De kogel is (bijna) door de kerk. Ik kan grijs kenteken gaan rijden en ben dus aan het kijken voor een andere auto.
Wat zoek ik?
- bouwjaar tussen 2002/2003 en 2006
- budget max 4500, incl inruil huidige auto (Renault Megane Sedan, 2004, 2.0 140pk, 177.000km, APK mei 2017, vorig jaar distributieriem vervangen, maar verder geen gebreken gehad, in prima staat).
- koop bij een garage, niet particulier
- km's max tussen 200.000 en 250.000, liefst lager uiteraard

- diesel
- bij voorkeur nieuwe APK of in ieder geval ergens in 2017
- trekgewicht minimaal 1300kg (hangt momenteel een 1,5 paard Humbaur met haflinger achter als we op pad gaan)
- voorkeur minimaal 1.8/120pk
- terreinwagen variant, geen bestelbusjes
- naast trekkracht ook comfortabel rijden woon/werkverkeer
- geen knutselauto's
Ik heb absoluut 2 linkerhanden wat auto's betreft. Lampje wisselen en vloeistoffen bijvullen gaat prima, maar verder houdt het op wat reparaties betreft. Helaas ook geen knutselaar in de kennissenkring. Auto moet dus naar een garage bij reparaties. Daarom werden Landrover, Ssangyong, Rangrover, Mercedes en Jeep al afgeraden. Als ik het mis heb, hoor ik het graag.
Maar wat dan wel?
Op mijn lijstje staan nu: Toyota Rav4, Landcruiser, Mitsubishi Pajero, Outlander, Kia Sportage, Sorento, Hyundai Tucson, Terracan, Nissan Xtrail, Terrano, Suzuki Grand Vitara, Subaru Forrester (al vind ik die niet zo mooi

). Mis ik dan nog wat? Aanraders/afraders?