Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shopaholic schreef:Ik vind een bijdrage voor het bijrijden raar.
Je mag blij zijn dat je hulp krijgt.
net zoals ik met die van mij. runningkawa schreef:Leasen voor 1 of 2 dagen zou ik nooit doen
Als ik zou leasen zou het voor 7 dagen zijn en als enigste ruiter
)mariettek schreef:Ik vind het interessant om dit door te lezen. Ik ben gewend aan het principe om te betalen als bijrijdster (ben ik zelf ook) en ik vind dit ook normaal.
Wel heb ik het uit moeten leggen aan mijn vader. Hij vond het onzin en vond dat ik de eigenaresse uit de brand hielp en daar (theoretisch gezien) zelfs voor betaald zou moeten worden.
Ik heb het hem toen op de volgende manier uitgelegd:
Ik heb op dit moment voor twee dagen in de week een eigen paard. Ik mag dan zelf weten wat ik met hem doe, en hoe ik dat doe, zolang ik tenminste verantwoord met hem om ga. Ik betaal daar 75 euro per maand voor, maar daar heb ik dus een "eigen" deeltijd-paard voor!
Ik vind een eigen bijdrage dus alleen maar logisch.
Wendy schreef:@naomie_88: waar haal je als student in godsnaam zoveel geld vandaan? 130 per maand, plus startkaart, plus lessen, plus spulletjes...

runningkawa schreef:Leasen voor 1 of 2 dagen zou ik nooit doen
Als ik zou leasen zou het voor 7 dagen zijn en als enigste ruiter
Tempie schreef:De bijrijder vind het leuk om je paard te rijden...
Jij wilt dat jou paarden beweging krijgen en dat de stallen gedaan worden als het je uitkomt
Je hebt er toch allebei plezier van.. Dus waarom een financiele tegemoetkoming vragen??
Ik rij ook een paardje voor een ander... daar zijn duidelijke afspraken, als ik wil lessen of op wedstrijd wil is dat mijn eigen keus en betaal ik ook de onkosten(incl kilometers van de trailer), maar als ik gewoon aan huis rijd bij hun thuis dan betaal ik niks...
creool schreef:Ik vind het onzin om geld te vragen voor iets waar je mee geholpen wordt.

LadyVal schreef:Tempie schreef:De bijrijder vind het leuk om je paard te rijden...
Jij wilt dat jou paarden beweging krijgen en dat de stallen gedaan worden als het je uitkomt
Je hebt er toch allebei plezier van.. Dus waarom een financiele tegemoetkoming vragen??
Ik rij ook een paardje voor een ander... daar zijn duidelijke afspraken, als ik wil lessen of op wedstrijd wil is dat mijn eigen keus en betaal ik ook de onkosten(incl kilometers van de trailer), maar als ik gewoon aan huis rijd bij hun thuis dan betaal ik niks...
je hebt er inderdaad beide plezier van
dus zou je 'vind ik' ook beide de lasten kunnen dragen
als ik mijn pony's voor een deel afsta aan iemand die daar dan plezier aan heeft
of ik er nu wel of niet tijd voor heb
dan zou daar best iets tegenover kunnen staan
het ligt er natuurlijk aan wat je ervoor terug krijgt
maar er word wel rekening met je gehouden
zelfs op een slechte manege betaal je al snel 40 euro per maand aan lessen
als je in plaats van 1x per week, 3x per week mag rijden voor dat geld
heb je lijkt mij niets te klagen
er zijn natuurlijk tussen wegen qua het bedrag wat je ervoor betaaldmaar als je de helft van de week een eigen paardje ervoor terug krijgt vind ik het niet raar om de helft van de stalling te betalen,
en dan nog bespaar je op andere onkosten.
als ik 1 zou laten rijden en daar geld voor zou krijgen,
zou diegene kunnen rekenen op vaste dagen,
een gezond beestje (eigenaar zorgt in de regel voor da+hoefsmid ed)
en alle benodigdheden
wanneer je niet een eigen paard kan betalen,
lijkt me dit de perfecte oplossing om toch vaak te kunnen rijden
helaas werkt het voor mij in de praktijk niet zo,
zelf kan ik tot nu toe 2 pony's onderhouden,
m'n eigen huisje en auto hebben en nog steeds leven,
en het lijkt er op dat alle verzorgers (en ouders) hier in de omgeving
een kwart van de (totale) stalling die ik betaal nog niet kunnen opbrengen.