun zeiden dat die wss niet mee wilde werken om contact op te nemen met mij
Ze gingen morgen nogmaals zoeken op kantoor of er mss een geel papiertje bij zat ( betekend dat bij buren afgegeven was) maar hun wisten bijna zeker dat dat er niet was, omdat ook in aantekeningen stond afgegeven op 28

ze zouden morgen weer langskomen, en als ik er niet was zouden ze me bellen ( heb mn nr gegeven.)
hun vonden ook niet slim dat niet was verzekerd, maar dan nog moest het gewoon aankomen zeiden ze.

stond echt te kijken dat ze zelfs aan mn deur kwamen, netjes!!

advocaat belde straks, heb haar ook verteld en ik moest dr morgen weer bellen. Libella had vakantie en daarna zou ze met hun contact opnemen. Ze was in elk geval mee bezig nog
Weer een stap verder, dankzij nr van venlo!! maar de klantenservice SUCKS!!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:20

er zit wat schot in dan of beter gezegt beweging.