Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:14

Als je iets wilt verhalen zul je eerst de pony af moeten betalen :+

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 01:15

Of gewoon terug brengen. :+

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:20

Dat vind ik niet zo aardig van je smokey....dat je paard dood is is verschrikkelijk voor je.

Iedereen heeft toch het recht om te reageren waarom mag dat niet van jou. ik wil alleen maar vrede en dat het goed opgelost word.

Tigro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:22

even niemand hoeft geld in te zamelen hoor!!! wel lief akira, maar dat is niet de bedoeling

even lautje wel lezen ik zeg niet dat je beweer(de) dat ze geen exceem heeft(tenminste niet overal)
ja de advertentie, ach je hebt hem heelwat keren aan "moeten"passen

maar goed ik ga niet meedoen aan loze beschuldigingen en het welles nietes spellejes, heb ik geen zin in.
mijn vraag is waar vecht je nog voor? je recht?? ik vind dat ik dat heb jij vind dat jij het hebt.

wat heeft Romy daaraan??
Jou woorden zijn zelf ze kan het geld in haar ... douwen ......

Romy wordt zo de dupe ze krijgt van ons en waar ze staat de liefde en de juiste verzorging
kan nu wel gaan roepen en schreeuwen,en jou door de grond trappen, wordt ik daar wijzer van? nee jij nee Romy NEE al helemaal niet.

Ik heb je het een en ander gemeld , wij hadden een afspraak, wij zouden jou en je man de da rekeningen geven, als die hoger waren als de 400euro dan was dat zo.
Mijn man heeft jou man gebeld en gezegt joh als ze al vrienden van ons lastig gaan vallen en rond gaan lopen bellen, verlies je elk respect en gaat de afspraak niet door het zal het voor de rechter uiggevochten moeten.
Toen ging ik eigelijk per ongeluk hier lezen,
wat je daar doet is echt verre van netjes en hoe je ook over mij denkt , maakt me weinig uit
maar blijf eerlijk en ga geen dingen roepen Gentle bellen het verhaal in jou versie vertellen, en vervolgens op elkaar blijven reageren.

ik betreur dat het zo allemaal loopt, en wie "wint"er Romy nee nee en nog eens nee

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:24

@Magret
En dan ontbindt de rechter de koopovereenkomst en gaat de pony terug naar de oude eigenaar en krijg de koper hun aanbetaalde geld terug........

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 01:25

Margret; waarom ik hier het topic opende was om informatie in te winnen hoe dit aan te pakken.
Jij bent een contract aangegaan. Die zul je na moeten leven. Dat betekend dat je mij gewoon moet betalen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:26

Ts volgens mij sta je heel sterk je hebt het er netjes bijvermeld van de ze....
Wij hebben zoiets gehad met onze auto(gelukkig geen paard) wonen ook in duitsland die hebben ze ook niet afbetaald en we hebben toch onze centen gekregen word ook in duitsland als diefstal/verduistering/oplichting gerekend.
Dus in feite hetzelfde geval, dus weet haast wel zeker dat je heel sterk staat.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:26

Margret39 schreef:
even niemand hoeft geld in te zamelen hoor!!! wel lief akira, maar dat is niet de bedoeling

even lautje wel lezen ik zeg niet dat je beweer(de) dat ze geen exceem heeft(tenminste niet overal)

maar goed ik ga niet meedoen aan loze beschuldigingen en het welles nietes spellejes, heb ik geen zin in.
mijn vraag is waar vecht je nog voor? je recht?? ik vind dat ik dat heb jij vind dat jij het hebt.

wat heeft Romy daaraan??

Romy wordt zo de dupe ze krijgt van ons en waar ze staat de liefde en de juiste verzorging
kan nu wel gaan roepen en schreeuwen,en jou door de grond trappen, wordt ik daar wijzer van? nee jij nee Romy NEE al helemaal niet.

Ik heb je het een en ander gemeld , wij hadden een afspraak, wij zouden jou en je man de da rekeningen geven, als die hoger waren als de 400euro dan was dat zo.
Mijn man heeft jou man gebeld en gezegt joh als ze al vrienden van ons lastig gaan vallen en rond gaan lopen bellen, verlies je elk respect en gaat de afspraak niet door het zal het voor de rechter uiggevochten moeten.
wat je daar doet is echt verre van netjes en hoe je ook over mij denkt , maakt me weinig uit
maar blijf eerlijk en ga geen dingen roepen Gentle bellen het verhaal in jou versie vertellen, en vervolgens op elkaar blijven reageren.

ik betreur dat het zo allemaal loopt, en wie "wint"er Romy nee nee en nog eens nee

jouw pony? heb je al betaalt dan?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 01:30

@margret; als je gewoon had betaald had het helemaal niet zo ver hoeven komen en hadden we niks meer met elkaar te maken gehad. Je maakt het jezelf ontzettend moeilijk.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:30

vrouwke schreef:
Margret39 schreef:

wat heeft Romy daaraan??

jouw pony? heb je al betaalt dan?

Ik zie nergens de zin MIJN pony staan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:31

Ik lees nou al een tijdje mee en had wel zo'n bericht als van Margret39 verwacht.

Wie de waarheid spreekt, geen idee, maar ik hoop maar dat die pony hier niet de dupe van wordt. :\

Als er een DA naar de pony had gekeken na aankoop was de zomerexceem vast duidelijk geworden.
Bovendien lees ik hier ook dat het in de advertentie stond.

Staat het zwart op wit, dat als de dierenartskosten >400 euro waren dat de resterende 400 euro kwijtgescholden werden?

Ik denk dat dit nog wel ff gaat duren..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:32

Waarom moet lautjuh voor de da kosten opkomen,snap ik niet helemaal.
Zou wel handig zijn als ik een paar koop, oh nee is nog nieteens gekocht en dat de vorige eigenaar voor de da kosten op moet komen, heb ik nog heel wat dierenarts kosten te verhalen.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 01:32

Roosch schreef:
Staat het zwart op wit, dat als de dierenartskosten >400 euro waren dat de resterende 400 euro kwijtgescholden werden?

Nee dit bedenken ze zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:33

@ Margret. Je moet gewoon betalen punt. Daar kun je hoog of laag over springen maar dat moet nu eenmaal als je een pony koopt. Geloof het of niet maar het is toch echt zo! Je hebt zelf toch ook echt een contract ondertekend waar jij je aan moet houden. En ja dat pony ZE heeft is pech maar dat valt ook wel heel erg op dus ik neem aan dat je dat bij bezichtiging ook wel zag.

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:35

noudy schreef:
Zou wel handig zijn als ik een paar koop, oh nee is nog nieteens gekocht en dat de vorige eigenaar voor de da kosten op moet komen, heb ik nog heel wat dierenarts kosten te verhalen.

Misschien hebben ze dat wel afgesproken tijdens de verkoop, daar zijn wij niet bij geweest toch?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:37

akira5 schreef:
Dat vind ik niet zo aardig van je smokey....dat je paard dood is is verschrikkelijk voor je.

Iedereen heeft toch het recht om te reageren waarom mag dat niet van jou. ik wil alleen maar vrede en dat het goed opgelost word.

Vind je het zelf niet een beetje raar dat je oppert dat wij bokkers maar even die 400 euro moet inzamellen????

Ook ben ik van mening dat jij iets met dit hele verhaal te maken hebt... typisch dat er nog geen enkele andere bokker met dit idee naar boven komt(want geen bokker zo gek dat hij geld gaat inzamellen omdat mensen hun afspraken niet nakomen) en dat toevallig jij ineens boven water komt... je bent nieuw lid, valt binnen in dit topic en gaat zowaar opperen dat wij maar even geld moeten inzamellen.

Heul vreemd.

Het is duidelijk dat hier iets te halen valt voor jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:37

smokey17 schreef:
akira5 schreef:

Vind je het zelf niet een beetje raar dat je oppert dat wij bokkers maar even die 400 euro moet inzamellen????

Ook ben ik van mening dat jij iets met dit hele verhaal te maken hebt... typisch dat er nog geen enkele andere bokker met dit idee naar boven komt(want geen bokker zo gek dat hij geld gaat inzamellen omdat mensen hun afspraken niet nakomen) en dat toevallig jij ineens boven water komt... je bent nieuw lid, valt binnen in dit topic en gaat zowaar opperen dat wij maar even geld moeten inzamellen.

Heul vreemd.

Dat dacht ik al na haar eerste reactie.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:39

breezy302 schreef:
smokey17 schreef:

Heul vreemd.

Dat dacht ik al na haar eerste reactie.

Ik ook :) maar ze kreeg nog even het voordeel van de twijfel....... die is ze inmiddels lang en breed kwijt :)

Anoniem

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:40

Bij mij ook. Maar hoe dan ook moet de pony betaald worden. lekker dan je verkoopt je paard op goed vertrouwen zegt er zelfs nog bij dat ze ZE heeft en dan weigerd de koper te betalen.

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:40

Nou als ik hier zo lees valt er niets te halen, waar hebben we het over 400 euri , waar ik erg verdrietig van word is de vijandigheid in dit topic er is al zoveel ellende in de wereld

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:42

Margret39 schreef:
Wil je haar ophalen lau dan heb je een rechtelijk bevel nodig en mag je mij mn geld teruggeven inclusief al de gemaakte kosten dus stalhuur vanaf Juli enz enz zo zit de wet in elkaar, dat is iets meer als wat jij vermeend van mij/ons te krijgen.

Als je hebt aanbetaald ben je als koper verantwoordelijk (onderhoud/da ed) voor de pony, maar je bent pas officieel eigenaar als het hele bedrag is voldaan.
Tot die tijd kun je absoluut niet de extra kosten claimen.
Als je gelijk de pony had terug gebracht, had je ook geen extra kosten (stalling ed) gehad.

Op het moment van het constateren van een gebrek (oa door een DA), moet je gelijk de verkopers hiervan op de hoogte stellen.
Dan wordt opdat moment de koopovereenkomst ontbonden en gaat de pony terug naar de verkopers.
De kopers krijgen hun aanbetaalde geld terug.

Als de verkopers dit niet willen en weigeren de pony terug te geven, zijn de kosten (en de daarbij behorend risico) geheel voor de kopers.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:44

akira5 schreef:
Nou als ik hier zo lees valt er niets te halen, waar hebben we het over 400 euri , waar ik erg verdrietig van word is de vijandigheid in dit topic er is al zoveel ellende in de wereld

400 euro, daar moet ik wel 40 uur voor werken..... vind ik aardig bedrag.

En volgens jou valt er dus niks te halen, nou prima breng hem dan direct terug naar degene waar zij van verkocht is.

Je moet eens weten waar ik wel niet allemaal verdrietig van word. Maar niet van dit topic.

Anoniem

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:45

Nou 400 euro vind ik erg veel hoor! En ja zo is het leven in de grote boze wereld. En Akira denet stuurde ik je perongeluk een PB sorry ik had het verkeerde knopje gebruikt.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 01:46

akira5 schreef:
noudy schreef:

Misschien hebben ze dat wel afgesproken tijdens de verkoop, daar zijn wij niet bij geweest toch?

Nee zijn er niet bijgeweest, maar als we op die toer gaan.......
er is een contract en daar heeft magret zich aan te houden.

akira5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 02:04

Het gaat niet om mijn leven, maar ik sta in dienst van andere.....het is beter te geven dan te ontvangen.

Ik vind ook dat de pony betaalt moet worden, maar dat gaat ons niet aan niemand weet er het fijne van.

Het gaat hier al pagina;s lang niet meer om de pony het gaat om geld en als lautjuh daar zo mee zit wil ik proberen haar te helpen.

Het priveleven van andere mensen moet je buiten beschouwing laten