[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:41

kking schreef:
Iemand ervaring met de mitsubishi outlander?
Ik heb nu een volvo V40 voor een 1.5 paards Ifor Williams.
Ik heb geen zware paarden 500 kilo ongeveer en ik mag 1400 trekken.
Aangezien de mtm 1600 is wil ik mijn volgende auto ook minimaal dat als trekgewicht laten hebben.
Ik heb BE dus dat zit op dit moment wel goed qua gewichten.
Ik ben in de oriëntatiefase en mijn huidige auto trekt het prima, maar rijdt niet echt heel goedkoop.
Zo lang deze geen grote kosten krijgt, blijf ik deze rijden.
Wat meespeelt in de keuze is 1 op..... en de maandelijkse wegenbelasting.
Onderhoud laat ik bij mijn niet merkgebonden garage doen.

Nou, als je die V40 al duur vindt, maak je borstje dan maar nat.........

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:10

Ik rij met een Outlander (automaat), type voor de PHEV. Ik heb er een 2-paards trailer achter; ben erg tevreden over de wegligging en het trekvermogen. Heuvelop invoegen op de snelweg gaat natuurlijk niet zo vlot als bij bijv de Renault Master waar ik ook mee rij, maar het valt me niet tegen
Kosten: geen idee, auto is van mijn stiefvader.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:50

Lynn_Nikita schreef:
gaat voor mij erom dat ik min. 1300 kg kan trekken ook door modderige paadjes in de winter

Er zijn veel auto's die geen moeite hebben met 1300 kg.
Voor die modderige paden (hoe modderig?); 4wd helpt, m&s banden helpt, electronica kan helpen. Chauffeur die weet wat zij/hij doet helpt veel.

kking schreef:
Ik heb nu een volvo V40 voor een 1.5 paards Ifor Williams.

.... mijn huidige auto trekt het prima, maar rijdt niet echt heel goedkoop.
Zo lang deze geen grote kosten krijgt, blijf ik deze rijden.
Wat meespeelt in de keuze is 1 op..... en de maandelijkse wegenbelasting.
Onderhoud laat ik bij mijn niet merkgebonden garage doen.

Wat ikke al zegt, veel goedkoper ga je niet rijden. Een auto die flink goedkoper is in gebruik en wegenbelasting dan een V40 hoef je geen Ifor achter te hangen.

Belangrijke maar slecht zichtbare kostenpost bij autorijden is de afschrijving. Die hou je zo laag mogelijk door lang met een auto te doen. Je keuze om met de Volvo door te rijden zolang deze geen grote kosten krijgt is imho een hele goede.

En zelfs als je een keer een kostenpost om de oren krijgt kan het verstandig zijn om dat gewoon te slikken. Afhankelijk van hoe de rest van de auto is, als dat nog prima is dan is een reparatie natuurlijk eerder lonend dan wanneer er diverse andere punten zijn die op korte termijn voor kosten kunnen gaan zorgen.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:27

Ik was gewoon ff benieuwd naar de ervaringen met de Mitsubishi. Ik heb deze auto nu 10 jaar (is 13 jaar) en hij bevalt nog prima. :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:42

Rex_Rolfo schreef:
Lynn_Nikita schreef:
gaat voor mij erom dat ik min. 1300 kg kan trekken ook door modderige paadjes in de winter

Er zijn veel auto's die geen moeite hebben met 1300 kg.
Voor die modderige paden (hoe modderig?); 4wd helpt, m&s banden helpt, electronica kan helpen. Chauffeur die weet wat zij/hij doet helpt veel.

Na 14 jaar modderpaadjes rijden met heel veel verschillende auto`s kan ik zeggen dat ik behoorlijk handig geworden ben, vooral niet stilstaan!!

Ik sta op zandgrond, regen trekt vrij snel weg, maar rij dagelijks een zandpad van 150 meter heen en achteruit terug, 2 x per week ook door de paddock en rijbak met 1300 kg (grote kiepaanhanger en hooi) trailer op het moment weinig maar wil ik wel meer in gebruik gaan nemen.
ook moet ik met de aanhanger achteruit en als het dan erg modderig is, is dat wel lastiger, heb dit jaar 2 x niet kunnen rijden en heb het hooi van huis uit moeten voeren en na 3 dagen kon ik wel weer rijden. Toen was het wel extreem nat
is geen kleingrond gelukkig maar wil toch 4 x 4 om dan door te kunnen. Een "nep"jeep is daardoor misschien wel al geschikt gezien het relatief lichte gewicht wat ik moet trekken. Hoe meer "jeep"is ook vaak meer belasting door het gewicht
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 18-05-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Re: [Centraal] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:49

@Lynn_Nikita: Even de [/quote] verplaatsen van het einde naar het stukje tussen "helpt veel" en "Na 14 jaar" ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:53

Rex_Rolfo schreef:
@Lynn_Nikita: Even de
verplaatsen van het einde naar het stukje tussen "helpt veel" en "Na 14 jaar" ;)

tijd voor koffie!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:18

Lynn_Nikita schreef:
Na 14 jaar modderpaadjes rijden met heel veel verschillende auto`s kan ik zeggen dat ik behoorlijk handig geworden ben, vooral niet stilstaan!!

Ik sta op zandgrond, regen trekt vrij snel weg, maar rij dagelijks een zandpad van 150 meter heen en achteruit terug, 2 x per week ook door de paddock en rijbak met 1300 kg (grote kiepaanhanger en hooi) trailer op het moment weinig maar wil ik wel meer in gebruik gaan nemen.
ook moet ik met de aanhanger achteruit en als het dan erg modderig is, is dat wel lastiger, heb dit jaar 2 x niet kunnen rijden en heb het hooi van huis uit moeten voeren en na 3 dagen kon ik wel weer rijden. Toen was het wel extreem nat
is geen kleingrond gelukkig maar wil toch 4 x 4 om dan door te kunnen. Een "nep"jeep is daardoor misschien wel al geschikt gezien het relatief lichte gewicht wat ik moet trekken. Hoe meer "jeep"is ook vaak meer belasting door het gewicht

Jij moet gewoon een Subaru Forester kopen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:33

Achteruit met een aanhanger met oplooprem door de modder ~~}> dat is lekker werken voor je auto. Zeker als het dan nog heuvel op is ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:54

:)* Toch eens kijken of er niet een eenvoudig hulpstukje gemaakt kan worden dat er bij achteruit wegzetten voor zorgt dat de oplooprem niet inkomt. Liefst inclusief handigheidje om eraan te denken het hulpstuk weg te halen voor je de weg op gaat.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:11

De kogel is (bijna) door de kerk. Ik kan grijs kenteken gaan rijden en ben dus aan het kijken voor een andere auto.
Wat zoek ik?
- bouwjaar tussen 2002/2003 en 2006
- budget max 4500, incl inruil huidige auto (Renault Megane Sedan, 2004, 2.0 140pk, 177.000km, APK mei 2017, vorig jaar distributieriem vervangen, maar verder geen gebreken gehad, in prima staat).
- koop bij een garage, niet particulier
- km's max tussen 200.000 en 250.000, liefst lager uiteraard :D
- diesel
- bij voorkeur nieuwe APK of in ieder geval ergens in 2017
- trekgewicht minimaal 1300kg (hangt momenteel een 1,5 paard Humbaur met haflinger achter als we op pad gaan)
- voorkeur minimaal 1.8/120pk
- terreinwagen variant, geen bestelbusjes
- naast trekkracht ook comfortabel rijden woon/werkverkeer
- geen knutselauto's
Ik heb absoluut 2 linkerhanden wat auto's betreft. Lampje wisselen en vloeistoffen bijvullen gaat prima, maar verder houdt het op wat reparaties betreft. Helaas ook geen knutselaar in de kennissenkring. Auto moet dus naar een garage bij reparaties. Daarom werden Landrover, Ssangyong, Rangrover, Mercedes en Jeep al afgeraden. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Maar wat dan wel?
Op mijn lijstje staan nu: Toyota Rav4, Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Outlander, Kia Sportage, Sorento, Hyundai Tucson, Terracan, Nissan Xtrail, Terrano, Suzuki Grand Vitara, Subaru Forrester (al vind ik die niet zo mooi :o ). Mis ik dan nog wat? Aanraders/afraders?

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:22

Amanda schreef:
De kogel is (bijna) door de kerk. Ik kan grijs kenteken gaan rijden en ben dus aan het kijken voor een andere auto.
Wat zoek ik?
- bouwjaar tussen 2002/2003 en 2006
- budget max 4500, incl inruil huidige auto (Renault Megane Sedan, 2004, 2.0 140pk, 177.000km, APK mei 2017, vorig jaar distributieriem vervangen, maar verder geen gebreken gehad, in prima staat).
- koop bij een garage, niet particulier
- km's max tussen 200.000 en 250.000, liefst lager uiteraard :D
- diesel
- bij voorkeur nieuwe APK of in ieder geval ergens in 2017
- trekgewicht minimaal 1300kg (hangt momenteel een 1,5 paard Humbaur met haflinger achter als we op pad gaan)
- voorkeur minimaal 1.8/120pk
- terreinwagen variant, geen bestelbusjes
- naast trekkracht ook comfortabel rijden woon/werkverkeer
- geen knutselauto's
Ik heb absoluut 2 linkerhanden wat auto's betreft. Lampje wisselen en vloeistoffen bijvullen gaat prima, maar verder houdt het op wat reparaties betreft. Helaas ook geen knutselaar in de kennissenkring. Auto moet dus naar een garage bij reparaties. Daarom werden Landrover, Ssangyong, Rangrover, Mercedes en Jeep al afgeraden. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Maar wat dan wel?
Op mijn lijstje staan nu: Toyota Rav4, Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Outlander, Kia Sportage, Sorento, Hyundai Tucson, Terracan, Nissan Xtrail, Terrano, Suzuki Grand Vitara, Subaru Forrester (al vind ik die niet zo mooi :o ). Mis ik dan nog wat? Aanraders/afraders?

Toyota RAV 4 : met sommige aanhangers aan de haak krijg je de achterdeur niet open.
Nissan x trail en Suzuki Grand Vitara : niet comfortabel op gewone wegen.
Subaru Forester : vindt hem ook niet zo mooi maar als je er een hebt, zoals ik, wil je geen andere wagen meer.
Goedkoop in onderhoud. Kijk bij Subaru ook eens voor een Outback of een XV. Deze laatste is wel kleiner dan de andere.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:36

Rav 4 is een aardige auto maar niet echt gemaakt om te trekken vind ik.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:47

Amanda schreef:
Maar wat dan wel?
Op mijn lijstje staan nu: Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Outlander, Nissan Xtrail, Terrano, Suzuki Grand Vitara, Subaru Forrester (al vind ik die niet zo mooi :o ). Mis ik dan nog wat? Aanraders/afraders?

Als Land Rover niet betrouwbaar geacht wordt, dan heb ik er nog een paar uit je lijst gewist....

Daarnaast zijn er nog wel meer auto's te vinden met 4x4-optie, al moet je dan wel wat beter zoeken. Van Volvo is het wel bekend, maar VW (passat, transporter) Skoda en ook de Peugeot Partner zijn allemaal met 4x4 optie leverbaar (en hiermee ben ik zeker niet volledig!)
Laatst bijgewerkt door ikke op 19-05-16 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:53

Ik wil geen bestelbus(je) :n
Station is eventueel wel nog een optie. :j

Marc: dat van de Forester hoor ik vaker. Daarom staat hij er ook wel bij en is ook een serieuze kanshebber. Maar mooi zijn ze niet :D
Iets kleiner is geen probleem overigens. Dit zijn de modellen die ik nu tegen kwam in de verkoop, maar er zal ongetwijfeld nog meer zijn.

Rav4 heb ik al meer mindere verhalen over gehoord als trekauto inderdaad. Die gaat van de lijst af. Jammer, want het formaat is wel prima voor mij :D

Edit: de Chrysler Voyager staat ook veel op grijs kenteken te koop. Wat doet dat met een trailer? Niet heel zuinig in gebruik geloof ik :+

Edit 2: en ik als Renault fan sta ook zeker open voor bijvoorbeeld deze: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... ousPage=lr
Ik ben erg tevreden over mijn Megane voor de trailer en volgens mij doet deze Scenic er niet voor onder.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:38

Amanda schreef:
- terreinwagen variant,

Even voor de zekerheid: wil je daarmee zeggen dat je dat uiterlijk mooi vindt of dat je vierwielaandrijving wilt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 13:39

Het uiterlijk. 4x4 geen harde eis.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:35

MarcR schreef:
Subaru Forester : vindt hem ook niet zo mooi maar als je er een hebt, zoals ik, wil je geen andere wagen meer.
Goedkoop in onderhoud. Kijk bij Subaru ook eens voor een Outback of een XV. Deze laatste is wel kleiner dan de andere.

Eens, ik ben met mijn tweede Forester bezig. Geweldige wagen, net als zijn voorganger. En mooi? Ach, wat is mooi? Misschien moet je zeggen: eigenzinnig. Dat past ook wel bij Subaru :D .
En als ‘ie moeiteloos zachtronkend die kar door de enkeldiepe modder sleurt of zoals afgelopen winter supersafe over beijzelde straten rolt waar de plaatselijke jeugd aan het schaatsen is, dan ben ik altijd zo blij met mijn Forester :# .

Voor wat betreft betrouwbaarheid, op de Amerikaanse site van Subaru staat dat 96% van de Subaru’s die de afgelopen 10 jaar verkocht zijn nog steeds op de weg zijn. En ik zie ook nog regelmatig een ’98-er voorbijkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 16:49

Hier ook een forester fan *\o/* . Heerlijke veelzijdige wagen voor dagelijks gebruik en zelfs de lichtste variant kan zeer goed trailer sleuren.

En acht wat is lelijk.......ik heb de mijne een beetje opgeleukt met een bullbar, andere velgjes en dakspoiler :))

Afbeelding
Afbeelding

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:34

Wij hebben een Honda CRV 2.2 gekocht. Zoektocht gesloten.
Thanks voor de tips hier!

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:47

Iemand ervaring met een VW tiguan twee liter benzine versie in combinatie met een tweepaards trailer?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:58

Zou iemand mij even kunnen verifiëren of deze situatie toegestaan is? :) Het lijkt er wel op, maar misschien maak ik een foutje.
- B rijbewijs
- Auto met 1600 kg geremd trekvermogen
- Tweepaardstrailer (700 kg ledig gewicht, 2000 kg MTM) teruggekeurd naar 1600 kg om 1 paard te kunnen vervoeren. Paard in kwestie is een KWPN'er van 1,60-1,62m (zie profiel), denk niet dat ze zwaarder is dan 550 kg. Weet het niet zeker, dat gaan we vooraf natuurlijk wel even uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:25

Wat is de toegestane maximum massa van de auto? Die opgeteld bij de tmm van de trailer moet beneden de 3500 blijven om met B te mogen rijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:55

palousa_boy schreef:
Rav 4 is een aardige auto maar niet echt gemaakt om te trekken vind ik.

Die waar ik bekeken heb mochten zelfs maar 1000kg trekken. De benzine variant dan wel

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:36

Gloa schreef:
Wat is de toegestane maximum massa van de auto? Die opgeteld bij de tmm van de trailer moet beneden de 3500 blijven om met B te mogen rijden.

Dat. Er zijn dacht ik wel auto's met tmm van nog geen 1900 kg die 1600 mogen trekken, maar niet veel.