[WIP] opknappen paardentrailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChocooPrins

Re: [WIP] opknappen paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:58

Ok bedankt!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:18

ChocooPrins schreef:
Ja dan zullen we op zoek gaan naar een goede houthandel. Mijn schoonvader kent ze wel.
En de bouten, zijn die makkelijk te vinden?
Afkitmateriaal zal wel te doen zijn. Alleen moet die urinebestendig zijn voor aan de binnenkant. Weet niet indien dat erop staat...
De rubberen mat voor de laadklep kan ik halen bij de trailerhandelaar. Die heeft ze liggen.
En dan bootverf voor de kopse kanten en waarschijnlijk ook de binnenkant in het wit. Dat is bij ons ook makkelijk te vinden. Woon aan de kust. :)

Je kunt ons altijd bellen voor info, zeker als je aan de gang gaat met materialen, je kunt beter het goede hebben dan dat je straks bv de verkeerde kit te pakken hebt ;)

cheyenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:47

Leuk topic om door te bladeren!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:17

kvulden schreef:
Ik heb er rvs slotbouten met dopmoer gebruikt M6

Ik zou gegalvaniceerde gebruiken, zijn bij de betere ijzerhandel te krijgen. Anders brengt contractcorrosie onnodig schade aan je chassis. Het zal even duren maar het gebeurt uiteindelijk wel. Helemaal als hij niet overdekt staat.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 20:18

Persevero schreef:
kvulden schreef:
Ik heb er rvs slotbouten met dopmoer gebruikt M6

Ik zou gegalvaniceerde gebruiken, zijn bij de betere ijzerhandel te krijgen. Anders brengt contractcorrosie onnodig schade aan je chassis. Het zal even duren maar het gebeurt uiteindelijk wel. Helemaal als hij niet overdekt staat.

Een beetje mosterd na de maaltijd. ;-) maar hij staat overdekt.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:59

Ik weet dat ik nu weer n topic omhoog schop maar het leek mij toch handiger met al die handige mensen hier dan hopen dat ze een nieuw topic ook vinden :o

Ik wil bij mijn atec trailer (bj 2000) de zijwanden en klep vervangen, bodem is 5 jaar geleden vervangen en ziet er op het oog goed uit. Maar als ie toch uit elkaar gaat denk ik dat ik hem ook ga vervangen.
Bij mijn deurtje is het al wel vervangen, de rest is slecht. Maar ik had het erover met n stalgenoot en die zei dat ik de polyester kap er niet af moet halen omdat ik hem er dan niet meer op kan krijgen.
Hoe zit dat?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:53

Ik kan je helaas niet verder helpen. Ik heb een metalen kap en die kan er niet af. Als ik me niet vergis heeft de topicstarter de kap er af gehad en daar ook foto's van geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:01

Een poly kap kan je er wel vanaf halen hoor. Maar van zichzelf heeft het geen enkele kracht of stabiliteit. Dus doe dat met minimaal 4 personen om scheuren te voorkomen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:07

Bedankt voor de snelle reacties! hij zei dat er teveel spanning op stond en zodra je hem eraf haalt hij uit elkaar gaat zetten en er daardoor niet meer op te krijgen is.

Maar is het nodig om hem eraf te halen om de wanden te vervangen?

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:16

Ik vond het handiger op eerst èèn zijkant te vervangen , die kant ook de kap losmaken en dan de andere zijkant vervangen zodat de kap er niet helemaal af hoeft. Om reden dat als je de geheel kap er af haalt het risico bestaat dat je de nieuwe zijwanden iets te ruim vast zet en vervolgens de kap er niet meer op krijgt !

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:54

Kap kan er prima af, zoals gloa zei wel met beleid eraf halen. Hij gaat enorm zwabberen wanneer hij los is van de wanden. Mijne is er ook prima vanaf gekomen. wel even opletten, als je de trailer weer opbouwt, dat de wanden goed recht staan. iets verder naar binnen op buiten zetten gaat problemen geven bij het herplaatsen van de kap

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:58

Wat vinden jullie van een bodem van 21mm betonplex met daar overheen 12mm multiplex en een gelijmde + gekitte rubberen mat? Eerste laag gaat onder de wanden, laagje multiplex + rubberen mat komen er tegen aan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:01

Ik heb zelf 24mm betonplex en 20mm rubbermat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 20:43

Geen hout op hout gaan leggen. Heeft constructief weinig toegevoegde waarde en geeft alleen maar risico op rot. Gewoon anti slip betonplex met een minimale dikte van 21mm. Die grof schuren en goed ontvetten met thinner voordat je er een gietvloer in legt of mat op lijmt.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:16

Dat dacht ik ook, maar diegene die het er voor mij gaat inleggen zegt dat dit te dun is.. één laag betonplex 21mm + een rubberen mat. 21mm kan ik voor een leuke prijs krijgen + ik wil er nog een goede (dikke) mat op laten vastlijmen en afkitten. Ik vervoer maximaal 500/600kg (2 shetlanders + een sulky/concourswagen/marathonwagen in een trailer) en ik denk zelf dat een bodem van 33cm (exclusief mat) een beetje te veel van het goede is.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 21:59

21 mm voor 2 shets lijkt me prima hoor. Zeker als het chassis eronder voldoende gesteund is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:09

21mm + los 12mm erop heeft 0,0 meerwaarde qua draagkracht. En voor een paar shetten is 21mm zeker genoeg.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:55

Onderstel is voldoende ondersteunend, al wil ik achter in een extra 'balk' laten lassen, aangezien ik mijn pony's horizontaal vervoer en daar net een wat groter 'gat' zit.

Thanks voor je onderbouwing Gloa :j

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:32

Hoi, wij zijn volop in de werken aan een trailer.
Nu gaan we een rubber mat op de nieuwe houten vloer plakken.
Iemand ervaring? Met welke lijn zou dit het best gaan?
Uiteraard zal alles erond worden afgekit.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:48

Kun je een oude bodem er echt helemaal uithalen en een nieuwe erin maken of kun je beter de nieuwe over de oude maken?
Dit ivm met de fabrieksstevigheid die er in zit en je dus verwijderd met een nieuwe bodem? Of is dat onzin?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 13:56

Ayla schreef:
Onderstel is voldoende ondersteunend, al wil ik achter in een extra 'balk' laten lassen, aangezien ik mijn pony's horizontaal vervoer en daar net een wat groter 'gat' zit.

Thanks voor je onderbouwing Gloa :j

Ga je na het laswerk je chassis ook opnieuw laten verzinken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:01

@chocooprins; gebruik een urine bestendige msp kit. Verkrijgbaar bij aanhangerbedrijven of bijvoorbeeld Bos Rubber. Verbuik circa 1 bus per m2.

@Rivjenn; nooit maar dan ook nooit een nieuwe bodem over de oude leggen. Dan rot je nieuwe van onderaf zo weer weg. De bodem doet alleen dragen en geeft constructief nauwelijks stevigheid. Dus gewoon een nieuwe erin leggen en die op de aangegeven plaatsen weer vast zetten aan het onderstel.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:07

Ikke: niet verzinken, is wel behandeld met ijzermenie.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 18:40

Bedankt gloa. Ook zijn we op zoek naar profieltje voor rond het deurtje aan de zijkant.
Blijkt niet mee te vallen om die te vinden. Iemand die weet waar je ze kunt krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:07

ChocooPrins schreef:
Bedankt gloa. Ook zijn we op zoek naar profieltje voor rond het deurtje aan de zijkant.
Blijkt niet mee te vallen om die te vinden. Iemand die weet waar je ze kunt krijgen?

Even een googlen op 'aluminium profiel'. Veel bedrijven die de raarste vormen op maat kunnen leveren. Ze hebben niet allemaal een echte webshop of prijzen erbij staan maar met een mailtje of belletje is verkoop aan particulieren nooit een probleem.