Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SjonnieZ schreef:vraagje
2e hands subaru forrester
Bouwjaar tussen 2005-2007,
Trekgewicht van 1500
Max 150.000 fereden km's
met gas G3 installatie. is dat technisch een verstandige keuze of zitten hieraan extra risicos's en zo ja welke?
de verhoogde wegenbelasting is bekend, maar daar maak ik genoeg km's voor.
Gloa schreef:SjonnieZ schreef:vraagje
2e hands subaru forrester
Bouwjaar tussen 2005-2007,
Trekgewicht van 1500
Max 150.000 fereden km's
met gas G3 installatie. is dat technisch een verstandige keuze of zitten hieraan extra risicos's en zo ja welke?
de verhoogde wegenbelasting is bekend, maar daar maak ik genoeg km's voor.
Forrester is altijd goed. Kijk bij die km stand wel even of de distributieriem al eens is vervangen, want dat is bij de subaru een behoorlijk prijzige ingreep, omdat hij erg verstopt zit en er veel los
Qua G3 gas kan je denk ik het beste even op een subaru forum kijken. Daar zit veel gebruikerservaring en rijden op gas is per merk zo verschillend.
Gloa schreef:en rijden op gas is per merk zo verschillend.
cissy schreef:2 paards is altijd BE dus je dochter mag er niet mee rijden. Wat jouw rijbewijs betreft gelden voor jou dezelfde regels als voor je dochter dus je mag, mits de combi trailer/auto/rijbewijs klopt, hetzelfde als je dochter.
Ik zou die rijschool maar eens om zn papieren vragen want hij praat lariekoek.
Gloa schreef:Rijschool wil gewoon een e-rijbewijsje verkopen.........
cissy schreef:Isabonny, wat voor auto rij je en wat is de TMM vd trailer?
Rex_Rolfo schreef:Het eigen gewicht van de LR is waarschijnlijk al 1500 kg of hoger. No way dat je die combi met alleen B mag rijden. Lekker lief blijven voor manlief
(is eerder ter sprake gekomen: ikke @ [TAO] [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer)
cissy schreef:Je moet ook het laadvermogen van de LR meetellen voor het totaalgewicht. Dat is al gauw 500kg. Grote kans dat je boven de 3500 uitkomt. 3500-2000-500 zou het eigen gewicht vd LR maar 1000kg mogen zijn. Ga je niet redden.
Isabonny schreef:cissy schreef:Isabonny, wat voor auto rij je en wat is de TMM vd trailer?
Landrover en 2000 kg trailer.
Bij mijn 45 jaar oude landrover staat er geen TMM op de papieren (ook niet op te zoeken via internet). Alleen het eigen gewicht staat op de papieren en internet. Als we de bekende gewichten bijeen optellen, dan blijven we een stuk onder de 3500 kg. Vandaar dat we er van uit gingen (werd ons ook door trailerdealer verteld)dat we met gewoon B met deze combi mochten rijden.
Nu komt de rijschoolhouder dus met een ander verhaal, dat mijn dochter dat dus met haar "nieuwe" rijbewijs dat wel zou mogen en ik niet. Maar goed.....de meningen zijn zo verschillend...sommigen menen zowieso dat het eigenlijk niet mag, omdat ik over de 3500 kg heen zou gaan als de TMM van de landrover wel bekend zou zijn. Om problemen te voorkomen gaan ik dan toch maar e-rijbewijs proberen te halen.
En tot die tijd is mijn man gewoon de pineut.
Pinda_Dipje schreef:Wij gaan hier toch ook voor iets anders kijken. Voorheen de xc90 ervoor gehad en spijt dat we die hebben weggedaan. We wilde eigenlijk gaan kijken naar een ouder barrel, maar nu toch besloten om naar een 2005 - 2009 auto te gaan.
Heeft iemand ervaring met de xc70, ook in ruwer terrein?
Misschien wordt het toch wel weer een xc90...
Welke leuke AWD alternatieven zijn er nog meer met ong deze bouwjaren, trekvermogen rond de 2.000kg en een budget rond de 12.500?